Forbudte covers
Fra : Steen Jensen

Dato : 30-12-05 15:15

Faldt over en side, der viser eksempler på pladecovers der er blevet
"banned"!

http://snipurl.com/l5ty

Jeg synes det er okay med links i denne gruppe

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 30-12-05 18:08

On Fri, 30 Dec 2005 15:14:34 +0100, Steen Jensen wrote:

> Jeg synes det er okay med links i denne gruppe

Han glemte en af mine favoritter, Carcass' "Symphonies of Sickness". En
masse indvolde og operationsrester fra mennesker og sikkert også dyr. Nam
nam :)

Sådan ser mit cover ud, men jeg kan se den de har på amazon er noget mere
uskyldig, så den er tilsyneladende censureret.

Fra : Bruno

Dato : 30-12-05 23:44

Thomas Jespersen wrote:
> Sådan ser mit cover ud, men jeg kan se den de har på amazon er noget mere
> uskyldig, så den er tilsyneladende censureret.

De mangler vist også The The's Mind Bomb - det med duen og bajonetten.
Samme album fik hvis også sortlistet en sang efter 9/11, mener
ihvertfald der var noget snak om det.

Mvh

Bruno

Fra : Kim Vestergaard

Dato : 31-12-05 09:18

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> De mangler vist også The The's Mind Bomb - det med duen og bajonetten.
> Samme album fik hvis også sortlistet en sang efter 9/11, mener ihvertfald
> [...]

Hmm, mangler der ikke også noget Dead Kennedys.??
Synes at kunne erindre noget med en masse dødningehoveder, men er ikke
siker.?

Kan nogen hjælpe.?

Fra : stenberg

Dato : 31-12-05 20:25

On Sat, 31 Dec 2005 09:18:08 +0100, "Kim Vestergaard" <kvn62@mail.dk>
wrote:

>Hmm, mangler der ikke også noget Dead Kennedys.??
>Synes at kunne erindre noget med en masse dødningehoveder, men er ikke
>siker.?
>
>Kan nogen hjælpe.?

Du tænker vel ikke på "Penis Landscape"?
En poster, der fulgte med Frankenchrist-albummet.
Den vakte vist en del forargelse:
http://www.angelfire.com/scifi/gigercollector/images/Frankenchristwebms.jpg

Fra : Kim Vestergaard

Dato : 01-01-06 21:40

Fra : Morten S Hansen

Dato : 31-12-05 11:29

"Steen Jensen" <steen@rudekuvert.dk> skrev i en meddelelse
> Faldt over en side, der viser eksempler på pladecovers der er blevet
> "banned"!
>
> http://snipurl.com/l5ty
>
> Jeg synes det er okay med links i denne gruppe

The Strokes' første album Is this it udkom med en anden forside i USA.

http://images.google.com/images?q=strokes+is+this+it&hl=en&btnG=Search+Images

Første resultat er EU coveret og andet resultat er USA coveret.

/morten

Fra : Thomas

Dato : 30-12-05 23:17

"Steen Jensen" <steen@rudekuvert.dk> skrev i en meddelelse
> Faldt over en side, der viser eksempler på pladecovers der er blevet
> "banned"!

Guns N' Roses' "Appetite For Destruction" er på siden - Deres 'Rape'-cover
blev censureret - Men er der nogen her der ved hvor mange eksemplarer
den nåede at udkomme i? For jeg har LP'en liggende, med rape-coveret...

..Thomas

Fra : tommyhansenjensen@gm~

Dato : 03-01-06 15:13

Steen Jensen skrev:

> Faldt over en side, der viser eksempler på pladecovers der er blevet
> "banned"!
>
> http://snipurl.com/l5ty
>
> Jeg synes det er okay med links i denne gruppe

Det er den fedeste side jeg er stødt på i årevis. Jeg vil bruge
mange timer på at downloade fra den.

VH

Tommy

Fra : Håkon Paulsen

Dato : 05-01-06 21:41

Hæ, cool side.

Der mangler osse Coveret fra vinylversionen af Pantera's Far
Beyond Driven. På CD-coveret ses et kranium med et murbor i
panden. På vinylen ses det allerbageste af et menneske med et
murbor i måsen. Skulle undre, om ikke også denne har været
bandlyst i et eller andet amerikansk supermarked...