Tikkende lyd fra motoren på Kawa gpx750r
Fra : SN

Dato : 12-06-01 20:07

Min Kawasaki gpx 750r fra 1988 har en tikkende lyd fra motoren, til først
troede jeg det evt. kunne være en ventil med for stort spillerum, men da jeg
målte dem op var der ikke noget, jeg har en teori om det kan være
knastkædestrammeren er der nogen der har erfaringer med det?? Eller hvor kan
det ellers komme fra??, cyklen har i flg speedometeret gået 48000km den
bruger ingen olie går ca 18 km pr liter ved blandet kørsel, sidste år fik
jeg målt effekten på baghjulet til ca 97 hk...
Håber der er nogen har der erfaringer med overstående model.
M.v.h
Søren N

Fra : Armand

Dato : 12-06-01 23:28

SN <2503480m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> [...]
> målte dem op var der ikke noget, jeg har en teori om det kan være
> knastkædestrammeren er der nogen der har erfaringer med det?? Eller

Jeg mener bestemt at knastkæde-strammeren er automatisk, så den er det
nok ikke!
GPX'erne kan meget let æde knaster og vippearme = Men det burde du
kunne se ved justering (ellers kig extra efter igen!).
Det kan også være et flækket topstykke Hæld godt med sulfovand hen
over topstykket lige efter opstart - Inden at forrørene bliver så varme
at at går op i damp: Kig efter bobler der blæses op som skum eller store
sæbebobler!

Det var de dyre - Det kan ligesåvel være noget uskyldigt og gratis:
- Et løst forrør, hvor lyden er de skarpe *PIFFFT* fra
udstødnings-højttryk der slår forbi pakningen :-/
- En løs foring inde i et forrør eller udstødningsrør der "klirrer på en
klikkende facon" :-/

Netdiagnose, er umådeligt svært på så enkle beskrivelser - Inden for en
uges tid var der én med en *KLONK*-lyd fra motoren, der viste sig at
være en færdig bagkæde
Sulfovand og sidenhen radar-ører med kåben afmonteret, er nok den eneste
vej frem :-/

--
Armand.

Fra : JR

Dato : 13-06-01 13:59

> Sulfovand og sidenhen radar-ører med kåben afmonteret, er nok den eneste
> vej frem :-/
>
> --
> Armand.

Med øret på håndtaget af en stor skruetrækker kan man sætte spidsen på
motoren og pejle sig frem til stedet hvor lyden kommer fra.

JR

Fra : boe

Dato : 13-06-01 14:11

"JR" <jr@radmer.dk> wrote in message

> Med øret på håndtaget af en stor skruetrækker kan man sætte spidsen på
> motoren og pejle sig frem til stedet hvor lyden kommer fra.

Det er muligt, at du har lyst til at sætte din spids på motoren - hver mand
sin lyst - men hvorfor vil du have en skruetrækker i øret samtidig?

Bo, VF1000F

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 13-06-01 15:03

boe <bemNOSPAMM@bellesystems.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b276565$0$5267$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> [...]
mand
> sin lyst - men hvorfor vil du have en skruetrækker i øret samtidig?

*GRILL*

Ulrik
Kommende ZZR600

Fra : Asger Steffensen

Dato : 13-06-01 19:23

> [...]
> da jeg
> hvor kan
>
> Jeg mener bestemt at knastkæde-strammeren er automatisk, så den er det
Og dog:
Den automatiske knastkædestrammer på ZX-10'eren var sidste år årsag til en
klikkelyd. Den fjeder der låser strammeren havde sat sig skævt, og virkede
derfor ikke som fjeder, men som blokade, hvilket medførte at strammeren ikke
kunne justere sig ind til kæden.
Jeg troede også først det var ventilerne, men lyden forsvandt ved højere
omdrejninger...

Asger
ZX-10