"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43c53ba1$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Turbo'erne fejler nuk ikke no'et.
>
> Fair nok, men hele lortet brænder af, grundet en dålig oliesi eller hvad
> den nu hedder.
Iflg. pressen skyldes det krumtapudluftningen. I virkeligheden skyldes det
en kombination af (for) lange olieskiftintervaller, korteture og for korte
stempler/små stempelringe - i brændstoføkonomiens tegn.
>> Læste om en svensk 9-5-ejer, som ville have ny motor under garantien, da
>> den var gået kaput. Hvornår han sidst havde fået olien skiftet? Jooeee,
>> det er 60.000 kilomter siden......!
>>
>> Vi la' den lige stå et øjeblik.
>
> Behøves ikke, da det er ganske normalt at skifte olie på de ammiøserne ved
> 100.000 km (fabriksforeskrevet).
Ja, f.eks. på GM's Northstar V8. Men der skal stadig skiftes filter
undervejs + der er et eller andet olierensesystem på dem, a la det der
findes på lastbiler.
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg