Flytte formen
Fra : Spacemann'

Dato : 12-06-01 22:25

Hej alle sammen

Jeg håber virkelig der er en der kan hjælpe !!

Jeg har laver et program uden "border" så den der blå linie for oven er væk.

Mit spørgsmål er så hvordan jeg kan flytte rundt på formen ??

M.V.H.
Stefan Larsen

Fra : Gigasoft Danmark

Dato : 12-06-01 23:31

"Spacemann'" <spacemann@mail.dk> wrote in message
> [...]
væk.

> Mit spørgsmål er så hvordan jeg kan flytte rundt på formen ??

Form1.top = værdi
Form.Left = Værdi

Så kan du Evt lave et keypress således at når du jolder en bestemt taste
kombination nede følger skærmen musen.
Kræver lidt kodning hvor du fanger koordinaterne med musen og så. F.eks
sætter det som center af din form.

Jeg har lidt kode her som jeg har brugt i et program til at hindre screen
dump.
Det kan du nok omskrive således at du kan anvende det til dit formål:

Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)

Dim ShiftTest As Integer

ShiftTest = Shift And 7
Select Case ShiftTest
Case 1 Or vbShiftMask
'Print "You pressed the SHIFT key."
Case 2 Or vbCtrlMask
'Print "You pressed the CTRL key."
Case 4 Or vbAltMask
'Print "You pressed the ALT key."
Call Forsvar1

Case 3
'Print "You pressed both SHIFT and CTRL."
Case 5
'Print "You pressed both SHIFT and ALT."
Case 6
'Print "You pressed both CTRL and ALT."
Case 7
'Print "You pressed SHIFT, CTRL, and ALT."
Call Forsvar1

End Select

End Sub

Gigasoft Danmark
Bjarne Østergård
NYHED: http://www.gigasoft.dk/dks/
www.gigasoft.dk E-mail: boe@gigasoft.dk
Tlf. 86 49 64 04

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 13-06-01 07:09

Hej Stefan

> Jeg håber virkelig der er en der kan hjælpe !!
>
> Jeg har laver et program uden "border" så den der blå linie for oven
er væk.

> Mit spørgsmål er så hvordan jeg kan flytte rundt på formen ??

Du kan lave en fake titelbar... Dvs når venstre museknap f.eks. er
trykken ned på formen så kan den flyttes... Jeg har et eksempel på min
hjemmside på:

http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm/tips/forms_faketitlebar.htm

Hilsen/Best Regards
Kim Pedersen, vbCode Magician
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm
ICQ: 62990889

Fra : Ebbe

Dato : 15-06-01 11:07

Sådan her:

Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single,
Y As Single)
Static XX, YY, kL As Long
If Not Button = 0 Then
If kL = 0 Then