alternativ julesang: På loftet sidder niss~
Fra : Filip

Dato : 17-12-05 13:30

Hej

Jeg vil lige finde en anden variation af: "På loftet sider nissen med sin
julegrød" til julefrokost i aften. Problemet er at jeg ikke lige kan huske
om der er andre tekster (sjove - ikke sjofle variationer), kan I hjælpe mig
lidt?

Filip

Fra : Mille

Dato : 17-12-05 13:59

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om der er andre tekster (sjove - ikke sjofle variationer), kan I hjælpe

Hejsa.
Hvad med en "rationaliseringsudgave"?

1.
På loftet sidder nissen med sin julegrød
Og Rudolfs næse er så rød
Og julens bud velsignelse det den har bragt
Et barn er født i Betlehem - i krybben lagt
Men julen har så mange englelyde
Og en rose så jeg skyde.
Så derfor nu vi alle vil os fryde,
For det kimer nu til julefest.

2.
Men nissefar han er en lille hidsigprop
Og højt fra træets grønne top,
Han synger med på Banjomus og Glade Jul
( det' den hvor engle daler ned i skjul)
Men julen den kan vare helt til Påske
Det vil sige - altså måske
For så er træet bare tørre duske
Og den grønne glans er blevet gul!

3.
Men nissefar han truer med sin store ske
I skjul står urt og busk i sne
Og jeg vil ha' min julemad i ro og fred
Den kære julemand han blev så vred.
Men Peter har den gren så kær med trommen
Som kan sige bummelumme
Der noget i luften, spurvene er stumme
Giv tid, giv tid vi bliver ved !

4.
For rotterne de skotter og de er så små
Og dejlig er den himmel blå.
Ja dejlig det er jorden, når vi får begyndt,
At synge juletræet med sin pynt!
Men Anna hun har ingen ro. - Åh skarnet
Strammer garnet - kvæler barnet!
Ja, sikken voldsom trængsel og alarm -et
To- tre: sig skål og glædelig jul !

Fra : Filip

Dato : 17-12-05 15:22

> Hejsa.
> Hvad med en "rationaliseringsudgave"?

Mange tak. Det var lige den jeg havde i tankerne, men som jeg ikke kunne
huske.

Filip

Fra : kautaq

Dato : 18-12-05 06:20

Filip wrote:

> [...]
> Problemet er at jeg ikke lige kan huske om der er andre tekster
> (sjove - ikke sjofle variationer), kan I hjælpe mig lidt?

-Banke banke på!
-Hvem er det?
-Det er Poul!
-Hvem Poul?
-Poul loftet sidder nissen med sin julegrød....

--
Mike
      Some folks call it a Sling Blade, well I call it a Kaiser Blade!