Første danske plade med synthesizer
Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 02-01-06 21:49

Hej gruppe

Jeg har læst at den første danske plade hvor en kunstner
brugte en synthesizer skulle være Gasolin 3
( Franz "stonefree" Beckerlee )
er det mon rigtig eller er der nogen der ved om en dansk udgivelse der ligger før Gasolin 3 hvor man bruger
en
Synth
efter hvad jeg husker kom Gasolin 3 sidst i 1973

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 02-01-06 22:13

Jeg tror faktisk Tommy Seebach var før ude, men kan ikke lige noget om
hans gamle plader, som jeg gerne ville have her .

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 02-01-06 23:24

klaro@mailcircuit.com skrev i meddelelsen <1136236399.896648.264740@g14g2000cwa.googlegroups.com>...
Jeg tror faktisk Tommy Seebach var før ude, men kan ikke lige noget om
hans gamle plader, som jeg gerne ville have her .

Tommy Seebach var medlem af Sir Henry i de år; noget af tiden under hans oprindelige efternavn: Mortensen.

hvm

Fra : Ralph

Dato : 02-01-06 22:40

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:43b991c8$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej gruppe
>
> Jeg har læst at den første danske plade hvor en kunstner
> brugte en synthesizer skulle være Gasolin 3

Godt spørgsmål (siger ham der ikke har svar , men via dette link kan du
læse en masse om synther:

http://jakob.jensen68.person.emu.dk/musikkurser/historie/generelt/elektro.htm

Jeg var i branchen et par år fra 1981-1983 hvor man gik fra analog (Jupiter
4) til digital (DX-7)
spændene tider, Tommy Seebach, Frans Bach, Kenneth Knudsen var med HELT
fremme dengang, men om de var med 10 år tidligere ved jeg ikke.

Spørg evt. Henrik Bach http://www.bach-piano.dk/ som var ansat i samme firma
som jeg, men i Kbh-afd. Han har vist også et lydstudie. Kristen, men flink
fyr alligevel.

HVIS du får svar, så læg det venligst i gruppen, JEG er også nysgerrig.

--
venligst
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-06 23:42

> [...]
> flink fyr alligevel.
>
> HVIS du får svar, så læg det venligst i gruppen, JEG er også nysgerrig.

Hej

Vi har en LP med Tommy Seebach fra 1975 hvor han spiller syntheziser.Navnet
på LPén er Wheels.
Venlig hilsen
Anne

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-06 00:01

> [...]
> flink fyr alligevel.
>
> HVIS du får svar, så læg det venligst i gruppen, JEG er også nysgerrig.

Hej igen

Jeg har lige fundet det på google,ved ikke om det kan bruges.

Hilsen Anne

Scatterbrains plade "Keep dancing", der udkom på vinyl i 1981 og regnes for
den første danske udgivelse i genren elektro-pop, udkommer på CD i en
remastered udgave i starten af 2005.

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 03-01-06 21:26

Fedest takker og bukker for den info