God og billig gul plade bil
Fra : wolff13@gmail.com

Dato : 11-01-06 16:07

Hej Allesammen

Jeg er på udkig efter en ny bil og jeg har bestemt mig for at det skal
være en gul plade bil, d ajeg så få mere bil for pengene.

Jeg er langt fra mekaniker så bilen skal værere af nyere dato, helst
fra år 2000 og frem. Den må heller ikke koste alt for meget, hverken
i løbende udgifter eller anskaffelses pris.

Selv har jeg kigget lidt på Citorens picasso 2.0 HDi. Er der nogle
invendinger mod dette eller andre forslag?

På forhånd tak.
Jimmi

Fra : Thomas J.

Dato : 11-01-06 16:26

Den 11 Jan 2006 07:07:12 -0800 sendte wolff13@gmail.com følgende
røgsignaler:

> [...]
>
>Selv har jeg kigget lidt på Citorens picasso 2.0 HDi. Er der nogle
>invendinger mod dette eller andre forslag?

Bare du husker misundelsesafgiften på ca. 5000 kr/år oveni
vægtafgiften på godt 4000 kr., så er der vel ikke andet end sige:
"Waaaah...en Citroën.....Brand ! Brand!...." *G*

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)

Fra : wolff13@gmail.com

Dato : 11-01-06 17:22

a, det med misundelsen er jo ikke så rart, men er der ikke noget med
at man kan få halveret den hvis man bruger bilen bare en gang på sit
arbejde??

M.V.H
Jimmi

Fra : Rune Larsen

Dato : 12-01-06 02:49

wolff13@gmail.com wrote:
> a, det med misundelsen er jo ikke så rart, men er der ikke noget med
> at man kan få halveret den hvis man bruger bilen bare en gang på sit
> arbejde??

Ja, det er korrekt. Efter sigende er det nemt at få den halverede
misundelsesafgift ved at erklære at den er til blandet brug.

Picasso er iøvrigt en god bil, hvis man er til den høje sideposition. I
ADAC's statistikker ligger Picasso overraskende godt med meget få
assistancer og er dermed sandsynligvis den mest driftssikre
Citroen-model pt.

Jeg synes 2.0HDi 90hk (uden intercooler) er lidt for sløv, men det er jo
en smagssag. Den med intercooler har 110hk. Begge kan nemt tilføjes en
tuningsbox, men det går ud over miljøet.

Mvh Rune

Fra : Michael Jensen

Dato : 12-01-06 19:03

"Rune Larsen" <tazlyold@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> ADAC's statistikker ligger Picasso overraskende godt med meget få
> assistancer og er dermed sandsynligvis den mest driftssikre

Kan man finde den/de lister nogle steder?? Evt et link?

På forhånd tak!

Michael Jensen

Fra : Lasse

Dato : 11-01-06 20:01

Hejsa.
Nummeret mindre - Nemlig Citroen Berlingo / Peugeot Partner er osse en
mulighed. Den kører med samme 2.0 HDI motor, og så er det altså en rap bil!
Jaja - den er da ikke verdens pæneste bil. Men tonede vinduer, lidt
beklædning indeni og et par alu-sutter, så synes jeg egentlig den begår sig
ret godt. Og den er væsentligt billigere end Picassoen. Dvs. du ka spare
nogle penge, eller du ka smide ekstraudstyr i med en stor skovl...

Just a thought
Lasse

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 12-01-06 01:08

Lasse wrote:
> [...]
> Jaja - den er da ikke verdens pæneste bil. Men tonede vinduer, lidt
> beklædning indeni og et par alu-sutter, så synes jeg egentlig den begår sig

Jep - her er en med sænkningssæt og alt i udstyr:
http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/82.page

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2