En Palæstinensisk Stat.
Fra : Claudio Adam

Dato : 27-12-05 07:23

Jeg kan forstå at der stadigvæk tåges rundt her i gruppen:
Hvorfor skrives ikke: om noget aktuelt,
end eksempelvis: Om hare æder sin egen lort, ja og det indtil da
flere gange.
- eller om jesus var en Californisk-Sumpneger.

-----------

For-eksempel:

Et jødisk-" parti " er dukket op på himlen der er villige til at
oprette anerkende/oprette en Palæstinensisk Stat!
Så kan man kun håbe på at det ikke bliver syltet, var der ikke en
enøjet Isrelsk militær mand der ligeledes luftede samme tanker, for år
tilbage.
- lad os så håbe og be til at ikke: " disse ",
Ikke ligeledes bliver pensioneret utidigt?
Samt selvfølgelig da at Hamas og Palæstinenserne er villige til at
indgå aktivt i et frugbart sammarbejde?

Adam.

--
www.sitecenter.dk/edelweiss

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-12-05 13:36

Claudio Adam (slet 68ZOA) skrev i

> Et jødisk-" parti " er dukket op på himlen der er villige til at
> oprette anerkende/oprette en Palæstinensisk Stat!

Snak om politik hører ikke hjemme i denne gruppe! Der findes en specifik
gruppe til politisk debat. Post dit indlæg der i stedet for her.

FUT dk.politik (som jeg ikke følger)

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*

Fra : Claudio Adam

Dato : 28-12-05 07:07

Hallo Andreas!: Er der gået i lokummet?

Livsyn er vel om kristendom og berør da således i højeste grad
politik.

Fra : Claudio Adam

Dato : 29-12-05 18:23

Du mener med andre ord: ikke at religion og politik ér en og
samme skikelse?

Adam.

Fra : Ole Madsen

Dato : 27-12-05 16:05

Claudio Adam (slet 68ZOA) wrote:

> [...]
> Ikke ligeledes bliver pensioneret utidigt?
> Samt selvfølgelig da at Hamas og Palæstinenserne er villige til at

tror du virkelig på de terrister vil fred? PA har da bevist at de ikke
kan kontrollere noget som helst, de har jo haft lige siden Israels
oprettelse til at bevise de ville fred, har deres bestræbelser for fred
da ændret sig? jeg tror det ikke.

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 27-12-05 16:07

Ole Madsen wrote:

> [...]
> kan kontrollere noget som helst, de har jo haft lige siden Israels
> oprettelse til at bevise de ville fred, har deres bestræbelser for fred

en note: når jeg skriver terrister, så mener jeg ikke at alle
Palistinensere er det, bare så jeg ikke bliver overfortolket

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 28-12-05 04:45

"Ole Madsen" <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
> kan kontrollere noget som helst, de har jo haft lige siden Israels
> oprettelse til at bevise de ville fred, har deres bestræbelser for fred

Finnes der dokumentasjon som viser at Israel ønsker fred?

HM

Fra : Claudio Adam

Dato : 28-12-05 07:05

Ønsker Gud fred?

Fra : Bæ 9

Dato : 29-12-05 11:27

Claudio Adam (slet 15WCA) wrote:

> Ønsker Gud fred?

ja - det tror jeg! Der er for mange der anråber ham i tide og utide, og
så kan han ikke gøre sit arbejde godt nok!

Så derfor - giv ham dog fred.

--

Bæ 9
-----------

Fra : Cyril Malka

Dato : 29-12-05 11:40

Harald Mossige wrote:

> Finnes der dokumentasjon som viser at Israel ønsker fred?

Findes der dokumentation for at Norge ønsker fred?

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Lord, give me patience... right now!

Fra : Bæ 9

Dato : 29-12-05 12:58

Cyril Malka wrote:

> Findes der dokumentation for at Norge ønsker fred?

nordmænd er ikke bare fredelige - de er kedelige..........

--

Bæ 9
-----------

Fra : Harald Mossige

Dato : 29-12-05 14:40

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> wrote in message

> Findes der dokumentation for at Norge ønsker fred?

Du vil ikke ta skade av å lese noe om det norske fredsforskingsinstituttets
arbeid.

HM

Fra : Cyril Malka

Dato : 29-12-05 15:39

Harald Mossige wrote:

> Du vil ikke ta skade av å lese noe om det norske fredsforskingsinstituttets
> arbeid.

Man tager aldrig skade af at lære nyt. Og her påviser du udsagnet: Der
findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar.

Når du betragter det som nok, at der er institutter for fred i landet,
så kan du se de nedenstående er sider, som omhandler Israel for fred:

Shalom Arshav http://www.peacenow.org.il/
Meimad http://www.meimad.org.il/
Netivot Shalom http://www.netivot-shalom.org.il/
Gush Shalom http://www.gush-shalom.org/english/

Jeg gentager ligeledes spørgsmålet: Findes der dokumentation for at
Norge ønsker fred? (et institut kan næppe gøre det for hvad et land ønsker)

Fra : Harald Mossige

Dato : 29-12-05 16:03

> [...]
>
> Jeg gentager ligeledes spørgsmålet: Findes der dokumentation for at
> Norge ønsker fred? (et institut kan næppe gøre det for hvad et land

Historien fra 1905 til i dag burde tale for seg selv. Forige regjering i
norge danner et lite untak.

HM

Fra : Cyril Malka

Dato : 29-12-05 16:23

Harald Mossige wrote:

> Historien fra 1905 til i dag burde tale for seg selv. Forige regjering i
> norge danner et lite untak.

Det her med "historien taler for sig selv" er ingen argument. Det er
højst et udsagn fra nogen som ikke ønsker at dokumentere, eller som ikke
har pågældende dokumentation, sit udsagn.

Fordi Norge er jo kendt som en værre terrorist redde, hvilket næppe kan
antages at være nogen der "ønsker fred".

Norge har været kendt for at give ly for mange eftersøgte og kendte
kriminelle, samt at huse flere terroristorganisationer, endda hjælpe de
stakkels terrorister i at få fat i deres penge...

http://www.svik.org/terror.htm

Så det kan være, at der i din "Grimbergs verdenshistorie" står, at
"historien taler for sig selv, Norge ønsker fred", men det er ikke helt
det, der sker, vel?

Derfor vil jeg hjertens gerne se din dokumentation for dit påstand om at
"Norge ønsker fred".

Mener du man "ønsker fred" ved at støtte forskellige krigskriminelle,
terrororganisationer m.m.?

.... Vi har vist ikke samme ordbøger ;->

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... I plan to live for ever... So far so good...

Fra : Harald Mossige

Dato : 29-12-05 17:30

> [...]
> "Norge ønsker fred".
>
> Mener du man "ønsker fred" ved at støtte forskellige krigskriminelle,

Jeg gidder ikke diskutere dette med dem. Husk at du er en altfor involvert
part til at du kan være objektiv.

HM

Fra : Cyril Malka

Dato : 29-12-05 17:40

Harald Mossige wrote:

> Jeg gidder ikke diskutere dette med dem. Husk at du er en altfor involvert
> part til at du kan være objektiv.

Jeg vil lige erindre dig om, at jeg nøjedes med at bede dig om
dokumentation for dit påstand... Men naturligvis, hvis du mener det er
at "være involveret"...

Jeg har lagt mærke til, at du har en kedelig tilbøjelighed til slet ikke
at dokumentere de udsagn eller hentydninger du kommer med. Hvis vi er
heldig, henvises vi andre til din bibel: Grimbergs historie, ellers så
er der kun nul og niks.

Flere gange har du sluttet tråde af når man er begyndt at bede dig om
noget konkret til at støtte dine udsagn. Flere gange har du været ud af
stand til at præstere det.

Det gør du så endnu en gang...

For hvad objektivitet angår så har jeg flere gange altid skrevet og sagt
at jeg *ikke* er objektiv. Kun idioter tror, de er objektive...
--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... (c) Copywight Elmer Fudd. All wights wesewved.

Fra : Claudio Adam

Dato : 29-12-05 18:30

Jah undskyld mit Tysk:

Du forlader mit spørgsmål vedrørende den militærmanden jeg
henviser til.

I øvrigt ikke noget nyt, jeg mener at " politikere " eller
anden - ikke ønsker faglig indsigt fra Armeen,s side.

Dette var/er kort sagt det sædvanlige politiske bunkepul ved
håndvasken.

Fra : Harald Mossige

Dato : 30-12-05 04:30

> [...]
>
> For hvad objektivitet angår så har jeg flere gange altid skrevet og sagt
> at jeg *ikke* er objektiv. Kun idioter tror, de er objektive...

Fytefaen for en kranglefant. Det munne være slike grunner til at jødene ikke
makter å bygge fred i I----l.

HM

Fra : Cyril Malka

Dato : 30-12-05 11:22

Harald Mossige wrote:

> Fytefaen for en kranglefant. Det munne være slike grunner til at jødene ikke
> makter å bygge fred i I----l.

Ikke forstået, men jeg går måske ikke glip af ret meget? ;-> Din
manglende seriøsitet og dokumentation taget i betragtning...

Jeg går ud fra, at vi kan holde her, du har tydeligvis været ud af stand
til at producere blot fligen af en nogenlunde fornuftig argument og du
kommer tydeligvis ikke videre.

Videre indlæg fra dig som ikke har mere indhold end dine sidste mange
indlæg, som ikke har mere seriøsitet end dine sidste mange indlæg, som
ikke har mere dokumentation end dine sidste mange indlæg ville ikke
blive besvaret.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... I almost had a psychic girlfriend but she left me before we met.

Fra : Vidal

Dato : 30-12-05 13:27

Harald Mossige wrote:

> Fytefaen for en kranglefant. Det munne være slike grunner til at jødene ikke
> makter å bygge fred i I----l.

Mit indtryk af nordmænd bygger ikke i udstrakt
grad på mit kendskab til dig.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Rune

Dato : 29-12-05 13:11

"Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> skrev i en meddelelse

> "Ole Madsen" <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote in message

> Finnes der dokumentasjon som viser at Israel ønsker fred?
>
> HM

Her lidt på Mossigers eget modersprog.
"Nå viser en stor spørreundersøkelse fra den norske forskningsinstitusjonen
Fafo at svært mange palestinere antagelig vil feire et nytt Al-Qaida-angrep
mot USA eller Europa. 65 prosent av de spurte palestinere har nemlig svart
at de støtter Al-Qaida-angrep i USA og Europa, og at 38 prosent til og med
svarer at de er sterke tilhengere av slike terrorangrep.

Særlig i Gaza er støtten til Al-Qaida overveldende. Der svarer 79 prosent at
de støtter angrep i USA og i Europa.

Og palestinernes holdning til angrep mot Israel, som okkuperer store deler
av de palestinske områdene, kan det være liten tvil om. 69 prosent av de
spurte svarer nemlig at en gjenopptagelse av angrep mot israelske mål vil
være en legitim handling med den nåværende politiske situasjonen. Det til
tross for at et overveldende flertall (83 prosent) mener det er i
palestinernes interesse med ro nå.

50 prosent mener det er nødvendig med selvmordsangrep mot israelske sivile
for å tvinge israelerne til å komme med politiske innrømmelser. Særlig
tilhengerne til det ytterliggående opposisjonspartiet Hamas er tilhengere av
selvmordsangrep (74 prosent)."

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1184165.ece

- Størstedelen støtter terrorangreb i Europa og over halvdelen støtter
selvmordsangreb mod israelske civile.