Antikristent mærketøj på mode blandt
Fra : Cyril Malka

Dato : 11-01-06 13:19

Bukser med omvendte kors og tekster som "All hail satan" vækker opsigt i
Sverige

Resten kan læses her: http://www.religion.dk/nyheder/artikel:aid=277285

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... That was a pointing device? My cat thought it was dinner.

Fra : Petersen

Dato : 11-01-06 19:37

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> skrev i en meddelelse
> Bukser med omvendte kors og tekster som "All hail satan" vækker opsigt i
> [...]

Blandt ungdommen har okkultismen og satanismen længe været teenagekultur.
Man skal nok ikke tage det for seriøst, det svarer til at vi i min ungdom
læste tegneserieblade såsom "Gru" "skræk" blade hvor værten hed "Fætter
Maddike". Provokation er nøgleordet her, at kunne forarge er en stor lykke
for nogle.

Fra : Britt Malka

Dato : 11-01-06 20:28

On Wed, 11 Jan 2006 19:36:39 +0100, "Petersen"
<petersen@hjelpmoar.com> wrote:

>Blandt ungdommen har okkultismen og satanismen længe været teenagekultur.
>Man skal nok ikke tage det for seriøst,

Nej, mange af dem er ikke klar over betydningen af de symboler, de
bruger. Ikke noget at hidse sig op over.

> det svarer til at vi i min ungdom
>læste tegneserieblade såsom "Gru" "skræk" blade hvor værten hed "Fætter
>Maddike".

Wow, vi må være nogenlunde samme årgang, så Gru kendte jeg også.
Og fætter Maddike. Fed tegning.

>Provokation er nøgleordet her, at kunne forarge er en stor lykke
>for nogle.

Her tror jeg til gengæld, at du tager fejl. Eller også er vi
forskellige.

Jeg læste Gru, men ikke for at forarge. Jeg syntes, at det var sjovt,
og gyset var kontrolleret.

Min datter er "gotique" (gotisk?)

Det betyder ofte sort tøj, men med en vis stil. De rigtige gotiquer
har sorte kjoler eller nederdele, ikke billigt, blonder (sorte)
handsker, støvler, kapper, sort hår, make up ... og nogle af dem har
omvendte kors og slangeringe. DET nægtede jeg at gå med til! For at gå
med til et omvendt kors betyder det, at man skal erkende korset, og
der sagde jeg stop. Så nu går min datter med en omvendt Davidsstjerne

Nå, men det, jeg ville frem til, er, at hun er ikke ude på at forarge.
Det er bare hendes stil lige nu. Ligesom andre er rappere osv.
--
Britt Malka

701 Tips&Tricks til computeren og internettet
Kun $25,50 inkl. forsendelse (ca. 160 kroner) for 456 sider!
Køb årets gaveidé her: http://www.lulu.com/content/198241

Fra : Poul Nielsen

Dato : 11-01-06 20:36

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse

> Her tror jeg til gengæld, at du tager fejl. Eller også er vi
> forskellige.
>
> Jeg læste Gru, men ikke for at forarge. Jeg syntes, at det var sjovt,
> og gyset var kontrolleret.

Jeg tror at det der blev sigtet til var tøjet og symbolerne du omtalte og
ikke 35 år gamle tegneserier.

> Nå, men det, jeg ville frem til, er, at hun er ikke ude på at forarge.
> Det er bare hendes stil lige nu. Ligesom andre er rappere osv.
> --
> Britt Malka

Jamen jeg tror bestemt at satan symboler og lign har med identitetsskabelse
samt provokation og forargelse at gøre.