He he - Sjov sang
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-06 16:11

Hvad synes i om den sang som Kjeld Torbjørn har hit med i øjeblikket. Haha.
?

Er teksten ikke lidt øhhhhhh sjov. Jeg mener, det er vist ikke andre end
nord- eller vestjyder som kan finde på at synge sån noget. Blev det sunget
på andre dialekter end jydsk, så tror jeg slet ikke man vil grine.Men den er
godt nok sjov, synes jeg.

Gud ved hvad han kone mener om at han synger sån om hende ? - "Du er så fed
og så led - su gør mig sur - du er en sæk - grrrrrr...... din dumme gås".

Om det var lige præsis sådan han sang husker jeg ikke, men det var altså i
den stil.

Er der noget som har teksten til den ?

Hilsen Åge

Fra : Barney Gumble

Dato : 02-01-06 19:01

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> din dumme gås".
>
> Om det var lige præsis sådan han sang husker jeg ikke, men det var

Jeg ved ikke hvem Kjeld Torbjørn er, men bedømt ud fra de tekststykker du
skriver, er jeg sikker på du vil synes om en sanger ved navn "Jokeren". Han
synger folkelige danske sange og har blandt andet lavet er nummer der hedder
"Kvinde din" der minder om det nummer du eftersøger.

BG

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-06 21:31

"Barney Gumble" <BG@duffbeer(remove).com> skrev i en meddelelse

> [...]
hedder
> "Kvinde din" der minder om det nummer du eftersøger.

_____

"Jokeren" ved jeg ikke lige hvem er. Keld Torbjørn er ret ny som sanger, men
har er meget kendt i Nordjylland. Han er ansat ved P4 "Nordjyllands Radio",
hvor han hver søndag har "Torbjørns Morgenbord". Han tager rundt og besøger
kendte folk. Han kommer med rundstykker, til gængæld forventer han at dem
han besøger giver kaffen. Haha. Han kan godt være ret fræk når han
interviewer, men hans spørgsmål signalerer at han totalt mangler seriøsitet.
Han siger at programmet bare skal være underholdende.
Det skal guderne vide at det også er. Han kan vel nærmest sammmenlignes
med en blanding af "De Nattergale", "Finn Nørbygård" "Dame Edna" og "Ib
Grønbech" med en "Niels Hausgård"sk lunhed. Her kan man læse om hans
program:
http://www.dr.dk/Regioner/Nord/DRNordjylland/Programmer/Torbj%C3%B8rns+Morgenbord/forside.htm

Men altså, ham der "Keld Torbjørn" har i øjeblikket radiohit i
Nordjyllands-området og ikke i hele landet, som jeg skrev.
Så det er selvfølgelig derfor du ikke kender ham. Hittet i Nordjylland
hedder "I har druket al min bajer", som "Tony Åbo" tidligere har lavet.
Den har dog slet ikke nået den nordjyske dansktop, ejheller
dansktoplister over hele landet. Men det kommer helt sikkert.

Hilsen Åge

Fra : Lapzig

Dato : 02-01-06 21:53

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote in message
> "Jokeren" ved jeg ikke lige hvem er. Keld Torbjørn er ret ny som sanger,
> men
> har er meget kendt i Nordjylland.

Hvis vi snakker om samme Kjeld Torbjørn, og det er jeg sikker på, vi gør,
kan jeg fortælle dig, at han bestemt ikke er ny som sanger.
Slåbrock band var vist store i Nordjylland sidst i 70'erne/først i 80'erne.

KASSETTELYDBÅND
Slåbrock Band
Bundskrab : 16 ligegyldige og intetsigende hits
Slåbrock Band (Kjeld Torbjørn, Alex Gullach, Hans Holtegaard, Henrik Krarup,
Mikael Petersen m. fl.)
1993
Forlag: Harlekin : Elap
Opstilling i folkebiblioteker: Rock
Indspillet i Nibe 1977-1978, i Tornby 1982 og i Nibe 1983
Harlekin ; Elap 24022-4
Indhold:
To gears Disella ; Banko ; Er min ring for stram ; A er så glå ve
dyjr/Jagten går ind ; Min ligtorn ; Er du fra Tornby ; Lissom ; Sa'do
masochist ; Nørhalne ; Nej læger, gu' fri os ; Truckdrøwe maj ;
Folde-ud-mand ; Bette Kurt ; Ski' med Polen ; Kilroy was here ; Med Escort

Se selv på bibliotek.dk

Fra : Barney Gumble

Dato : 02-01-06 22:02

Åge Halldorsson wrote:

> "Jokeren" ved jeg ikke lige hvem er.

Han har også kun udgivet 2 plader så vidt jeg ved. Mest med folkelig dansk
musik og tekster som rammer den brede danske befolkning. Han synger nok mest
på dansestederne. Jeg er sikker på du vil synes om hans stil, så det var
måske en idé at købe hans nye plade fra efteråret.

> [...]
> med en blanding af "De Nattergale", "Finn Nørbygård" "Dame Edna" og
> "Ib Grønbech" med en "Niels Hausgård"sk lunhed.

Det lyder godt nok vældig skægt. "De Nattergale" - var det ikke dem der
lavede det der Canal Wild Card som fik én til at grine, så man helt blev
nødt til at krumme de yderste led på fødderne? Og Hr. Nørbygård har nu altid
for mig stået som én af de helt store og originale komikere her i landet.
Hvis du siger ham Torbjørn er ligeså sjov så må jeg da vidst se (hø hø,
eller høre he he) at få hørt nogle af hans programmer. Glæder mig allerede.

> [...]
> lavet. Den har dog slet ikke nået den nordjyske dansktop, ejheller
> dansktoplister over hele landet. Men det kommer helt sikkert.

Ham "Jokeren" har vidst været på toppen af de danske hitlister flere gange.
Mærkeligt du ikke har hørt om ham. Du plejer ellers altid at have så godt et
begreb om, hvad der hitter her i Danmark.

Nå, nu vil jeg hygge mig med min nye Linje 3 DVD - se det er musik og spas
der vil noget!

BG

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 02-01-06 22:19

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43b98c41$0$8858$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Keld Torbjørn er ret ny som sanger

Her tager du aldeles fejl, Åge! Kjeld (det er med "j") Thorbjørn var
allerede i 1973 og frem sanger i det nu hedengangne orkester "Slåbrockband",
hvor han også skrev hovedparten af materialet. Han har tidligere brillieret
med sange om de kvindelige halvdele af ægteskabet, f.eks. i sangen "Mareridt
om dæ" (Mareridt om dig på rigsdansk).

I øvrigt var det også Kjeld Thorbjørn, der stod bag den vendsyssel'ske
udgave af sommerhittet "Una Paloma Blanca" - på nordenfjordsk "Kuen, we' do'
mæ' te' banko?", som faktisk var et kæmpehit (for nu at blive i Åge's
terminologi) for gruppen - og langt større end Bjørn Tidmans traditionelle
dansktop-udgave.

Om Kjeld og bandet kan i øvrigt læses meget mere på den officielle fan-side
www.slaabrockband.dk hvor Kjeld Thorbjørn selv fortæller om historien, og
bandets tekster også findes.

Steen Lindkvist

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-01-06 08:58

> [...]
> Den har dog slet ikke nået den nordjyske dansktop, ejheller
> dansktoplister over hele landet. Men det kommer helt sikkert.

Hejsa Åge

Der er du da lidt bag ud af vognen

Kjeld Thorbjørn, er ved at være en lille slidt herre, som har fået lov til
at kalde sig voksen. Havde du fulgt med, ved udstillingerne i Aalborg
kongres & kultur center, så havde du også set ham, om ikke andre steder, så
på TV2 Nord..

Men som de andre siger, forsanger og tekstforfatter til næsten alt fra
Slåbrock band. De har 4 plader bag sig, plus en opsamling, den før omtalte
Bundskrab.

Provins Punk 1977

( Den med Banko ) Som vel var deres gennembrud.

Lev stærkt - Dø tung 1978

Den med To gears Diesella

Hår i maden 1981

Det pudsige ved denne, er at den er udkommet 2 gange, under 2 forskellige
navne, nemlig Slåbrock band... og Fars

Sa' Do' Masochist 1982

Som er den med Ski' mæ Polen - Lissom

Så har der været stille, helt frem til nu, hvor du så siger, han er blevet
aktiv igen. Den må jeg så se at få hørt, for det er gået min næse forbi

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-01-06 16:29

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Så har der været stille, helt frem til nu, hvor du så siger, han er blevet
> aktiv igen. Den må jeg så se at få hørt, for det er gået min næse forbi

> M.V.H.....Benny..
_____________

næse forbi

SV: Ja, "øre forbi" mener du vel.

Men jeg havde da godt nok hørt noget snak om at han havde med "Slåbrock
Band" at gøre. Han da da godt nok en Ib Grønbech"-type så det vil noget, med
alle de sange som nævnet i de andre indlæg. Det er da nogen vi kan huske.
Disella og Kurn wil do mæ te bingo - Men hvorfor Sørensen er det egentlig
altid fra Nordjylland de der sjove ting kommer? - Ved ikke lige om jeg skal
nævne Sussi og Leo. der var også Poul Erik Krogen.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-01-06 12:31

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43ba9700$0$1818$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
skal
> nævne Sussi og Leo. der var også Poul Erik Krogen.

Hej igen Åge

Tja, hvorfor det er sådan, det ved jeg ikke.
Men det må jo så være Ib Grønbech, der er en Kjeld Thorbjørn type ... Jo
ham kan jeg også godt li', men jeg kan ikke li' at jeg ikke kan finde " Så
går tiden med det " på CD... Det er pisse irriterende.

Sussi & Leo, tja, jeg ved ikke om de er sjove, det er de vel, men lever vel
mest af at sælge en stemning, sådan lidt a'la markedspladsen, og det at de
vel næsten ikke kunne blive mere modsat ...

PEK, Tja, sjov og sjov... Jeg er bange for, at jeg kendte ham for godt, og
gennem en periode, hvor de grønne flasker vist havde taget magten fra ham,
så for mig, var det vel svært at se det sjove. Jeg ved ikke, om det blev
bedre, efter han flyttede til Hjørring, men jeg tror det ikke. Jeg tror han
skulle have droppet nattelivet, og holdt sig til at være hyggepianist i
Salling, så havde han måske stadig været i live.
Men OK, når man hører CD'erne... Så nok lidt sjov, men intet imod, en dag,
hvor han ikke havde fået for meget, og stadig var rimeligt klar i hovedet,
og ellers i godt lag, så var han sjov.... Om han egentligt er grunden til,
at Carlsberg, egentligt hedder Carl Anton Rasmussen, ligger stadig
bevidstløs efter rejse gildet, ved jeg ikke, men han er helt sikkert grunden
til, at HOF står for Hent omgående flere...
Det var trods alt, Danmarks eneste pilsner, med brugsanvisning ..

M.V.H.....Benny..