Stormslag
Fra : keldo

Dato : 16-12-05 22:23

Hej med jer

Har lige set stormslag for første gang. Hvad er historien om programmet.
Det må da være en joke, ren satire eller hur. Min frue påstår det er
alvorligt ment, men jeg nægter at tro det. Måske findes bandet men dialogen
må da være scriptet? Hvad ved I om det?

Fra : peet_dk

Dato : 16-12-05 23:37

"keldo" <keldo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> alvorligt ment, men jeg nægter at tro det. Måske findes bandet men
> dialogen må da være scriptet? Hvad ved I om det?

Det er vel en dokumentar på en nogle bonghoveder der prøver at få gang i
noget musik? Hellere sådan et type program end alt det reality tv de ellers
har gang i...

Fra : Søren

Dato : 17-12-05 00:05

> [...]
> Det må da være en joke, ren satire eller hur. Min frue påstår det er
> alvorligt ment, men jeg nægter at tro det. Måske findes bandet men

Hvad er Stormslag?

Fra : keldo

Dato : 17-12-05 00:22

Tilsyneladende et DeathMetal band på DR2 fredag´aften

Fra : Thomas

Dato : 17-12-05 00:34

> [...]
> alvorligt ment, men jeg nægter at tro det. Måske findes bandet men
> dialogen må da være scriptet? Hvad ved I om det?

De var inde i Godmorgen P3 for en måneds-tid siden, sammen med ham der
står bag programmet... Og der fortalte de, at det er sådan de er - Intet er
scriptet...

Men tænk hvis han følger dem i en uge, for at lave et program der skal vare
en halv time - Så må man jo have fået optaget en god håndfuld ting, hvor de
kommer med de dummeste kommentarer - Så er det jo nemt at klippe dem
sammen til ½ times program - Istedet for at vise deres mere seriøse side
(hvis
de da har en )

..Thomas

Fra : J. Eriksen

Dato : 17-12-05 11:29

> De var inde i Godmorgen P3 for en måneds-tid siden, sammen med ham der
> står bag programmet... Og der fortalte de, at det er sådan de er - Intet
> er
> scriptet...

Selv om man siger sådan i et interview, er det ikke nødvendigvis sandt. Jeg
har ikke set programmet, så jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om det, men
der findes da mange eksempler på at folk har spillet en rolle også i
interviews eller insisteret på at deres "mockumentries" er kendsgerninger.

Hvis man ønsker at få folk til at tro at det man laver ikke er fiktion, skal
man jo selvfølgelig ikke sige at det hele er humbug hvis man bliver
interviewet om det.

Nogle eksempler jeg umiddelbart kan komme på er L Ron Harald der (i hvert
fald en overgang) spillede sin rolle også når han blev interviewet, Timm og
Gordon der spillede rollen som to polske komikere der blev sure over at Timm
og Gordon havde stjået deres materiale og Poul og Nulle der insisterede på
at det fiktive firma "Conq" var deres sponsorer for serien "I sandhedens
tjeneste", og at logoet derfor skulle bringes i de blade de blev interviewet
til.

PS Thomas: Gider du ikke skrive i dit spørgsmål fra 11/12 hvilket nummer det
var du eftersøgte?

Fra : Keldo

Dato : 18-12-05 09:34

til alle nysgerrige incl. undertegnede...

der er en stor artikel om stormslag i politiken i dag, søndag.

Fra : Dopedog

Dato : 18-12-05 11:57

> [...]
> alvorligt ment, men jeg nægter at tro det. Måske findes bandet men
> dialogen må da være scriptet? Hvad ved I om det?

Jeg tror nu det er rigtigt nok. De fleste metallere ER jo bistands klienter.
Og nej, det er ikke en fordom, jeg er selv metaller (dog ikke bistands
klient) men kender utroligt mange som er det

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 18-12-05 21:22

> Jeg tror nu det er rigtigt nok. De fleste metallere ER jo bistands
> klienter. Og nej, det er ikke en fordom, jeg er selv metaller (dog ikke
> bistands klient) men kender utroligt mange som er det

Jeg kender nu også mange som IKKE er det
Bliver sgu sur hvis vi nu igen kommer ind i en periode, hvor dem der hører
metal er dumme og ikke er dygtige musikanter. Men altså jeg vil ikke
benægte, at mange metalhoveder opfører sig sådan... Kender dog også mange
med samme attituder, som intet har med metal at gøre.

Fra : Dopedog

Dato : 18-12-05 22:25

> [...]
> benægte, at mange metalhoveder opfører sig sådan... Kender dog også mange
> med samme attituder, som intet har med metal at gøre.

Nu overdrev jeg også en del da jeg skrev "de fleste metallere ER bistands
klienter". Kong Kent her fra gruppen er f.eks. ikke ;)

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 18-12-05 23:06

> Nu overdrev jeg også en del da jeg skrev "de fleste metallere ER bistands
> klienter". Kong Kent her fra gruppen er f.eks. ikke ;)

Hehe... selvfølgelig ikke
Jeg har jo selvfølgelig også min SU, der nok kommer til at skulle forsøge
mig, når jeg er færdig med 3. G.

Fra : Dopedog

Dato : 19-12-05 11:14

> Hehe... selvfølgelig ikke
> Jeg har jo selvfølgelig også min SU, der nok kommer til at skulle forsøge
> mig, når jeg er færdig med 3. G.

Same here ... Eller ... Så ikke til 3. G, men til min HF er færdig i 2007

Fra : Steen Jensen

Dato : 20-12-05 17:51

Dopedog <dopedog1996SLETDETHER@hotmail.com> wrote:

> Nu overdrev jeg også en del da jeg skrev "de fleste metallere ER bistands
> klienter".

Det vil jeg sgu´da håbe. Det var dog en tåbelig fordom.

Fra : Dopedog

Dato : 20-12-05 21:35

> Det vil jeg sgu´da håbe. Det var dog en tåbelig fordom.

Som jeg skrev, så er jeg også selv metaller, så slap da lige lidt af

Fra : Steen Jensen

Dato : 20-12-05 22:19

Dopedog <dopedog1996SLETDETHER@hotmail.com> wrote:

> Som jeg skrev, så er jeg også selv metaller, så slap da lige lidt af

Det er da stadig en tåbelig fordom. De jeg kender, der hører hard rock,
er alle hårdt arbejdende lønmodtagere, mig selv inkluderet.

Fra : janx

Dato : 21-12-05 11:56

Hejsa - stormslag er totalt grineren !!! - og de spilller både fedt
skuespil og musik - hihi - dokumentarfilm ? - "helt sikkert!" (hvordan
ville du reagere hvis der stod et par gutter med kamera og lydudstyr
omkring dig hele tiden ?) - og så har de "kristne" klaget i aviserne -
hihi - godt gået og glæder mig til næste episonde, og jeg er ikke
engang metal-fan, men elsker energien!!.
mvh. jan

Fra : Steen Jensen

Dato : 21-12-05 12:50

janx <jan.mortensen@comxnet.dk> wrote:

> og glæder mig til næste episonde,

Næste episode?

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 21-12-05 13:28

Steen Jensen skrev:

> Næste episode?

Det var afsnit 4 (ud af 6), som blev sendt 16. december.

P.s. De første tre afsnit har været temmelig meget omtalt
i DRP1, fordi der er indsendt klage over en graffiti på væggen
bagved metal-bandet, hvor der står "dræb de kristne".

--
'rluf :·)