bom bada bom?
Fra : ST

Dato : 14-01-06 20:22

Hej NG.

Nogen, der kender en sang, hvor omkvædet lyder:
"bom, bom, bada bom, bom bada bom, bom..." osv.
(Ja, der synges ordene "bom" mv. :)

Hørte sangen i radioen forleden, man har glemt hvem
det var... mener den hed noget med "life", men er ikke
sikker...!!!?

Mvh ST

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-01-06 20:51

"ST" <js2810@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Ja, der synges ordene "bom" mv. :)
>
> Hørte sangen i radioen forleden, man har glemt hvem
> det var... mener den hed noget med "life", men er ikke

_________

Det lyder til at kunne være en hvilken som helst dansk pop-plade

Fra : ST

Dato : 14-01-06 22:45

> Det lyder til at kunne være en hvilken som helst dansk pop-plade

Tjoo... men teksten er nu engelsk, og der bliver rent
faktisk sunget "bom bada bom...", så har man hørt
den, vil man genkende omkvædet... :)

Fra : ST

Dato : 14-01-06 22:56

Ahh, fandt den på p3's playlist...
"Bob Sinclar - Love generation"!!!
Ok, måske ikke helt "bom, bada bom", men
tæt på :) ... fantastisk nummer ellers...

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-01-06 00:57

On Sat, 14 Jan 2006 20:21:43 +0100, "ST" <js2810@msn.com> wrote:

> [...]
>(Ja, der synges ordene "bom" mv. :)
>
>Hørte sangen i radioen forleden, man har glemt hvem
>det var... mener den hed noget med "life", men er ikke

Kender ikke den engelske version, men på dansk er den sådan:
Vi synger sange
sange i mol og dur
korte og lange
ingen må være sur
bas, alt sopran tenor
blandes i muntert kor

Bum diare, bum diare... etc.

Jeg kan også skanne noderne ind, hvis det har interesse.

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-01-06 01:41

On Sun, 15 Jan 2006 00:57:00 +0100, Poul Erik Lindaa
<lindaa@mail.cykeldk> wrote:

>Kender ikke den engelske version, men på dansk er den sådan:
>Vi synger sange
>sange i mol og dur
>korte og lange
>ingen må være sur
>bas, alt sopran tenor
>blandes i muntert kor
>
>Bum diare, bum diare... etc.
>
>Jeg kan også skanne noderne ind, hvis det har interesse.

Gik lidt og tænkte over den, og så kom det til at dæmre. Det er noget
med:

I like the flower
i like the duffodil
I like the mountain
I like the rolling hill
I like the fireside,
when the light is love

Bum diare bum diare... etc.

Faktisk er jeg ret sikker på det er sådan.
Om der er mere kan jeg ikke huske, men vender tilbage hvis jeg kommer
om noget.

Vi sang sangen da jeg engang i 70'erne var på spejer lejr i England,
og det var en af de sange vi kunne synge som canon.
Jeg vil egentlig tro den findes på mange sprog.

Måske er den i en spejder sangbog et sted.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-01-06 01:50

Engelsk:
http://www.chordie.com/chord.pere/getsome.org/guitar/olga/chordpro/v/Vamp/ILikeTheFlowers.chopro
Tysk:
http://www.mehr-bewegung-in-die-schule.de/05219_i_like_the_flowers.PDF
Ringetone:
http://de.mobile.yahoo.com/sounds/polyphonic/details/27975/i-like-the-flowers.html?auto=1

Google:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22I+like+the+flowers%22&meta=

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 16-01-06 06:50

Hej ST (if that is your real name)

Alle er helt forkert på den, det er nemlig Eddy Warta med La Bomba.

Vhils Morten

Fra : ST

Dato : 16-01-06 15:31

Hej!

Tak for buddene, men tror ikke der er nogen
af dem jeg har hørt, men vil da lige prøve at
få fat i dem, kunne være de også er gode :)

Mvh ST