Hentning af billeder
Fra : Ida Maria Sluyterman

Dato : 09-12-00 21:41

Hejsa!

Jeg er ved at lave lidt hjemmesider og er ved at finpudse dem lidt. Mit
problem er altså bare kosmetisk, men jeg ved man kan gøre det, og det vil
jeg gerne lære.

Normalt når man går ind på en side og man så skal hente billedet ned, så
kommer det i 'hak'. Atlså bliver langsomt downloadet oppefra og ned.
Hvordan gør man så, så man henter hele billedet og langsomt gør billedet
mere og mere tydeligt? Og kan det overhovedet fikses i html?

Ida Maria Sluyterman
www.vammencamping.dk

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 09-12-00 21:45

Just as I expected, "Ida Maria Sluyterman" <atter@jyde.dk> came up
with this:

> [...]
>Hvordan gør man så, så man henter hele billedet og langsomt gør billedet
>mere og mere tydeligt? Og kan det overhovedet fikses i html?

Det har slet ikke noget med HTML at gøre, men alligevel:
Det kan (så vidt jeg ved) kun lade sig gøre med GIF (og PNG) billeder,
det er det der hedder interlacing. Hvis du (ligesom jeg) bruger Paint
Shop Pro, så åbn billedet, vælg File -> Save As, vælg GIF i listen
over formater, klik på Options knappen, vælg den nyeste version og
"Interlaced" og så gem billedet. Så skulle den være ordnet.

Niels (aka. niLLer)
--
e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
http://xoasis.com/~niller/ - niLLer's pages (My programs, in English)

Fra : Ida Maria Sluyterman

Dato : 09-12-00 21:54

Niels (niLLer) skrev i news:3a329954.21528614@news.12move.dk...

> Det har slet ikke noget med HTML at gøre, men alligevel:

Oups, det må I undskylde så!
Min ellers rimelig alvidende onkel bebrejdede mig nemlig lige, at jeg ikke
havde gjort det på mine hjemmesider, såe..

[Snip en fin forklaring]

Tak for tippet!!

Ida Maria Sluyterman
www.ildstuen.dk

Fra : Leonard

Dato : 09-12-00 22:28

"Ida Maria Sluyterman" <atter@jyde.dk> skrev:

>Min ellers rimelig alvidende onkel bebrejdede mig nemlig lige, at jeg ikke
>havde gjort det på mine hjemmesider, såe..

Din alvidende onkel ved så ikke at det tager længere tid at hente et
interlaced billede og derfor frarådes af nogle web-guruer ....

--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-12-00 10:58

> Din alvidende onkel ved så ikke at det tager længere tid at hente et
> interlaced billede og derfor frarådes af nogle web-guruer ....

Og du ved så (måske) ikke at forskellen er meget lille, især med JPG... :)

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 09-12-00 22:30

On Sat, 09 Dec 2000 20:44:59 GMT, Niels (niLLer) wrote:

> Det har slet ikke noget med HTML at gøre, men alligevel: Det kan (så
> vidt jeg ved) kun lade sig gøre med GIF (og PNG) billeder, det er
> det der hedder interlacing.

For JPEGs kan man bruge "progressive JPEG":
<http://www.faqs.org/faqs/jpeg-faq/part1/> (se sp. 11).

Mvh.

--
"Don't think twice Adam Sjøgren
It's all right" asjo@koldfront.dk

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 09-12-00 21:49

Ida Maria Sluyterman wrote:
> [...]
>Hvordan gør man så, så man henter hele billedet og langsomt gør billedet
>mere og mere tydeligt? Og kan det overhovedet fikses i html?

Nej, det kan ikke gøres i selve HTMLen. Det skal gøres allerede i
billedets "tilblivelse". I GIF hedder det interlaced, og det skal så
markeres et eller andet sted hvis man vil bruge det. Men det kommer an
på hvilket program du bruger. Jeg mener også man kan gøre det i JPEG,
men kan ikke huske hvordan.

Men det ved guttern i dk.edb.grafik meget mere om

FUT: dk.edb.grafik (Follow-Up-To = Svar på dette indlæg kommer i
dk.edb.grafik)

--
Dennis Skærup Højlund Andersen (http://dennisandersen.dk)

"Der er intet værre en aktiv dumhed."