Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Dualhead
Fra : Frederik Sunne

Dato : 27-01-06 16:04

Hej!

Hvad er jeres anbefalinger mht. et skærmkort, som kan brødføde
to skærme med hvert deres signal til standard kontorbrug med
bundstabile drivere?

Bruges til nyere XP maskine, jeg gætter på AGP x8.

Mvh,

Frederik

Fra : Bruno

Dato : 27-01-06 21:06

Frederik Sunne wrote:
> Hej!
>
> Hvad er jeres anbefalinger mht. et skærmkort, som kan brødføde
> to skærme med hvert deres signal til standard kontorbrug med
> bundstabile drivere?

Matrox G550 DH

Mvh

Bruno

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-01-06 20:08

Frederik Sunne wrote:
> [...]
> bundstabile drivere?
>
> Bruges til nyere XP maskine, jeg gætter på AGP x8.

Jeg har god erfaring med Matrox G400/450 med dualhead.
Klippestabilt kort med uovertruffen 2D grafik.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Peter T.

Dato : 02-02-06 10:51

Per Beer Hansen ristede følgende runer:

> Jeg har god erfaring med Matrox G400/450 med dualhead.
> Klippestabilt kort med uovertruffen 2D grafik.

Jeg mener at Matrox' overlegne 2D-kvalitet hører gamle dage til. Da jeg
fik et nvidia ti4200kort, kunne jeg ikke længere se forskel på et matrox
450 og mit nvidia-kort, der nu kører dualsetup på tredje år. Så i dag kan
næsten* alle kort levere 2D i matroxkvalitet. :)

*) der kan sikkert findes en farisær med elendigt 2D-output.

--
Mvh. Peter T.

Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 08-02-06 11:00

Det kommer an på opløsningen. Op til 1280x1024 er de fleste kort
sikkert lige gode, men i 1600x1200 kan man ofte se forskel, især når
brugstiden er lang.
Hvor mange der så stadig kører 1600x1200 på VGA er så et andet
spørgsmål.

Det kommer også an på skærmen. Matrox-kort har ofte en mere spids
rise-fall-kurve hvor andres er mere blød, og skærme der ikke kan
følge med får derfor en mere grå og "tynd" tekst på Matrox-kort,
hvor andre kort ser bedre ud. På en god skærm kan man derimod se
forskellen i skarphed.