Hæfte med julesange (skråstreg) salmer
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-12-05 11:16

Er der nogle som kender nogle julesanghæfter som indeholder rigtigt mange af
de kendte julesange og salmer. Altså ikke bare de 10-15 som man normalt kan
se i disse "danse rundt om juletræet-sanghæfter". Mange af dem har heller
ikke alle versene med.
Der må også gerne være sån nogle som "Kender i den om Rudolf", "Til
julebal i Nisseland", "Søren Banjomus" og "Forlængst engang i Bethleham"
(Merrys boy child) med i hæftet.

Altså det julesanghæfte som har flest sange salmer med. Har nogen set et
godt eksempel på sådan et julesanghæfte. hvad hedder det og hvor kan de
købes

Hilsen Åge

Fra : Holst

Dato : 26-12-05 11:26

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
>
> Altså det julesanghæfte som har flest sange salmer med. Har nogen set et
> godt eksempel på sådan et julesanghæfte. hvad hedder det og hvor kan de

Tjah ... fandt hurtigt følgende titel. Der er sikkert andre.

BOG
Nu' det jul igen - og andre kendte julesange

illustrationer Dina Gellert
2001. 3. oplag, 2005. [18] sider, alle illustreret i farver
Forlag: Carlsen
Emne: julesange ; sange ; børnesange ; børnemusik ; børnesange ;
julesange ; vokal ; Danmark
Opstilling i folkebiblioteker: 78.69
Sangtekster uden noder
ISBN: 87-626-4546-3
Pris ved udgivelsen: kr. 99,50
Indhold: Sancta Lucia ; Nu har vi altså jul igen ; Et barn er født i
Bethlehem ; Søren Banjomus ; Glade jul ; Højt fra træets grønne top ; På
loftet sidder nissen ; Julen har bragt velsignet bud ; Sikken voldsom
trængsel og alarm ; Rudolf med den røde tud ; Dejlig er den himmel blå ;
Juletræet med sin pynt ; Nu er det jul igen

Du kan sikkert købe den - eller lignende bøger - hos din lokale
boghandler. Har de den ikke hjemme, kan de sikkert skaffe den hjem.

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 26-12-05 16:44

Åge Halldorsson wrote:
> Er der nogle som kender nogle julesanghæfter som indeholder rigtigt
> mange af de kendte julesange og salmer.

Den bedste af de julesangbøger der er udgivet er Wilhelm Hansens
"Julesangbogen"
http://www.bogpriser.dk/isbn-8759810114/

Både kendte salmer og sange, og både til at synge og spille efter

/ Flying Hotdogs

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-12-05 17:41

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "Julesangbogen"
> http://www.bogpriser.dk/isbn-8759810114/
>
> Både kendte salmer og sange, og både til at synge og spille efter

_________

Den må jeg prøve at se, men hvis vi holder os til de små hæfter som man
fjoller rundt om træet med, hvilke af dem har så flest sange med? Ved du
det?

Hilsen Åge

Fra : Jan Pedersen

Dato : 30-12-05 05:52

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43b01c17$0$8770$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
>
> Den må jeg prøve at se, men hvis vi holder os til de små hæfter som man
> fjoller rundt om træet med, hvilke af dem har så flest sange med? Ved du

Tiger sælger et til en tier. Masser af juleguf. Desværre er det fyldt med
harmoniseringsfejl så guitarister skal holde sig fra det. Men teksterne er
med i fuld udstrækning og noderne til melodistemmen passer også. Basstemmen
er for primitiv så den må pianister selv improvisere :( Er selv ved at lave
ordenlige becifringer til det og basstemme efter aftale med Tiger :)