Tjener 15.000 kr i timen
Fra : Ellen Holn

Dato : 27-01-06 01:46

Så lige en artikel i ekstrabladet om nogle eksperter der tjener op til
15.000 i timen.
Jeg er desværre slet ikke it-uddannet,men blev nysgerrig om hvad det er de
laver.
Hjemmesider, sikkerhed eller programmering ???

Fra : Alex Holst

Dato : 27-01-06 01:58

Ellen Holn wrote:
> [...]
> laver.
> Hjemmesider, sikkerhed eller programmering ???

Står der ikke i artiklen hvad disse eksperter lever af?

(Hvad er dit sikkerhedsspørgsmål?)

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Peter Mogensen

Dato : 27-01-06 12:04

Alex Holst wrote:

> Står der ikke i artiklen hvad disse eksperter lever af?
>
> (Hvad er dit sikkerhedsspørgsmål?)

Jeg gætter på at enhver, der kan lokke 15000 i timen ud af nogen må
anvende en hel del social-engineering :)

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 07:37

Ellen Holn wrote:

> Så lige en artikel i ekstrabladet om nogle eksperter der tjener op til
> 15.000 i timen.

Hvilke virksomheder er det? Dem vil jeg da overveje at sende
ansøgninger til. Jeg er villig til at tage et job for sølle
10.000 i timen.

--
Kasper Dupont -- Rigtige mænd skriver deres egne backupprogrammer
#define _(_)"d.%.4s%."_"2s" /* This is my new email address */

Fra : Sune Vuorela

Dato : 27-01-06 09:19

On 2006-01-27, Kasper Dupont <51541594371299443986@expires.10.mar.2006.kasperd.net.invalid> wrote:
> Hvilke virksomheder er det? Dem vil jeg da overveje at sende

Jeg gætter på at det er noget med sap-konsulenter med de rigtige
certificeringer...

/Sune

Fra : JesperB

Dato : 27-01-06 13:38

"Sune Vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gætter på at det er noget med sap-konsulenter med de rigtige
> certificeringer...
>
> /Sune

Ingen tvivl om at SAP-konsulenter har en god tid, men det er nu noget af en
overdrivelse at påstå at de får 15 kilo i timen.
De rigtig gode får op til 1600-2000/timen på specialprojekter, men det
bliver også til en pæn månedsgage.
At virksomheder så desperat prøver at hive folk op fra Indien og freelancere
fra England, kan man kun ryste på hovedet af.
Posten har så vidt jeg ved det halve af Delhi siddende.
Nå, det var vist OT...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-01-06 22:12

On Fri, 27 Jan 2006 08:19:18 +0000 (UTC), Sune Vuorela
<nospam@vuorela.dk> wrote:

> Jeg gætter på at det er noget med sap-konsulenter med de rigtige
> certificeringer...

Så meget tjener en SAP-konsulent (eller hans arbejdsgiver) *slet*
ikke.

-A

Fra : Martin Schultz

Dato : 27-01-06 11:29

Ellen Holn <sdffg@sdf> skrev 2006-01-27:
> [...]
> laver.
> Hjemmesider, sikkerhed eller programmering ???

Tjaa det kan man jo ikke sige ud fra det du skriver men jeg tror man
inden for de fleste i forvejen velbetalte brancher kan finde enkelte der
tjener den slags penge på små opgaver.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Max

Dato : 27-01-06 12:20

Hej Martin

> Tjaa det kan man jo ikke sige ud fra det du skriver men jeg tror man
> inden for de fleste i forvejen velbetalte brancher kan finde enkelte
> der tjener den slags penge på små opgaver.

Hvis jeg nu har en standart pris på telefonsupport på 800 kr. og så
engang imellem løser opgaven på 3 min. er min timeløn så 16.000 kr. ?

Mvh Max

Fra : Aksel

Dato : 27-01-06 12:11

"Ellen Holn" <sdffg@sdf> skrev i en meddelelse
> [...]
> laver.
> Hjemmesider, sikkerhed eller programmering ???

Nu er sandheden ikke altid så vigtig for Ekstrabladet som sensation eller
forargelse.

Hilsen Aksel

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 27-01-06 16:50

Ellen Holn wrote:
> Så lige en artikel i ekstrabladet om nogle eksperter der tjener op til
> 15.000 i timen.

Det passer ikke.

Hvis vi siger Skyper/Janus Friis/god for 6 mill kr/29 år, så giver det
en gennemsnitlig timeløn siden fødslen på:

6.000.000.000 kr / 29 år / 365 dage / 24 timer = 23.618,32 kr i timen.

Fra : Sune

Dato : 27-01-06 16:58

On Fri, 27 Jan 2006 16:50:20 +0100, "Christian E. Lysel" <sunsite.dk@spindelnet.dk> wrote:

> [...]
>en gennemsnitlig timeløn siden fødslen på:
>
>6.000.000.000 kr / 29 år / 365 dage / 24 timer = 23.618,32 kr i timen.

Kan man nominere en udregning på usenet til årets tåbeligste udregning?

Hvis man kan, vil jeg gerne nominere ovenstående.

Mvh
Sune

Fra : Leif Neland

Dato : 29-01-06 09:10

Ellen Holn wrote:
> [...]
> er de laver.
> Hjemmesider, sikkerhed eller programmering ???

Jeg har hørt om det i et enkelt tilfælde, hvor det tog ½ time at lave noget,
der var planlagt til en måned, og kunden betalte for en måned...

Leif

Fra : Thø

Dato : 30-01-06 12:26

Ellen Holn wrote:
> Så lige en artikel i ekstrabladet om nogle eksperter der tjener op til
> 15.000 i timen.

- Som andre har nævnt er det tal grebet i luften.

Her er en dementi af historien:

http://ing.dk/article/20060130/JOB/102030009/-1/rss-all

--
Thø