Gætteleg
Fra : klaus

Dato : 24-12-05 15:19

Jeg er temmelig dårlig til at huske titler på sange og er udsat for en lille
juleleg, hvor jeg skal gætte titlerne på følgende julesange, som jeg ikke
kan huske. Måske er der nogen her i gruppen, der kan huske titlerne?

Nr. 1 er vidst nok: "Højt fra træets top" og nr. 3 mener jeg er: "Nu er det
jul igen"

Men nr. 2 og nr. 4 kan jeg ikke gætte, er her nogen der kan hjælpe?

1. Lotte, hun kan være stolt..

2 ..allerhelst når præk'nen ikke dur
thi så får man sig en lille lur.

3. Nej det' ikke sandt..

4. Nej vent nu lidt, du sjove, lille nissemand,
elefanten, den må vi da ha´ med.

--
Mvh.
Klaus Eriksen

Fra : Mads Breddam

Dato : 24-12-05 15:34

> Men nr. 2 og nr. 4 kan jeg ikke gætte, er her nogen der kan hjælpe?

> 4. Nej vent nu lidt, du sjove, lille nissemand,
> elefanten, den må vi da ha´ med.

Er den ikke fra en eller anden Far til fire -film? Det mindes at jeg ham
knejten render rundt og synger medens han har en legetøjselefant på slæb.

--
Mvh:
Mads Breddam

Fra : Hauge

Dato : 24-12-05 15:38

klaus wrote:
> 4. Nej vent nu lidt, du sjove, lille nissemand,
> elefanten, den må vi da ha´ med.

Til julebal i nisseland.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051224143828@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Empitris

Dato : 24-12-05 16:28

"klaus" <ke@aigis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> thi så får man sig en lille lur.
>
> 3. Nej det' ikke sandt..
>
> 4. Nej vent nu lidt, du sjove, lille nissemand,

Nr. 2 er "Sikken voldsom trængsel og alarm"

Når man ikke er en doven krop,
står man julemorgen tidligt op.
Klokken kimer, gaden er så glat,
kirken lyser i den stille nat.
Indenfor er sang og festlig fred,
og man føler sig så vel derved,
allerhelst når præk'nen ikke du'r,
thi så får man sig en lille lur.
Lur, lur, lur, lur, lur, lur,
thi så får man sig en lille lur,
lur, lur, lur, lur, lur,
thi så får man sig en lille lur.

/Empitris

Fra : klaus

Dato : 26-12-05 10:21

Så fik jeg de sidste titler på plads, tak for hjælpen.
God jul og godt nytår til alle i gruppen.

--
Mvh.
Klaus Eriksen