OT: Jørgen Thorgaard
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 06-01-06 11:28

Hej -

Det hører ikke hjemme her, men jeg er overbevist om, at I gerne vil hjælpe.

Jeg har netop læst Jørgen Thorgaards: "Døden kom til nytår". En i øvrigt
anbefalelsesværdig roman.

Er den i nogen grad selvbiografisk?

Jeg mener, at Jørgen Thorgaard var præst.

Var han alkoholiker?

Tog han ikke sig selv af dage?

Tak for hjælpen - og god weekend!

- Jensby

Fra : Wilstrup

Dato : 06-01-06 22:15

"Jan Bang Jensby" <jbjFJERN@FJERNdatea.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener, at Jørgen Thorgaard var præst.

ja -

> Var han alkoholiker?

nej -

> Tog han ikke sig selv af dage?

ikke mig bekendt.

> Tak for hjælpen - og god weekend!

selv tak!
--
Wilstrup

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-01-06 11:47

"Jan Bang Jensby" <jbjFJERN@FJERNdatea.dk> wrote in message
> [...]
> anbefalelsesværdig roman.
>
> Er den i nogen grad selvbiografisk?
>
> Jeg mener, at Jørgen Thorgaard var præst.

Ved ikke.

> Tog han ikke sig selv af dage?

Det var, hvad man fik at vide dengang, jo.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 07-01-06 13:27

> [...]
> anbefalelsesværdig roman.
>
> Er den i nogen grad selvbiografisk?
>
> Jeg mener, at Jørgen Thorgaard var præst.

Han led af depressioner og tog sit eget liv i følge BT.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 08-01-06 16:08

> [...]
> anbefalelsesværdig roman.
>
> Er den i nogen grad selvbiografisk?
>
> Jeg mener, at Jørgen Thorgaard var præst.

Så vidt jeg ved, døde han
af lungebetændelse, som skred
hurtigt frem en weekend, hvor
konen ikke var hjemme.

Men alkoholiker - nej! har du nogensinde
set manden på TV? Han var da typen på
en meget anti- alkoholiker.

Mvh.Bodil.

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-01-06 08:52

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote in message

> "Jan Bang Jensby" <jbjFJERN@FJERNdatea.dk> skrev i en meddelelse

> Men alkoholiker - nej! har du nogensinde
> set manden på TV? Han var da typen på
> en meget anti- alkoholiker.

Hvad er det for et dyr? Man kan iøvrigt ikke bare se på folk om de er
alkoholikere, der findes fx topledere som har skjult det i 30 år. Utrolig
mange af de store forfattere har været alkoholikere, så det er ikke sådan,
at "man" ikke kan producere lødige ting, fordi man er på alkohol.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 10-01-06 21:30

> [...]
> mange af de store forfattere har været alkoholikere, så det er ikke sådan,
> at "man" ikke kan producere lødige ting, fordi man er på alkohol.

Tja, det ved jeg kun alt for godt.
Men hvis du havde set Thorgård på TV,
eller læst noget af ham, ville du nok finde en
helt anden livsindstilling end at hælde alkohol
indenbords.
Jeg er ked af tendensen med, at folk
skal svines til, når de er døde.
Mvh.Bodil.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 10-01-06 22:04

Bodil Grove Christensen wrote:
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tja, det ved jeg kun alt for godt.

Fortæl....fortæl... Lyder interessant.

[Sorry, kunne ikke modstå fristelsen. ]

> Men hvis du havde set Thorgård på TV,
> eller læst noget af ham, ville du nok finde en
> helt anden livsindstilling end at hælde alkohol
> indenbords.

Kan ikke umiddelbart huske at have set ham, så jeg skal ikke kunne
udtale mig. Har alene fulgt debatten her i tråden.

> Jeg er ked af tendensen med, at folk
> skal svines til, når de er døde.
> Mvh.Bodil.

Ja, man må da rose Usenet-skribenterne for at være konsekvente. De
sviner alle til - uanset "livs-status"....

Når alle morsomhederne er sagt, synes jeg det er glædeligt at se du også
kan forsvare nogen for en gangs skyld. Det er så sjældent at det
forjener ros. Fortsat god aften.

Henrik, Dianalund
....Vi er alle Adams børn, og alle holder vi af pandekage
....Set på skilt: "Vi stoler på Gud, alle andre betaler kontant"

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 13-01-06 00:22

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Fortæl....fortæl... Lyder interessant.
>
> [Sorry, kunne ikke modstå fristelsen. ]

Det er heldigvis ikke mig selv, jeg taler om.
Min svoger døde for 13 år siden som alkoholiker---
du har sikkert selv en eller flere af slagsen i familien?

Mvh.Bodil.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 13-01-06 01:44

> [...]
> Min svoger døde for 13 år siden som alkoholiker---
> du har sikkert selv en eller flere af slagsen i familien?

Jo såmænd... :'-(

Det der egentlig skulle være en mindre vits endte måske ikke helt som
tilsigtet. Det beklager jeg.

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-01-06 10:47

> [...]
> Men hvis du havde set Thorgård på TV,
> eller læst noget af ham, ville du nok finde en
> helt anden livsindstilling end at hælde alkohol

Jeg har set Thorgård mange gange på TV, og fandt altid hans udsendelser
interessante. Jeg vidste ikke at det ligefrem var en "livsindstilling" at
drikke alkohol, - at manden lød lidt som en Indre Missioner, betyder vel
ikke, at han teoretisk ikke kunne være en "synder" mht at dulme nerverne med
alkohol?

> Jeg er ked af tendensen med, at folk
> skal svines til, når de er døde.

Er der sådan en tendens? Iøvrigt siger JEG jo kun, at man ikke kan se på
folk om de er "anti-alkoholikere", og det har intet med den omtalte person
at gøre.

Det blev dengang fortalt i medierne, at han havde begået selvmord, det er
hvad jeg ved om den sag, intet andet.

Fra : Cyril Malka

Dato : 11-01-06 13:18

Knud Larsen wrote:

> [...]
> ikke, at han teoretisk ikke kunne være en "synder" mht at dulme nerverne med

Nej.

Faktisk var det også det, jeg hørte da han døde. For det første, at han
havde en skjult alkoholproblem og i øvrigt, at han havde begået selvmord.

Men nu var det kun det, jeg hørte i sin tid og jeg ved ikke om det er
dokumenteret.

> Det blev dengang fortalt i medierne, at han havde begået selvmord,

Jeps. Det var også det, jeg hørte.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Death to all fanatics!

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 13-01-06 00:23

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> havde en skjult alkoholproblem og i øvrigt, at han havde begået selvmord.
>
> Men nu var det kun det, jeg hørte i sin tid og jeg ved ikke om det er

Så har vi sikkert læst forskellige aviser, jeg hørte derimod, at
han var død af lungebetændelse.

Mvh.Bodil.

Fra : Cyril Malka

Dato : 13-01-06 00:35

Bodil Grove Christensen wrote:

> Så har vi sikkert læst forskellige aviser, jeg hørte derimod, at
> han var død af lungebetændelse.

Hører du ting fra aviser?

Jeg nøjes med at læse dem...

(måske var det en idé at prøve noget nyt og at LÆSE før du farer ud og
besvarer indlæg?)

Men okay, nu er du også en af dem, der mener at der boede en af Israels
stamme i USA, som havde fantastiske bygninger m.m. i nord-amerika og det
hele uden så meget som en skygge af et bevis (såsomt arkæologiske
beviser og den slags på alle disse pragtbygninger og tingester)...

.... Så under alle omstændigheder, har du nok ret: Vi to "lytter" nok
ikke til de samme "aviser" ;->

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... A child's face says it all, especially the mouth part of the face.