Gåtur med bil gav bøde
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-01-06 13:53

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 13:55

> http://www.jv.dk/esbjerg/artikel:aid=441194/

Sindsygt, hvad har dommeren tænkt på ? gad vide om han er uddannet i usa..
for den dom er da til grin, må de ikke bruge sund fornuft mere..

Mvh
Morten

Fra : Mehmet Kesen

Dato : 09-01-06 14:58

> Sindsygt, hvad har dommeren tænkt på ? gad vide om han er uddannet i usa..
> for den dom er da til grin, må de ikke bruge sund fornuft mere..
>
> Mvh
> Morten

Nysgerrig. Hvad ville du dømme, hvis det stod til dig? :)

Mehmet

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 15:08

> Nysgerrig. Hvad ville du dømme, hvis det stod til dig? :)

en tur i detentionen og sove den ud som max.. hvad kan det skade at han
skubber sin bil ?

Mvh
Morten

Fra : Kim Persson

Dato : 09-01-06 15:18

> hvad kan det skade at han skubber sin bil ?
> Mvh
> Morten

Hvis han mister den ned af en bakke, kan den sikkert godt lave ravage i et
lyskryds.
Desuden må nøglerne også have siddet i tændingen for at undgå ratlås

Når styrer et kørende køretøj, så må han være fører!

//Kim

Fra : JS

Dato : 09-01-06 17:29

Juel wrote:

> en tur i detentionen og sove den ud som max.. hvad kan det skade at
> han skubber sin bil ?

Med en kæp i øret?
Der kan ske meget.

Fra : Steen F.

Dato : 09-01-06 15:07

Juel wrote:

> Sindsygt, hvad har dommeren tænkt på ? gad vide om han er uddannet i
> usa.. for den dom er da til grin, må de ikke bruge sund fornuft mere..

Var der ikke en sag om en ung mand der havde siddet i sin bil... meget
beruset og havde startet motoren for at få varmen. Da politiet kom,
konstaterede de at han sad bag rattet i en bil med motor tændt og at han var
fuld, og deraf konstateret at han nok havde kørt i bilen.

MVH Steen

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 15:10

> [...]
> konstaterede de at han sad bag rattet i en bil med motor tændt og at han
> var fuld, og deraf konstateret at han nok havde kørt i bilen.

Jo, den synes jeg er fair fordi der kan man ikke skeldne om han lige har
kørt, eller om han skal til det... igen havde han ligget og sovet på
bagsædet var det noget andet, så skal der efter min mening ikke ske noget...

Mvh
Morten **som ikke synes at der er noget grund til usa tilstand i dk**

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 09-01-06 15:30

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> konstaterede de at han sad bag rattet i en bil med motor tændt og at han
> var fuld, og deraf konstateret at han nok havde kørt i bilen.

Det er sådan set ligegyldigt, det er spritkørsel hvis man betjener føredøren
og man er fuld, man skal benytte passagerdøren hvis man vil undgå risikoen
for at blive idømt en spritdom..

Fra : Broegger

Dato : 09-01-06 15:58

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev

> Det er sådan set ligegyldigt, det er spritkørsel hvis man betjener
> føredøren og man er fuld, man skal benytte passagerdøren hvis man vil
> undgå risikoen for at blive idømt en spritdom..

Det er bare pokkers besværligt at betjene pedalerne fra passagersiden

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-01-06 16:28

Flemming Lynggaard wrote:

> Det er sådan set ligegyldigt, det er spritkørsel hvis man betjener
> føredøren og man er fuld, man skal benytte passagerdøren hvis man vil
> undgå risikoen for at blive idømt en spritdom..

Jeg kender én, som, i en ordentlig brandert, lagde sig ind på bagsædet af
sin bil, for at sove den ud. Der var bare lige det, at det var om vinteren,
så han startede motoren for at få varmen.
Så kom Politiet og han fik taget kortet for sprutkørsel.
Han havde ikke kørt i bilen (kunne ses på sporene i sneen), men han blev
dømt på at han måske havde til hensigt at gøre det.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 17:24

> Han havde ikke kørt i bilen (kunne ses på sporene i sneen), men han blev
> dømt på at han måske havde til hensigt at gøre det.

Underlig dom synes jeg, en dag så bliver jeg nok stoppet af politiet og så
siger han du får en fartbøde fordi vi kender dig, du har til hensigt at køre
for hurtigt senere )

Mvh
Morten

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-01-06 17:26

Juel wrote:

> Underlig dom synes jeg, en dag så bliver jeg nok stoppet af politiet
> og så siger han du får en fartbøde fordi vi kender dig, du har til
> hensigt at køre for hurtigt senere )

Jamen når man kender dig, så ville det vel heller ikke være urimeligt, eller
hvad ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 18:54

> Jamen når man kender dig, så ville det vel heller ikke være urimeligt,
eller
> hvad ?

hehe nææh men dyrt for mig i længden...

Mvh
Morten **som glæder sig til at få sin V6'er på plader KOM NU T&S !!**

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-01-06 17:43

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> siger han du får en fartbøde fordi vi kender dig, du har til hensigt at

Ja så bliv du hjemme, og sælg bilen, den er jo potentiel farlig i din
besiddelse :).

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 18:55

> Ja så bliv du hjemme, og sælg bilen, den er jo potentiel farlig i din
> besiddelse :).

har kun ramt biler og ting indtil videre

Mvh
Morten

Fra : Leonard

Dato : 09-01-06 19:19

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

>har kun ramt biler og ting indtil videre

Men du øver dig stadig
.... i at ramme altså

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-06 11:38

> Men du øver dig stadig
> ... i at ramme altså

nej det er over 2år siden sidst.. må være ved at blive dårlig på mine ældre
dage hehehe

Mvh
Morten

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-01-06 21:05

> [...]
> siger han du får en fartbøde fordi vi kender dig, du har til hensigt at

For slet ikke at tale om alle de voldtægtsdomme man kunne blive udsat
for....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 19:45

> [...]
> Han havde ikke kørt i bilen (kunne ses på sporene i sneen), men han blev
> dømt på at han måske havde til hensigt at gøre det.

Ja det svarer vel næsten til at vi nytårsaften skal dømmes for sprutkørsel
hvis man har bilnøglerne i lommen og bilen holder 100 Km fra der hvor man
opholder sig......man KUNNE jo i princippet (sådan rent teoretisk) finde på
at køre bilen i påvirket tilstand

--
Tom

Fra : Niels Bjerretoft Esp~

Dato : 09-01-06 21:08

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 19:41

"Juel" <him> skrev i en meddelelse

> Sindsygt, hvad har dommeren tænkt på ? gad vide om han er uddannet i usa..
> for den dom er da til grin, må de ikke bruge sund fornuft mere..

Fuldstændig enig, jeg fatter heller ikke hvad de dommere tænker på.
Den ene gang bliver "man" dømt for noget som skønnes man havde til hensigt
at gøre (dette tilfælde)........og så kunne man for få dage siden læse om en
knivstikker der slap for varetægsfængsel fordi manden han stak i, bar
skudsikker vest og ikke kom til skade.

Har hørt og folk der er dømt for spritkørsel bare de har sat sig ind i bilen
med tændingsnøglerne i lommen......det er som om at usa har lavet disse
love......

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-01-06 19:56

> Har hørt og folk der er dømt for spritkørsel bare de har sat sig ind i
> bilen med tændingsnøglerne i lommen

Hvad kan du udlede af det, at spritkørsel IKKE tolereres?. Du kan
hyle&skrige det du vil, men tvivler på det ændre noget ;).

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 20:18

> Hvad kan du udlede af det, at spritkørsel IKKE tolereres?. Du kan
> hyle&skrige det du vil, men tvivler på det ændre noget ;).

Næh det kan du have ret i, det samme med alt lovgivning såsom afgifter og
lign. der bliver ikke flyttet så meget som et komma

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-01-06 00:21

> Næh det kan du have ret i, det samme med alt lovgivning såsom afgifter og
> lign. der bliver ikke flyttet så meget som et komma

I denne sag syntes jeg målet helliger middelet. Så kan man lære at holde sig
LANGT fra en bil, hvis man ikke må køre. Jeg har også været i en
"situation", hvor jeg klarede frisag grundet omstændighederne, men tror sgu´
helt ærligt den ikke var gået i dag. Så nu kommer jeg ikke i nærheden af
bilen under de omstændigheder.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-01-06 09:26

> [...]
> sgu´ helt ærligt den ikke var gået i dag. Så nu kommer jeg ikke i nærheden

Fortæl, fortæl :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-01-06 11:05

Jeg har også været i en

> Fortæl, fortæl :)

Det var ikke mig som sådan, men en fra kliken på Tekniskskolesønderborg: Vi
skulle med æ'Spritter, og nogen af os ville spare taxaen, kørte derfor
derned i en af gutternes biler. Den havde dårligt bakgear, så der skulle det
"rette håndelag" for at få det til at funke. En af dem skulle ikke drikke,
derfor aftalte vi på forhånd han kørte hjem, VÆSENTLIG detalje...vidneudsagn
.. For i land igen, ville ejeren + "fjer" bakke bilen tilbage, så rattet
kunne gives videre. Men det gik hverken værre el. bedre, end at ordensmagten
overværede ham bag rettet, med der af følgende..... . Og de var ikke til at
få i tale :(. Næste dag troppede 14 mand op nede på politigården, og
forklarede tingenes sammenhæng, så gik det bedre ;). Det er ~20år siden, i
dag var den ikke gået, vi var alle blevet rykket rundt og smidt i ben-lås
;).

Fra : Kent Friis

Dato : 11-01-06 23:38

Den Mon, 9 Jan 2006 19:55:58 +0100 skrev Jørgen M. Rasmussen:

> Hvad kan du udlede af det, at spritkørsel IKKE tolereres?. Du kan
> hyle&skrige det du vil, men tvivler på det ændre noget ;).

Nogle tænker måske lidt længere, og udleder at det er bedre at køre
hjem selvom man er fuld, end at sove rusen ud det eneste sted der er
en smule varme efter "butikken" er lukket - der er jo trods alt mindre
chance for at måde politiet på en halv time, end en hel nat, og hvis
man ligger og sover i bilen opdager de nok også nemmere at man har
drukket, end hvis man kører nogenlunde normalt.

Mvh
Kent

Fra : Mehmet Kesen

Dato : 09-01-06 17:36

Eksemplet med ham som fik en bøde fordi han beruset sad i en bil, også
selvom man af sporene på sneen kunne se at han ikke havde kørt, men bare
ville holdes varm." han sad vidst også på bagsædet".

- Lyder det ikke meget som, Skyldig til det modsatte er bevist?

Mehmet.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-01-06 21:21

> [...]
> ville holdes varm." han sad vidst også på bagsædet".
>
> - Lyder det ikke meget som, Skyldig til det modsatte er bevist?

Som jeg husker det, fik vi at vide da vi tog kørekort, at loven siger at
sidder man beruset i bilen med nøglerne i lommen er det det samme som at
køre bilen.
Hvis loven er sådan, så har dommeren dømt efter den.

Niels

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-01-06 23:55

"Mehmet Kesen" <ikke-oplyst@ved-ikke-hvor.dk> skrev i en meddelelse

> - Lyder det ikke meget som, Skyldig til det modsatte er bevist?

Ja - tiderne ændrer sig jo.

For 34-35 års siden blev to brødre i Grenå fundet sovende på bagvæggen af
førerhuset på en sættevognstrækker, midt i en lysregulering ved havnen.
sættevognen lå på siden med 25 tons finerplader, trækkeren stod på røven, da
der formentlig var for langt at springe ned fra hytten havde de lagt sig til
at sove.

Spiritusprøven fortalte at de var svært berusede.

Dommen: Da det ikke med sikkerhed kan fastslås hvem der har ført køretøjet,
eller om der har været en tredje person involveret, frikendes begge for
spirituskørsel.....

MVH Hans

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-01-06 09:58

Hans L. Jørgensen wrote:

> [...]
>
> Dommen: Da det ikke med sikkerhed kan fastslås hvem der har ført
> køretøjet, eller om der har været en tredje person involveret,

En bekendt jeg har, fik for 15-20 år siden, taget sit kørekort for
spritkørsel.
Han blev opdaget ude på en mark, siddende fastklemt (i passagersiden) i en
bil, som var temmeligt meget ødelagt.
Han havde en ordentlig koger på og han kan den dag i dag stadig ikke huske,
om det vitterligt var ham, som havde ført køretøjet.
Dengang kunne han heller ikke huske det, men alligevel røg billetten på den
konto.
Bilen han sad i, var en kammerats og kammeraten var ikke hjemme, han var i
byen på druk og kendte heller ikke noget til historien.
Sagen endte med, at min bekendte blev dømt for at have stjålet bilen, ført
den i sprituspåvirket tilstand og fradømt retten til at føre bil for
livstid, da det absolut ikke var første gang, han havde kørt med for høje
promiller.
Men han var selvfølgelig også alene i bilen, det er måske forskellen fra din
historie ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-01-06 17:13

> [...]
> den i sprituspåvirket tilstand og fradømt retten til at føre bil for
> livstid, da det absolut ikke var første gang, han havde kørt med for høje

Altså dømt til dels på sit livsmønster, dette kunne måske have fået et andet
udfald med en anden forsvarer, ikke at jeg siger/mener noget andet, men han
er dog dømt på indicier, hvilket grundloven siger ikke må forekomme.

> Men han var selvfølgelig også alene i bilen, det er måske forskellen fra
> din historie ?

Historie ??? er din da det!! min er ikke )))

MVH Hans

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-01-06 17:56

Hans L. Jørgensen wrote:

> [...]
> et andet udfald med en anden forsvarer, ikke at jeg siger/mener noget
> andet, men han er dog dømt på indicier, hvilket grundloven siger ikke

Politiet/anklageren fremkom med en teori, om at han ved uheldet var blevet
slynget over på passagersædet.
Han var jo den eneste i bilen og måtte derfor have ført den, selv husker han
intet om det.

> Historie ??? er din da det!! min er ikke )))

Jamen vil det sige at det skal være sandt, det vi fortæller herinde ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-01-06 18:22

> Politiet/anklageren fremkom med en teori, om at han ved uheldet var blevet
> slynget over på passagersædet.

Fint nok, men - ikke bevist af politiet, blot noget man har en teori om.

> Han var jo den eneste i bilen og måtte derfor have ført den, selv husker
> han intet om det.

Kan jo naturligvis også være rigtigt at han har ført bilen, men - har de
ført herfor?

Hvor politiet så ikke også anklaget ham for at køre for hurtigt, det har
bilen formentlig også kunnet, alt taget i betragtning, når de nu påstår at
han har ført bilen i påvirket tilstand.

I juridisk forstand skal skyld bevises, alt andet dur ikke.

så du den sene station2 fra USA i aftes, om detektiv arbejde og rasultatet.?

> Jamen vil det sige at det skal være sandt, det vi fortæller herinde ?

Det afgør du selv Per, men det er ulig lettere at genkalde en sandhed end en
løgn

MVH Hans

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-01-06 18:32

Hans L. Jørgensen wrote:

> [...]
> påstår at han har ført bilen i påvirket tilstand.
>
> I juridisk forstand skal skyld bevises, alt andet dur ikke.

Det er vel lidt det samme, når de dømmer en fuld person (for sprutkørsel),
som blot sidder i sin bil ?

> så du den sene station2 fra USA i aftes, om detektiv arbejde og
> rasultatet.?

Nej desværre.

> Det afgør du selv Per, men det er ulig lettere at genkalde en sandhed
> end en løgn

Se det ka' der være noget om

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-01-06 23:13

> Det er vel lidt det samme, når de dømmer en fuld person (for sprutkørsel),
> som blot sidder i sin bil ?

OK det mener jeg í dig selv er noget svineri, et er at man fradømmer en
fulderik retten til at føre bil, men grundlaget kan ikke siges at være i
orden blot fordi man er beruset og sidder i bilen, har da kendskab til en
episode hvor en patruljevogn på en parkeringsplads vækker en person i en
varevogn som sidder og sover på passagersædet, betjenten spørger manden om
han har drukket spiritus hvortil manden svarer, hvorfor tror du ellers jeg
sidder her og sover.

Betjenten beder ham "puste", promille 1,1, hvortil betjenten siger efter at
have mærket om motoren var kold, det var ét klogt valg, tag lige et par
timer mere før du starter hjemturen, - sov godt.

> Nej desværre.

En person står til en livstidstraf, han siger at han er uskyldig.

En detektiv infilterer et rockermiljø/værtshus, nærmest med livet som
indsats det ender med at de må flygte, men forinden har de fortalt at de
kommer fra et filmselskab, er i gang med at lave en optagelse omslagsmål og
mangler medvirkende, inden flugten får de dog placeret en del visistkort med
tlf. nr. på filmselskabet, som man kan henvende sig på hvis man er
interesseret i at deltage, en enkelt melder sig, under samtalen fortæller
han hvordan, hvorledes og hvem den anklagede sidder inde for, til sidst får
detektiven rockeren til at underskrive at han har fortalt det, med
henvisning til at det skal kunne dokumenteres journalistisk over for
filmselskabet, dette sammen med båndet får frikendt den anklagede.

MVH Hans

Fra : Uffe Ravn

Dato : 11-01-06 22:54

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev

> Politiet/anklageren fremkom med en teori, om at han ved uheldet var blevet
> slynget over på passagersædet.

Den bil må have haft nogle underlige sikkerhedsseler

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-01-06 23:03

Uffe Ravn wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev

> Den bil må have haft nogle underlige sikkerhedsseler

He he, nej uheldet var fra den tid, hvor det ikke var livsfarligt at køre
uden sele

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Leonard

Dato : 11-01-06 18:11

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> wrote:

>Historie ??? er din da det!! min er ikke )))

En historie behøver ikke være opdigtet, det er fx historie at Ford
opfandt serieproduktionen.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::