Google sikkerhed
Fra : TEST

Dato : 26-01-06 09:08

Hej

Er der nogen, som ved hvad nedenstående betyder. Vi få den alle sammen i
firmaet, når vi forsøger at anvede google. Der kommer en ny kode hver gang
man søger i ny browser.

Mvh
Asbjørn

Google Error

We're sorry...
.... but your query looks similar to automated requests from a computer virus
or spyware application. To protect our users, we can't process your request
right now.

We'll restore your access as quickly as possible, so try again soon. In the
meantime, if you suspect that your computer or network has been infected,
you might want to run a virus checker or spyware remover to make sure that
your systems are free of viruses and other spurious software.

We apologize for the inconvenience, and hope we'll see you again on Google.
To continue searching, please type the characters you see below:

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 09:38

TEST wrote:

> [...]
> firmaet, når vi forsøger at anvede google. Der kommer en ny kode hver gang

Forekommer det med mange forskellige browsere? Det første jeg
ville gøre var at prøve tre forskellige browsere, f.eks. Mozilla,
lynx og konqueror.

Hvis det forekommer uanset hvilken browser der anvendes, så må
årsagen være noget andet.

Jeg kan forestille mig, at alle requests fra jeres netværk går
via en proxy eller firewall, som gør noget der ser mistænkeligt
ud fra googles synspunkt.

Det kan måske tænkes at der rent faktisk er en virus løs på jeres
netværk, som sender mange forespørgsler. Hvis google ikke kan
skelne maskinerne fra hinanden, så kan sådan en måske gå ud over
alle.

Jeg ville også overveje at afprøve med samme computer tilsluttet
henholdsvis firmaets netværk og et andet netværk. Men det har i
jo nok en sikkerhedspolitik, der forbyder.

Prøv evt. at sætte en pakkesniffer op lige udenfor jeres NAT boks,
firewall eller hvad det nu er i har. Og kig så efter al trafik
til google.

--
Kasper Dupont -- Rigtige mænd skriver deres egne backupprogrammer
#define _(_)"d.%.4s%."_"2s" /* This is my new email address */

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 26-01-06 09:39

TEST wrote:
> [...]
> or spyware application. To protect our users, we can't process your request

Det betyder vel præcist, det de skriver der.
At din query ligner noget fra spyware eller virus.
Er du sikker på, at din maskine(jeres maskiner) ikke er blevet taget?

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : Michael Zedeler

Dato : 26-01-06 16:02

TEST wrote:
> Er der nogen, som ved hvad nedenstående betyder. Vi få den alle sammen i
> firmaet, når vi forsøger at anvede google. Der kommer en ny kode hver gang
> man søger i ny browser.

Det kunne være fordi at I benytter en firewall som piller ved de
forespørgsler, I sender til Google.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Peter T.

Dato : 26-01-06 22:43

TEST ristede følgende runer:

> Er der nogen, som ved hvad nedenstående betyder. Vi få den alle sammen
> i firmaet, når vi forsøger at anvede google. Der kommer en ny kode
> hver gang man søger i ny browser.
[snip]

En søgning på feks. "phpbb" giver <http://www.google.dk/sorry/?
continue=http://www.google.dk/search%3Fq%3Dphpbb%26hl%3Dda%26lr%3D%
26newwindow%3D1%26start%3D180%26sa%3DN> efter side 16-18 stykker, hvilket
skyldes en virus, der bruger google til at finde og deface phpBB-baserede
sider med.
Derudover kan det muligvis være en proxy eller firewall, der roder med
jeres forespørgsler, som Michael Zedeler også nævner. I hvert fald er I
ikke de eneste, der får den besked svjhf fra andre folk på nettet.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 00:36

"Peter T." wrote:

> En søgning på feks. "phpbb" giver <http://www.google.dk/sorry/?
> continue=http://www.google.dk/search%3Fq%3Dphpbb%26hl%3Dda%26lr%3D%
> 26newwindow%3D1%26start%3D180%26sa%3DN> efter side 16-18 stykker,

Jeg bladrede de første 25 sider igennem uden at få den melding.

Fra : Peter T.

Dato : 27-01-06 07:15

Kasper Dupont ristede følgende runer:

> Jeg bladrede de første 25 sider igennem uden at få den melding.

Weird. Jeg fik beskeden i aftes, når jeg trykkede på side 18-19 stykker.
Nu får jeg den ikke mere.

--
Mvh. Peter T.

Fra : TEST

Dato : 27-01-06 11:44

Hej

> Er der nogen, som ved hvad nedenstående betyder. Vi få den alle sammen i
> firmaet, når vi forsøger at anvede google. Der kommer en ny kode hver gang
> man søger i ny browser.

Det ser ud til at det var vores firewall, som er placeret på en anden
lokation, som gjorde at vi fik fejlen fra Google. Men hvis man indtaster de
bogstaver som er angivet i billedet. Så virker Google normalt. Også efter at
man her haft slukket PC'en.

Så nu er problemet løst.

Tak for alle de gode råd.

MVH