Trafik på min linie
Fra : Hornbech

Dato : 27-01-06 11:25

Jeg har en internet forbindelse med en Linksys WAG54G trådløs router som jeg
undrer mig lidt over.

Nu når begge mine computere er slukket er der stadig 2 lamper der blinker på
livet løs.
Den ene er Wireless lampen.
Den anden er er Internet lampen.

Bør de ikke bare lyse konstant, og ikke blinke som om der er trafik ?

På forhånd tak
René

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-01-06 12:49

"Hornbech" <reneFJERN@HJERNhornbech.net> wrote:

> [...]
>Den ene er Wireless lampen.
>Den anden er er Internet lampen.
>
>Bør de ikke bare lyse konstant, og ikke blinke som om der er trafik ?

Tja, det burde de vel nok.

Prøv at checke routerens opsætning - Status siden bør f.eks vise om
noget er koblet op på wireless delen,

Du bør også kunne se om der er uddelt IP-adresser til fremmede
computere.

<mlr>

Fra : Hornbech

Dato : 27-01-06 16:42

Kan man se om der er andre der er koblet op til sin router inde i dens
opsætning? det troede jeg ikke

MVH
René

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-01-06 17:03

"Hornbech" <reneFJERN@FJERNhornbech.net> wrote:

>Kan man se om der er andre der er koblet op til sin router inde i dens
>opsætning? det troede jeg ikke

Jeg kan i hvert fald på min Topcom WBR-654 - Men check selv status
siderne på din router.

<mlr>

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-01-06 22:15

On Fri, 27 Jan 2006 11:25:03 +0100, "Hornbech"
> [...]

> Den ene er Wireless lampen.
> Den anden er er Internet lampen.
>
> Bør de ikke bare lyse konstant, og ikke blinke som om der er trafik ?

Hvad får dig til at tro, der ikke er trafik? I praksis vil man altid
se trafik på en Internet-forbindelse (udefra), og på wireless er der
diverse 'housekeeping', fx hvis man broadcaster SSID'et.

-A

Fra : Hornbech

Dato : 31-01-06 21:02

Jeg har nu ændret password og SSID navn og har ændret wireless channel fra
kanal 11 til 3
Og nu kommer der kun e til 2 blink en gangimellem på internet lampen, og
wireless lampen lyser konstant.
Virker det ikke lidt underligt at det løser problemet.

Mvh
René

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-02-06 13:40

Hornbech wrote:
> [...]
> og wireless lampen lyser konstant.
> Virker det ikke lidt underligt at det løser problemet.

Har du undersøgt om du tidligere har delt frekvens med en anden?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hornbech

Dato : 08-02-06 07:54

Ja jeg tror det var det der var galt.