Definering af linjeafstand i points/pixels
Fra : Bafomet

Dato : 09-12-00 19:56

Er der en kode i html til at definere afstanden mellem linjerne?

Da jeg bruger Word til at lave nogle digt-filer i rtf og derfor skal slutte
med hårdt linjeskift,
bliver linjeafstanden for stor, når jeg til slut konverterer filen til HTML.

Nu ved jeg godt at man kan definere en mindre linjeafstand inde i Word, der
flyttes med over i html udgaven, men samtidig ekspanderer Word html-filen
med uendelig meget støj i form af definitioner for hver paragraf, der fylder
en bondegård. Således er den konverterede fil ti gange større i html end
rekonverteret til PDF.

Hvis jeg nu kunne definere at linjeafstanden kun skulle være sådan og sådan,
ville det hjælpe.

Nogen HTML-kode eksperter?

Fra : Brian Andersen

Dato : 10-12-00 18:25

"Bafomet" skrev :
> Er der en kode i html til at definere afstanden mellem linjerne?

Du kan bruge CSS, hvor du kan fastsætte liniehøjden i fx pixel.

Fx sæt følgende ind i head-delen:

P {line-height: 20px}

Hilsen BluesBrother