Sand kristendom i Norge
Fra : Vidal

Dato : 14-01-06 14:25

I Norge ved man, hvad sand kristendom ikke er:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=300359

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=138279

--
Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : kalleBSk

Dato : 14-01-06 16:24

Vidal skrev:
>I Norge ved man, hvad sand >kristendom ikke er:

>http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?>artid=300359

Hvordan skal det forstås? Er sand kristendom, at foragte al verdenens
tant og fjas, og dermed også smukke kvinde(pige)kroppe, da det altså
selvfølgeligt er Djævelens værk? Og anerkender kristendommen dermed
to skabere- en for de ordinære og en for de smukke?
mvh
kalle

Fra : Vidal

Dato : 14-01-06 21:29

kalleBSk wrote:

> [...]
> selvfølgeligt er Djævelens værk? Og anerkender kristendommen dermed
> to skabere- en for de ordinære og en for de smukke?

Der burde måske have været en smiley.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 14-01-06 22:33

Vidal skrev:

> Der burde måske have været en smiley.

Hvordan er det nu, der står i det sidste af de Ti Bud?

Nåjo: 2. Mosebog 20: "Du må ikke begære din næstes hus. Du må ikke
begære din næstes hustru, hans træl eller trælkvinde, hans okse eller
æsel eller noget som helst af din næstes ejendom."

Og DÈT gælder altså _i allerhøjeste grad_ OGSÅ - stadig, i disse ellers
så kvindefrigjorte tider... - hans smukke, ugifte teenagedatter, "bare
så at du altså liiige ved det og så'no'et! Fy!" (smæk over nallerne!)

Dèt må vel - sammenholdt med Jesu ultraskærpede doktrin om "hor i
hjertet" - mere eller mindre kunne siges at være selve kerneretorikken
bag denne hysteriske ballade i en nøddeskal?

Det værste er at det jo påfaldende hurtigt kan associeres direkte til
ubehagelige mellemøstlige familiemønstre med de obligatorisk "dydigt"
slørindhyllede muslimske pigebørn og deres mandlige familiers
stamme-æresbegreber.

Man kan jo således levende forestille sig det karrikerede
"amerikaner-scenarie", her så blot i tillempet norsk model: "Lillemor!
Bring mig fluks jagtgeværet! Pastoren står og glor henført efter
tøsepigen, dèn frække tølper! Jeg skal lære ham, ska' jeg!"

Anders Peter Johnsen

Fra : Vidal

Dato : 14-01-06 22:51

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
> så kvindefrigjorte tider... - hans smukke, ugifte teenagedatter, "bare
> så at du altså liiige ved det og så'no'et! Fy!" (smæk over nallerne!)

Personligt har jeg aldrig fulgt nogle af disse
konkurrencer, er det ikke noget fælt kedeligt
væsen, især da på en tv-skærm?

> Dèt må vel - sammenholdt med Jesu ultraskærpede doktrin om "hor i
> hjertet" - mere eller mindre kunne siges at være selve kerneretorikken
> bag denne hysteriske ballade i en nøddeskal?

Nu kan vi jo ikke granske andres hjerter og nyrer,
så hvad pågældende præst end måtte tænke eller
føle, må det jo være *hans* mellemværende med Gud.

> [...]
> ubehagelige mellemøstlige familiemønstre med de obligatorisk "dydigt"
> slørindhyllede muslimske pigebørn og deres mandlige familiers

Du har som sædvanligt tænkt det et skridt eller
to længere, end jeg.

Jeg arbejder sammen med en tyrkisk kvinde, som
nu hverken bærer tørklæde eller slører kroppen
på nogen måde, udover sædvanlig klædedragt, så
det er meget individuelt. Hvis du ser tyrkisk
tv, vil du også se, de kvindelige værter afslører
langt mere kød, end nogle danske gør, ihvertfald
i underholdningsudsendelser.

> [...]
> Bring mig fluks jagtgeværet! Pastoren står og glor henført efter
> tøsepigen, dèn frække tølper! Jeg skal lære ham, ska' jeg!"

Hehe. Folk skal da bare hjælpes lidt på vej.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-01-06 12:10

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message
> [...]

> kvindefrigjorte tider... - hans smukke, ugifte teenagedatter, "bare så at
> du altså liiige ved det og så'no'et! Fy!" (smæk over nallerne!)

Jeg synes, det er nemmest at holde sig fra begære naboens æsel eller okse,
og det er jo over halvdelen at det man ikke må begære, så mon ikke det er
nok til en billet til paradis?