RIP: Wilson Pickett
Fra : Ukendt

Dato : 22-01-06 22:13

Så røg der en mere af de rigtig store ...

http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=331111

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-01-06 21:15

Kim Frederiksen skrev:
> Så røg der en mere af de rigtig store ...

Jeg skriver i denne tråd, fordi den ligesom har fortjent et indlæg.

Hvad skal man høre med Wilson Pickett, bortset fra de par sange, der
er nævnt i den anden tråd? Kender nogen et bestemt opsamlingsalbum,
som kan anbefales, og som er til at få fat i?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Lars Rindsig

Dato : 26-01-06 21:37

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Hvad skal man høre med Wilson Pickett, bortset fra de par sange, der
> er nævnt i den anden tråd? Kender nogen et bestemt opsamlingsalbum,
> som kan anbefales, og som er til at få fat i?

Rhinos Best of ville være et godt bud -
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B0000032ZS/

634 5789 er også en soul-standard (men jeg kan ikke huske om det var
Pickett der skrev den).

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Peter G

Dato : 26-01-06 23:39

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> writes:

> Hvad skal man høre med Wilson Pickett, bortset fra de par sange, der
> er nævnt i den anden tråd? Kender nogen et bestemt opsamlingsalbum,
> som kan anbefales, og som er til at få fat i?

Ifølge Allmusic, dobbeltopsamlingen "A Man And A Half"
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:6j27gjwrj6im

--
M.v.h. Peter.
http://musicbrainz.org/

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-01-06 23:24

Peter G skrev:
> Ifølge Allmusic, dobbeltopsamlingen "A Man And A Half"
> http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:6j27gjwrj6im

Den har jeg bestilt. Den anden nævnte ser ud til at være den bedste
opsamling på én cd, mens den her går et spadestik dybere.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk