OS X, gl. G3 og serielt modem? Jo!
Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 12-06-01 20:16

Her er en historie fra det virkelige liv.

De har jo været så viseligt indrettet, at man ikke har kunnet bruge en
gammeldags serielt modem med en grå G3 under Mac OS X, fordi det ikke er
understøttet.

Under lidt Internet-søgning "diverse steder" stødte jeg tilfældigt ind
en fil ved navn AppleSCCSeriel.kext.tgz, som jeg downloadede og
udpakkede med en mistanke om, at den kunne noget interessant.

Det viste sig, at være version 1.1b1 mod den i forvejen installerede
1.0.8 (OS X 10.0.3). Den røg i System/Extensions og erstattede den
eksisterende.

Denne version understøtter tilsyneladende brugen af serielle modemer via
den "gode gamle" port.

Jeg kopierede modembeskrivelsen til Library/Modem Scripts, så nu virker
min G3/266 MT med et "Tele Danmark v.90" serielt modem under OS X.

Har nogen af jer hørt om, at en kommende opdatering skulle give denne
understøttelse. Der er tale om, at 10.0.4 skulle komme ud midt på
sommeren. Rygtet nævner primært forbedring af hastigheden under Classic,
men er understøttelse af serielle modemer også med?

Dette sendt fra MacSOUP i Classic under OS X.

Thomas Tvegaard