Hvilken Thrash-Metal nutildags
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 01-01-06 21:26

Hvilken Thrash-Metal bands er fremme nutildags? Jeg er "opvokset" med
Kreator, Slayer, Metallica, Pestilence, Sepultura og hvad de nu hedder, men
har været væk fra scenen i nogle år (som det nok fremgår af min band-liste
:) )

Fra : Kim Vestergaard

Dato : 01-01-06 21:38

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men
> har været væk fra scenen i nogle år (som det nok fremgår af min band-liste

Med fare for at blive slagtet, så spørg her.
www.darknation.dk

Held og lykke.
Kim

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 01-01-06 22:00

On Sun, 1 Jan 2006 21:37:31 +0100, Kim Vestergaard wrote:

> www.darknation.dk

Tak, jeg trykkede på deres forum og blev omdirigeret til rocknations forum,
hvor jeg spurgte. Det synes at være lidt blidere musik de snakker om , men
jeg håber det var ok :)

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 03-01-06 03:36

On Sun, 1 Jan 2006 21:59:46 +0100, Thomas Jespersen wrote:

> Tak, jeg trykkede på deres forum og blev omdirigeret til rocknations forum,
> hvor jeg spurgte. Det synes at være lidt blidere musik de snakker om , men
> jeg håber det var ok :)

Tak for svarene, jeg var inde på darknations forum, der vil jeg hurtig føle
mig hjemme tror jeg :)

Jeg fik nogle meget gode svar derinde hvis der er nogle der vil se.

Fra : keldo

Dato : 01-01-06 22:20

.........hold øje med Stormslag

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 02-01-06 09:50

Thomas Jespersen wrote:
> [...]
> Kreator, Slayer, Metallica, Pestilence, Sepultura og hvad de nu
> hedder, men har været væk fra scenen i nogle år (som det nok fremgår

Thrash metal, som vi voksede op med i 80'erne, findes ikke rigtig længere.
Der er ofte elementer af death, grind eller hardcore med i dag, men der er
nu en del af de gamle som stadig er aktive:

Slayer og Kreator spiller stadig og deres seneste skiver er bestemt
lytteværdige. De hedder God Hates Us All og Enemy Of God.

Metallica er ikke rigitig thrash længere, men Megadeth er vendt en smule
tilbage på den seneste The System Has Failed.

Danske Invocators "Through The Flesh To The Soul" er jeg meget begejstret
for. Den udkom for et par år siden.

Tjek også danske Hatesphere og måske Mnemic.

....nå ja, og så er Testament jo også stadig på banen og har netop udgivet en
live ting, dog kun med (det go'e) gamle materiale...

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Dopedog

Dato : 02-01-06 11:53

> Tjek også danske Hatesphere og måske Mnemic.

Er HateSphere ikke dødsmetal, og Mnemic nu-metal ? :s

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 02-01-06 12:43

Dopedog wrote:

> Er HateSphere ikke dødsmetal, og Mnemic nu-metal ? :s

Jeg mener Hatesphere har en del thrash-elementer, men jo der er også en del
død i det, som jeg indledningsvist skrev i min første post. Specielt Jacobs
growl trækker musikken i den retning.

Mnemic må jeg indrømme at jeg ikke kender meget til, men det jeg har hørt
har da haft nogle thrashede riffs, men så vidt jeg husker er det
"skrige"-vokal, altså lidt mere hardcore-agtigt.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 04-01-06 16:06

> [...]
> har da haft nogle thrashede riffs, men så vidt jeg husker er det
> "skrige"-vokal, altså lidt mere hardcore-agtigt.

Hatesphere er LANGTFRA rent dødsmetal og Jespers defination er meget
korrekt. Mnemic er IKKE nu-metal, men mere industrielt metalcore, synes jeg.
Så selvom jeg ikke er skidevild med bandet, synes jeg, det er synd at kalde
dem nu-metal.

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 02-01-06 16:08

Jesper Brogaard wrote:

> [...]
>
> ...nå ja, og så er Testament jo også stadig på banen og har netop
> udgivet en live ting, dog kun med (det go'e) gamle materiale...

....glemte lige danske Transparent http://www.transparent-metal.com/ som jeg
ser frem til at høre mere fra!

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Steen Jensen

Dato : 02-01-06 14:39

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> wrote:

> Hvilken Thrash-Metal bands er fremme nutildags?

Jeg synes ikke der er mange gode, eller osse kender jeg dem bare ikke.
Devildriver lytter jeg dog til (begynd med deres første), eller er det
pro-pain det gør mest for mig, mange vil nok kategorisere dem som hard
core.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 02-01-06 22:33

> [...]
> men
> har været væk fra scenen i nogle år (som det nok fremgår af min band-liste

Der er Rumpelstiltskin Grinder som er et helt igennem moderne thrashband ala
Anthax, hvilket man ikke ser tit disse dage.

Ellers er der Lamb of God, som er en blanding af Testament, Pantera og
Suffocation.
The Haunted spiller også "moderne" thrash.

Fra : -V-

Dato : 02-01-06 01:52

> [...]

> men
> har været væk fra scenen i nogle år (som det nok fremgår af min band-liste

Jeg er selv opvokset med De Fire Store: Metallica, Slayer, Anthrax og
Megadeth, og de eksisterer jo allesammen endnu.
Deres seneste produktioner er dog for intet at regne med i forhold til deres
tidligere værker, og der er kommet *så* meget nyt og fedt på gaden i de
sidste år. Så meget, at jeg ikke har overblik over det hele, men kan dog nok
komme med nogle forslag.
Kreator og Exodus, som du sikkert også har været eksponeret for, laver
stadig plader, men der er intet nyt under himlen der heller.
Tjek dog alligevel 'Phobia' fra Kreators 'Outcast', samt hele 'Enemy of
God', hvis stil du helt sikkert vil kunne genkende.
'Tempo of the Damned' fra Exodus er bestemt også et lyt værd, og så har Rage
lavet nogle glimrende plader, senest 'Soundchaser' og 'Unity'.

Hvis du insisterer på lidt ol' skool heavy, så er Iced Earth et ret fedt
bekendtskab og både 'The Blessed and the Damned' og 'The Glorious Burden' er
temmeligt gode udgivelser.

Der er kommet den såkaldte New Wave of American Metal, som pendant til
80'ernes NWOBHM, som vi jo alle kender, og der er en mængde bands, som vi
sjældent hører om herhjemme, fordi strømmen er enorm.

Blandt de bedste er Chimaira, All That Remains, God Forbid, As I Lay Dying,
Shadows Fall, og imho især Mastodon og Lamb of God, som med hver deres
mesterværk, 'Leviathan' og 'Ashes of the Wake' river genren fuldstændigt
sønder og sammen. De to plader vender jeg tilbage til gang på gang, og dem
bør du ikke snyde dig selv for.
Fælles for NWOAM er den afsindigt høje tekniske kunne, som de allesammen
har. Man kommer simpelthen ikke igennem, hvis ikke man er knalddygtig på sit
instrument, og fok er generelt langt, langt bedre end for 10 år siden.

Det er tydeligt at Pantera ikke har levet forgæves, og Dimebag kan være
stolt af den arv, han har efterladt.

Jeg har selv for nyligt opdaget Nevermore, Trivium og Dark Tranquility, og
jeg tror at jeg kommer til at elske dem højt.

God fornøjelse, håber at det hjalp........

-V-

Fra : Håkon Paulsen

Dato : 05-01-06 21:39

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> skrev:
>Hvilken Thrash-Metal bands er fremme
>nutildags?

Tjek den nyeste Arch Enemy "Doomsday Machine". Må det gerne
blive lidt mere dystert, så gå efter deres debut "black Earth".

Invocator: "Weave the Apocalypse". Den bliver aldrig gammel!

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 06-01-06 09:17

Håkon Paulsen wrote:
> [...]

[snip]

> Invocator: "Weave the Apocalypse". Den bliver aldrig gammel!

Jep, den er fed! Øv, jeg har den ikke og den er ikke til at få

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 12-01-06 22:09

On Sun, 1 Jan 2006 21:25:46 +0100, Thomas Jespersen
> [...]

>har været væk fra scenen i nogle år (som det nok fremgår af min band-liste

Vil du gerne have noget oldschool thrash er Once Dead et nyt band med
bla. Glenn Rogers fra Hirax. Det er med flere af bandmedlemmerne fra
gamle Vengeance.

http://www.myspace.com/oncedeadband

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 20-01-06 15:29

On Sun, 1 Jan 2006 21:25:46 +0100, Thomas Jespersen wrote:

> Hvilken Thrash-Metal bands er fremme nutildags? Jeg er "opvokset" med

Jeg er forøvrigt stødt på:

http://www.ultimatemetal.com/

Som jeg synes er en rigtig god side, og en fint og meget aktivt forum. Det
kan nok hjælpe mig med at lære de "nye" bands at kende.

--
Now Playing:
Megadeth - In My Darkest Hour