Prisen på begravelser
Fra : Wilstrup

Dato : 09-01-06 17:21

Hvad koster typisk den billigste begravelse i København for folk der er
medlem af folkekirken og for folk der ikke er det?

Er der valgfrihed mellem at blive kremeret og ikke-kremeret som
ikke-folkekirkemedlem?

--
Wilstrup

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 09-01-06 17:49

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> Hvad koster typisk den billigste begravelse i København for folk der er
> medlem af folkekirken og for folk der ikke er det?

Det, den offentlige begravelseshjælp dækker. Og den må nødvendigvis dække
kiste, transport og en eller anden form for gravsted. Men den er afhængig
af
afdødes formue eller mangel på samme.

> Er der valgfrihed mellem at blive kremeret og ikke-kremeret som
> ikke-folkekirkemedlem?

Ja. Hvis man vil i anonym fællesgrav, er der også både mulighed for urne
og
kiste.
http://www.kbh-kirkegaarde.kk.dk/ er et godt sted at lede efter flere
oplysninger.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Wilstrup

Dato : 11-01-06 00:12

"Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> afdødes formue eller mangel på samme.

> Ja. Hvis man vil i anonym fællesgrav, er der også både mulighed for urne

Takker for svaret - computeren har været nede et par dage, derfor først svar
nu.
--
Wilstrup