Nyt logo i Tyskland om kopibeskyttelse
Fra : The Nameless Dude

Dato : 11-01-06 13:44

Flensborg Avis har meldt ud at der kommer et nyt logo i Tyskland
om kopibeskyttelse eller ej.
Verband Deutscher Musikschaffender (VDM) har besluttet at der nu
også skal et logo på skiver uden kopibeskyttelse for at man kan
se forskel på dem der har og ikke har kopibeskyttelse på sig.
Salget af cd'ere er jo stærkt faldet siden indførslen af den
infamske kopibeskyttelse, så derfor vil de til at teste med det
nye logo på cd'ere uden beskyttelsen for at se om det kan få folk
til at købe flere cd'ere.
Jeg har lavet et hurtigt scan af logoet fra avisen og har smidt
det op her, så i kan se hvordan at det nye logo kommer til at se ud:

Smart initiativ, gad vide om de hitter på det samme her hjemme med
sådan et logo ?
--
The Nameless Dude

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-01-06 15:22

"The Nameless Dude" <nom@ial.adress> skrev i en meddelelse
> [...]
> det op her, så i kan se hvordan at det nye logo kommer til at se ud:
>
> Smart initiativ, gad vide om de hitter på det samme her hjemme med

Tjah hvad nytter alle deres krumspring...de har endnu ikke fundet en
kopibeskyttelse, som ikke kan knækkes af simple programmer, som kan
downloades fra nettet

Fra : Mads Breddam

Dato : 11-01-06 16:20

> Tjah hvad nytter alle deres krumspring...de har endnu ikke fundet en
> kopibeskyttelse, som ikke kan knækkes af simple programmer, som kan
> downloades fra nettet

Næh... Det har de jo ikke. Har dog haft en cd (lovligt erhvervet,
naturligvis) som jeg ikke kunne rippe på computeren. Men med digital udgang
på cd'en og digital indgang på mp3'en må selv det mest effektive
kopibeskyttelse give op. Måske med undtagelse af den, som helt forhindrer
cd'er helt i at blive afspillet.

--
Mvh.:
Mads Dupont Breddam

Fra : Jan Pedersen

Dato : 12-01-06 02:28

"Mads Breddam" <fuck@spam.suckers> skrev i en meddelelse

> [...]
> på cd'en og digital indgang på mp3'en må selv det mest effektive
> kopibeskyttelse give op. Måske med undtagelse af den, som helt forhindrer

Jeg har indtil dato kunnet kopiere alt med Easy CD DA Extractor :
http://www.poikosoft.com/
Måske bare held jeg ikke er stødt på noget den ikke kan omgå ?

Fra : Dennis Lange

Dato : 12-01-06 12:36

"The Nameless Dude" <nom@ial.adress> skrev i en meddelelse
> Flensborg Avis har meldt ud at der kommer et nyt logo i Tyskland
> om kopibeskyttelse eller ej.

Har du evt. et link eller et scan af artiklen?

Mvh
Dennis Lange

Fra : The Nameless Dude

Dato : 12-01-06 13:13

A short time ago on a server far far away, Dennis Lange wrote

> "The Nameless Dude" <nom@ial.adress> skrev i en meddelelse
>
> Har du evt. et link eller et scan af artiklen?
>
> Mvh
> Dennis Lange

Hele artiklen scannet, den findes desværre ikke online, håber
du kan tysk:

--
The Nameless Dude

Fra : Dennis Lange

Dato : 12-01-06 20:50

The Nameless Dude wrote:
> Hele artiklen scannet, den findes desværre ikke online, håber
> du kan tysk:

Jeg har desværre ikke adgang til de binære grupper.

Kunne jeg måske lokke dig til at maile scannet til mig?
--
Mvh.
Dennis Lange

Fra : Anders

Dato : 12-01-06 21:52

"> Jeg har desværre ikke adgang til de binære grupper.

Hvordan FÅR man adgang til de binære grupper???

Mva,
Anders

Fra : olr

Dato : 13-01-06 10:14

Ved at benytte alt andet end TDC ;)

Arj må hellere opføre mig ordentligt :)
Hvis der er nyhedsgrupper du ikke har adgang til kan du tilmelde dig
en nyhedsgruppeserver, nogle enkelte er gratis, men kan være tunge og
de har ikke data liggende i særlig lang tid og nogen af dem kan du
ikke poste hos.
Grunden til at jeg skrev TDC ovenover er at de er et godt eksempel på
hvordan NNTP ikke skal fungere.
Deres servere er langsomme, det tager 2-5 dage at få en besked
igennem, der er mega filtre på udover spam filtre, TDC mener at de er
verdens herrer og fjerner visse nyhedsgruppe OSSE dem uden børneporne,
her snakker vi nemlig binære grupper som TDC generelt mener overtræder
loven, læg mærke til ordet "mener" !
Eller for at sige det på dansk, vi danskere kan tydeligt mærke at TDC
ikke længere er et dansk selskab, gæt selv 3 gange hvilken nation der
nu styrer TDC ;)

Her er hvad du bør kunne med en nyhedsgruppe udover de sædvanlige ting
(memindre andet er angevet af administrator/seleskab)

- Poste en tekst/binær besked
- Hente samme besked indenfor en time fra en anden udbyder ( dog kan
der være undtagelser med binær data, alligevle burde 1 dag være MAX )
- Crossposte ( har aldrig brugt det men ... )
- Hente beskeder mere and 1 dag gammel ( som minimum )
- Adgang til ALLE nyhedsgrupper UDEN filter ( spam filter er dog ok )

Ting du bør kunne på en betalings server
- 100% anonym hvis øsnket
- Data gemmes på serveren i minimum 3 uger ( du har 2 ugers ferie, så
er der en uges slack, stad. er 3 måneder )
- Du bestemmer selv hvilke nyhedsgrupper du vil have og betaler
derudfra eller pr. megabyte

Jeg har desværre ikke nogen liste eller anbefaling, hvad siger i andre
nogen anbefalinger ang. nyhedsservere ?

Olrik Larsen

Fra : The Nameless Dude

Dato : 13-01-06 12:42

A short time ago on a server far far away, Anders wrote

> "> Jeg har desværre ikke adgang til de binære grupper.
>>

> Hvordan FÅR man adgang til de binære grupper???
>
> Mva,
> Anders

Da du er CyberCity kunde: newsbin.cybercity.dk
--
The Nameless Dude

Fra : The Nameless Dude

Dato : 13-01-06 12:49

A short time ago on a server far far away, Dennis Lange wrote

> Jeg har desværre ikke adgang til de binære grupper.
>
> Kunne jeg måske lokke dig til at maile scannet til mig?

Jeg har smidt den op her til alle som ikke har adgang til en binær
news server istedet for:
http://rapidshare.de/files/10959225/Kopibeskyttelse.jpg.html
Bare klik på Free og artikel loader automatisk.
--
The Nameless Dude

Fra : Dennis Lange

Dato : 13-01-06 13:41

The Nameless Dude wrote:
> Jeg har smidt den op her til alle som ikke har adgang til en binær
> news server istedet for:
> http://rapidshare.de/files/10959225/Kopibeskyttelse.jpg.html
> Bare klik på Free og artikel loader automatisk.

Takker mange gange.
--
Mvh.
Dennis Lange

Fra : Andreas Eibach

Dato : 13-01-06 22:07

"Dennis Lange" <dblng3@hotmail.com> wrote:

> Takker mange gange.
Thanks too
I am from Germany, and I like it that you guys are talking so
interestedly about our nice new logo :)
('bout time dammit! that cd copylock was the worst invention of the 21st
century)

For you guys who understand English better than German, I've done a
translation:

AACHEN. By means of the CD logo "ohne Kopierschutz" (without
copy-protection), the VDM intends to put the rule to the test against
the big music groups' competition for the design of the best
copy-protection for audio CDs. "There are a small number of artists who
are already testing this signature, telling the consumer: 'with this cd,
you can do what you want: play it and listen to it where and whenever
you want to, '" VDM chairman Klaus Quirini said yesterday. By means of
that strategy, the process of a consumer appeal to buy an audio CD is to
be created. "People _do_ buy music which they like; for example, see
Herbert Groenemeyers album entitled 'Mensch' which was sold about 3
million times."
Instead of investing billions of dollars into the competition of copy
protection developers and hackers, there should be mounted campaigns
able to elucidate about the value of intellectual property, saying what
is permitted, and what is not, " the lawyer and IP rights' expert told
about. Furthermore, he affirmed it that it was evident that intellectual
property of artists must not be sold illegally and thus that there were
plain laws in case of potential infringements; yet in particular,
teen-agers required to be made believe the value of musical work as well
as the law _without_ the aid of daunting. "It is a fact that a CD which
does not work in a car CD player or on a PC may arouse the buyer's
grudge and prevent him from buying any further media."
Quirini continued, that at the moment, a couple of free-lance musicians
and smaller record labels were testing the "ohne Kopierschutz" CD
signature. "In case of acceptance, we are going to advertise for the
acquisition of the logo." And eventually, he concluded: "No copy
protection has ever boosted up the CD sales by any bit. And do not
forget about the great part of them being cracked before the launching
date."

-Andreas