Hvad lytter i til lige nu
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 19-01-06 05:46

Jeg synes det er ved at være et stykke tid siden den tilbagevendende tråd
har været oppe. I min CD afspiller for tiden, er der alt mellem himmel og
jord, fra ambient over jazz over heavy metal og til elektronika:

Autechre - Cichlisuite
Venetian Snares - Meathole
DKV Trio - Baraka
Anthrax - Among the Living
Lamb of God - As the Palaces Burn (købt efter råd i en tidligere tråd her i
gruppen, tak for det!)
Megadeth - So Far, So Good...So What
Biosphere - Dropsonde (den holder 100%, men er meget minimal og kræver et
par gennemlytninger)
Download - Live @ Aarhus, DK 1996 (tænk, jeg var til den koncert, og så
støder jeg sgu' på en bootleg. fed koncert!)

--
Now Playing:
Porn Sword Tobacco - Watts Towers

Fra : peet_dk

Dato : 19-01-06 07:40

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg synes det er ved at være et stykke tid siden den tilbagevendende tråd
> har været oppe.

For tiden er det:

Belle and Sebastian - If you're feeling sinister
Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
Dial Zero - Dial Zero

Også hører jeg en MASSE SomaFM (www.somafm.com) Kan anbefale deres "indiepop
rocks" kanal!

Fra : Eivind

Dato : 19-01-06 09:01

>Jeg synes det er ved at være et stykke tid siden den tilbagevendende tråd
>har været oppe. I min CD afspiller for tiden, er der alt mellem himmel og
>jord,

Coheed & Cambria - Good Apollo I`m Burning Star
The Legendary Shack Shakers - Pandelirium
Emiliana Torrini - Fisherman's Woman

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-01-06 10:18

> [...]
> har været oppe. I min CD afspiller for tiden, er der alt mellem himmel og
> jord, fra ambient over jazz over heavy metal og til elektronika:
______

I min cd-afspiller drøner der hollandsksproget underholdningsmusik rundt.
Der er Jantje Smith, Frans Bauer, Marianne Weber og BZN.

Det lyder godt når Frans Bauer synger sammen med Marianne Weber.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-01-06 20:04

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43cf57c6$0$47085$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> Der er Jantje Smith, Frans Bauer, Marianne Weber og BZN.
>
> Det lyder godt når Frans Bauer synger sammen med Marianne Weber.

___________________

Men nu gider jeg ikke det hollandske mere. Derfor er det nu noget andet som
drøner rundt i min cd-maskine, nemlig
PIGTRÅDSMUSIK.

Det er grupper, som:
Cliffters
Scarlets
Defenders
Hitmakers
Sir Henry
Lollypops

På video har jeg lige set et bånd med en optagelse fra "Hithouse" hvor
Defenders og Hitmakers spiller.

Pigtrådsmusik er altså bare noget der er gang i.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 19-01-06 10:30

> Jeg synes det er ved at være et stykke tid siden den tilbagevendende tråd
> har været oppe.

Enig... Min er imidlertid ret rodet for tiden...

The Strokes - First Impressions Of Earth
The White Stripes - Get Behind Me Satan
Rammstein - Mutter
Guns N´ Roses - GN´R Lies
Billy Idol - VH1 Storytellers Live
Gorillaz - Demon Days
Eminem - Curtain Call
Coldplay - X & Y

Plus desuden en del radio (gør jeg ellers aldrig), da der er et par numre de
spiller en del for tiden, som jeg godt kan lide, men endnu ikke har fået
købt :)

Jonny Jensen.

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-06 10:43

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg synes det er ved at være et stykke tid siden den tilbagevendende tråd
> har været oppe.

Gavin DeGraw's geniale cd, der udkom både i en unplugged og en plugged
version. Fedt koncept.
Rikke Mølgaard
Soundtracket fra "What women want" - Der er noget ret gedigen jazz på den
skive
Ray Charles
Deep Purple - "Perfect Strangers"

Det var vist en værre blandet landhandel.

/Alex

Fra : Dopedog

Dato : 19-01-06 11:50

> [...]
> Download - Live @ Aarhus, DK 1996 (tænk, jeg var til den koncert, og så
> støder jeg sgu' på en bootleg. fed koncert!)

ALT Marduk og Burzum har kreeret :)

Fra : Peter Mandrup

Dato : 19-01-06 12:00

Brian Eno: Another day on Earth
Imogen Heap: Alt!
Michael Ruff: Speaking in melodies
Carpark North: All things to all people
Pink Floyd: Pulse
Tv2: Fald min engel.
Rufus Wainwright

Huuu haaaa det er god musik.
Især Pink Floyd og Carpark North er god vinter musik .

Peter Mandrup

Fra : Peter Juhl

Dato : 19-01-06 12:23

Thomas Jespersen wrote:

> Jeg synes det er ved at være et stykke tid siden den tilbagevendende
> tråd har været oppe.

The Black Dog - Silenced
DJ Thumber - Phat Breaks Vol. 2
Early Year - Backlight
Differnet - Differnet
OPAK - Two Sleepwalkers On A Tight Rope
Agoria - Cute And Cult
OMB - Flying Over Tokyo

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-01-06 12:30

Thomas Jespersen skrev:
> Jeg synes det er ved at være et stykke tid siden den
> tilbagevendende tråd har været oppe.

Blandede Randy Crawford-plader fra biblioteket. Genrebilledet varierer
lidt, og sangskrivningen svinger i kvalitet, men hun har en skøn
stemme, som forekommer mig at være undervurderet.

Carly Simons Anthology-plade. Jeg har ikke hørt hende så meget før, og
jeg forelsker mig måske heller ikke hovedkuls denne gang, men der er
en del gode numre. "Let the River Run" er stadig et genialt nummer.

Lynden David Hall, som er en engelsk neosoulmand, som vist kun har
udgivet de par plader, jeg har hørt. Sangene er måske ikke
bemærkelsesværdige, men stemningsbilledet er lækkert, og de kommer på
som baggrundsmusik en gang imellem.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter G

Dato : 19-01-06 12:51

Johnny Marr & Billy Duffy - (Temaet fra) 'The Good, The Bad And The Ugly'
John Cale - "5 Tracks" & "Hobosapiens"
Patti Smith - "Horses"
Frou Frou - "Details"
Imogen Heap - "I, Microphone" & "Speak For Yourself"

--
M.v.h. Peter.
http://musicbrainz.org/

Fra : The Nameless Dude

Dato : 19-01-06 13:57

A short time ago on a server far far away, Thomas Jespersen wrote

> [...]
> tråd har været oppe. I min CD afspiller for tiden, er der alt mellem
> himmel og jord, fra ambient over jazz over heavy metal og til

Gået nostalgisk: Kraftwerk, Usura, 808 State, B.A.T og en masse
andet classic electronica musik (har støvet de gamle 12" vinyler af)
--
The Nameless Dude

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-01-06 14:07

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg synes det er ved at være et stykke tid siden den tilbagevendende tråd
> har været oppe.

Hvilket vist er rigtigt, men hvorfor skriver du dog sådan noget.
Nu kan jeg rigtigt høre, at mine stakkels rør er totalt udbrændte.

Det gør, at

Jack Lester's specialband

Lyder knap så godt som de kunne have gjort.
Okay, pladens slidtage hjælper nok også lidt til

M.V.H....Benny..

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-01-06 14:09

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg synes det er ved at være et stykke tid siden den tilbagevendende tråd
> har været oppe.

Jeg er midt i et King Diamond flip, så de skiver jeg har kører nærmest
konstant.
Ellers lader jeg Radio-X (WinAmp) køre og fodre mine ører med alt muligt.

Mvh
Benjamin

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-01-06 14:50

Thomas Jespersen wrote:
> [...]
> tråd har været oppe. I min CD afspiller for tiden, er der alt mellem
> himmel og jord, fra ambient over jazz over heavy metal og til

Bruce Springsteen - Born To Run
Og ellers lidt blandet fra G'N'R til U2

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : JimR

Dato : 19-01-06 19:04

Rush in Rio: 3 CD med optagelsen fra deres fantasiske Rio koncert for
100.000 mennesker. Lyden er forfærdelig uden billederne at kigge på !
Gov't Mule (first album 1995)
Eric Gales og Gales Brothers - fed spade!
Get The Blues 2001 - Blues vil aldrig dø!
Robert Cray Time will tell 2003
Totta's BluesBand - Sittin' on top of the world - bedste Blues nogensinde
fra Skandinavien

JimR
http://jimradmer.mymusic.dk ny sang: Shadows of Ingman

Fra : Lapzig

Dato : 19-01-06 19:23

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> wrote in message
> Jeg synes det er ved at være et stykke tid siden den tilbagevendende tråd
> har været oppe. I min CD afspiller for tiden, er der alt mellem himmel og
> jord, fra ambient over jazz over heavy metal og til elektronika:

Hm en blandet landhandel.

Kraftwerk - Minimum Maximum (live dvd men det tæller vel også. I øvrigt
fantastisk klippet sammen)
Mew - And The Glass Handed Kites
Frank Zappa - Chalk Pie (bootleg men bedste version af Alien Orifice)
Thelonious Moog -Yes We Didn't (ustyrlig morsom plade hvis man er til jazz
og synthesizer galore)
Rick Wakeman - Six Wives Of Henry VIII (så er der fræs)
Shooby Taylor - the human horn (Fantastisk vokalist - hør ham selv på
http://www.shooby.com/mp3/index.html)

Fra : -V-

Dato : 19-01-06 19:35

> [...]
> har været oppe. I min CD afspiller for tiden, er der alt mellem himmel og
> jord, fra ambient over jazz over heavy metal og til elektronika:

Jeg synes at min trådidé er blevet hijacked på det groveste, men det er vel
kun glædeligt.

Jeg hører:

Behemoth - 'Satanica'
Angra - 'Holy Land'
Daniel Powter - 'Daniel Powter'
Dimmu Borgir - 'Death Cult Armageddon'
Katie Melua - 'Piece by Piece'
Trans Siberian Orchestra - 'The Lost Christmas Eve'
Night Ranger - 'Dawn Patrol'

-V-

Fra : Propellen

Dato : 19-01-06 21:05

-V- skrev:

> Jeg synes at min trådidé er blevet hijacked på det groveste, men det er vel
> kun glædeligt.

Jamen du kan jo bare poste først... Vi er jo nogen der ikke kan vente.

B52´s - Good Stuff (alt for fedt party nummer)
Tina Dickow - In The Red (Smukt album)
Under Byen - bagkataloget (Gig i april på Stud. huset)
Sepultura - Lidt live gigs.
Marie Frank - Vermillion
DGP - Lir & Leftovers

--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Fra : -V-

Dato : 23-01-06 20:20

"Propellen" <Not@Valid.Invalid> wrote:
> Jamen du kan jo bare poste først... Vi er jo nogen der ikke kan vente.

Jeg ved det godt.
Jeg var bare lidt krukket et øjeblik.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-01-06 08:18

-V- wrote:

> [...]
> Dimmu Borgir - 'Death Cult Armageddon'
> Katie Melua - 'Piece by Piece'
> Trans Siberian Orchestra - 'The Lost Christmas Eve'

Der mangler lige noget Kandis i den liste for at den er fuldendt!

/David

Fra : -V-

Dato : 23-01-06 20:21

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote:
> Der mangler lige noget Kandis i den liste for at den er fuldendt!

Nja, nu er Kandis ikke noget jeg vil acceptere i mit hjem, men hvis jeg
havde lavet listen i dag havde Rufs Wainwright haft en fremtrædende rolle på
listen.

-V-

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-01-06 20:05

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nja, nu er Kandis ikke noget jeg vil acceptere i mit hjem, men hvis jeg
> havde lavet listen i dag havde Rufs Wainwright haft en fremtrædende rolle

> listen.

_______

Sjovt nok. Jeg er ligeså grov som dig. Der er ligefrem forbud mod pop og
rock i hele mit hus.

Hilsen Åge

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 19-01-06 20:28

Thomas Jespersen skrev i meddelelsen ...
>Jeg synes det er ved at være et stykke tid siden den tilbagevendende tråd
>har været oppe. I min CD afspiller for tiden, er der alt mellem himmel og
>jord, fra ambient over jazz over heavy metal og til elektronika:

Glæder mig til den nye Cat Power; første single er til fri aflytning:
http://www.matadorrecords.com/mpeg/cat_power/The%20Greatest.mp3

hvm

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 19-01-06 21:22

> [...]
> har været oppe. I min CD afspiller for tiden, er der alt mellem himmel og
> jord, fra ambient over jazz over heavy metal og til elektronika:

Sufjan Stevens - Illinoise
Beck - Guero
Gorillaz - Demon Days
Radiohead - Amnesiac, Kid A og Hail to the thief
David Gray - White ladder
Postal Service - Give it up
Spain - I believe

Meget blandet, men med fokus på det stenede. Passer til min
eksamenslæsning... Daaarhh...

Cheers
Lars

Fra : Kim Jensen

Dato : 19-01-06 23:16

Thomas Jespersen wrote:
> Biosphere - Dropsonde (den holder 100%, men er meget minimal og kræver et
> par gennemlytninger)

Dét kan jeg tilslutte mig! Dropsonde er IMHO klart et top-3 Biosphere
album - helt oppe at ringe sammen med Substrata og Cirque.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 21-01-06 11:22

> Lamb of God - As the Palaces Burn (købt efter råd i en tidligere tråd her
> gruppen, tak for det!)

Ja det er virkelig en god skive og håber sateme, at de engang gider at
bevæge sig til Danmark for at spille. Du skal helt klart få fat i Ashes of
the Wake, når du har "brug for mere", du vil IKKE fortryde det.

Lige nu står den på:
Sleepytime Gorilla Museum
(som vel er Mr. Bungle blandet med Tom Waits og noget punk-agtig lyd...
meget underligt musik)

Annihilator - Carnival Diablos
(som jeg lige faldt over på biblioteket og synes det lyder meget interessant
i forhold til, at det er en af deres nyere udgivelser. Synes lidt det lyder
som en blanding af Slayer og Pantera)

Iron Maiden - Virtual IX
(jeg er ved at prøve at få hørt så meget Iron Maiden som muligt, fordi at
det virkelig er begyndt at fænge mig. Dette er dog nok bandets ringeste
udspil jeg har hørt indtil videre, og det er ikke kun fordi Bruce Dickinson
ikke er med på denne plade)

Ellers hører jeg altså Opeth jeg kan få fat i.

Og venter med spænding på den nye Illdisposed-udgivelse.

Fra : Dopedog

Dato : 22-01-06 20:59

> [...]
> det virkelig er begyndt at fænge mig. Dette er dog nok bandets ringeste
> udspil jeg har hørt indtil videre, og det er ikke kun fordi Bruce

Enig. Jeg har også lige købt Victual IX + The X-Factor fordi at det var de
eneste 2 Maiden skiver jeg manglede, og føj førstnævnte er ringe! The
X-Factor er sku ok IMO!

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 22-01-06 21:56

> Enig. Jeg har også lige købt Victual IX + The X-Factor fordi at det var de
> eneste 2 Maiden skiver jeg manglede, og føj førstnævnte er ringe! The
> X-Factor er sku ok IMO!

Jeg mangler at få hørt de 2 nye med Bruce og så X-factor. Har hørt at
X-Factor skulle være lidt bedre end Virtual IX men tør nu ikke have
forhåbninger højt oppe... Men Herren velsigne biblioteket, der kan spare mig
en masse penge, som ellers ville være røget ud af vinduet :D

Fra : Søren Nielsen

Dato : 24-01-06 17:29

Sren Kjeldsen wrote:

> [...]
> bandets ringeste udspil jeg har hørt indtil videre, og det er ikke
> kun fordi Bruce Dickinson ikke er med på denne plade)

Må man være så fræk at spørge hvorfor du så lytter til den, hvis du synes
den er så ringe (ikke at jeg er uenig)? Jeg mener bare, når der nu er så
mange andre fede skiver med dem. Med mindre det naturligvis er fordi du er
igang med at lytte dem allesammen igennem :)

Søren

Fra : Ellegaard Skytte

Dato : 21-01-06 17:47

Jeg har genopdaget de to bedste Metallica-plader.

Master Of Puppets
Ride The Lightning

Tja... De var fede for 20 år siden, og er det stadig!

MVH Claus Ellegaard Skytte, Ringe

BTW: Among the Living er også genial. *S*

Fra : Willie Garvin

Dato : 22-01-06 23:20

On Thu, 19 Jan 2006 05:46:07 +0100, Thomas Jespersen
> [...]

>Download - Live @ Aarhus, DK 1996 (tænk, jeg var til den koncert, og så
>støder jeg sgu' på en bootleg. fed koncert!)

Jeg lytter lige i øjeblikket til Raunchys seneste udspil "Death Pop
Romance" - i kan godt glæde jer til skiven udkommer omkring 20/02.

Ellers står den på en skønsom blanding af Phish, Benediction og
Blacklisted.
--
Best Regards - Med Venlig Hilsen

Willie Garvin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-01-06 14:23

Thomas Jespersen wrote:
> Jeg synes det er ved at være et stykke tid siden den tilbagevendende tråd
> har været oppe. I min CD afspiller for tiden

I min bil, hvor jeg hører det meste musik er der for tiden blandede
"hjemmebryggede" og originale cd'er med følgende kunstnere:

Gretchen Wilson
Alan Jackson
Big & Rich
Villie Nelson