Hej.Jeg kan ikke finde min stemmegaffel. E~
Fra : torben

Dato : 15-12-05 00:26

Hej.
Kan jeg få et A på nettet så jeg kan stemme min guitar?
Jeg kan ikke finde min stemmegaffel.
-
torben

Fra : torben

Dato : 15-12-05 00:29

Selvhjælp

Jeg har fundet et sted:

http://swindlers.dk/swindlersguitartuner.htm
-
torben

Fra : Sune Storgaard

Dato : 15-12-05 00:51

> Selvhjælp
>
> Jeg har fundet et sted:
>
> http://swindlers.dk/swindlersguitartuner.htm

Har selv brugt "Enable guitar tuner" -til windows, som via en mikrofon fra
headset eller lignende kan hjælpe med at stemme. Det er forbavsende nemt og
skræmmende præcist. Det er dog shareware , men du kan stemme i 30 dage i det
mindste :)

Fra : Jakob

Dato : 15-12-05 09:26

> Det er dog shareware , men du kan stemme i 30 dage i det mindste :)

- Så burde han vel osse have ramt tonen efterhånden...

--
Hilsen Jakob

Fra : Ove Thomsen

Dato : 15-12-05 11:31

> Hej.
> Kan jeg få et A på nettet så jeg kan stemme min guitar?
> Jeg kan ikke finde min stemmegaffel.

Hyletonen på TV's prøvebillede skulle være 440Hz = A. Nu er det efterhånden
godt nok sjældent at de ikke sender noget men du kan jo prøve. :)

Fra : Jakob

Dato : 15-12-05 11:38

> Hyletonen på TV's prøvebillede skulle være 440Hz = A. Nu er det
> efterhånden
> godt nok sjældent at de ikke sender noget men du kan jo prøve. :)

Hvad med det gode gamle telefonrør? Var klartonen ikke et A engang?

--
Hilsen Jakob

Fra : Ulrik

Dato : 15-12-05 17:36

Jakob wrote:

> Hvad med det gode gamle telefonrør? Var klartonen ikke et A engang?

Jo, men det er den ikke mere - ikke i min telefon i hvert fald!

Mvh
Ulrik

Fra : Jakob

Dato : 15-12-05 20:11

> Jo, men det er den ikke mere - ikke i min telefon i hvert fald!

Gad vide hvorfor man laver om på det.
Ikke fordi det er afgørende hvilken tone det er, men nogen må jo have fundet
på at nu laver vi den tone om...

--
Hilsen Jakob

Fra : Ulrik

Dato : 15-12-05 21:11

Jakob wrote:

> Gad vide hvorfor man laver om på det.
> Ikke fordi det er afgørende hvilken tone det er, men nogen må jo have fundet
> på at nu laver vi den tone om...

Tja... Det har jeg ingen anelse om. Den ligger tæt på de 440Hz, men den
rammer ikke!

Ulrik

Fra : Robert Piil

Dato : 16-12-05 00:07

On Thu, 15 Dec 2005 21:11:29 +0100, Ulrik <you.dont@need.it> wrote:

>Tja... Det har jeg ingen anelse om. Den ligger tæt på de 440Hz, men den
>rammer ikke!

Tja, kammertonen er ikke - nødvendigvis - 440 Hz. 442 er vist endda
mere almindelig.

Hvis man bare sidder og spiller alene, er telefontonen rigeligt tæt
på, til at det ikke gør nogen forskel, og spiller man til plader, er
man alligevel ofte nødt til at stemme om efter dem.
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : Ulrik

Dato : 17-12-05 17:03

Robert Piil wrote:
> Tja, kammertonen er ikke - nødvendigvis - 440 Hz. 442 er vist endda
> mere almindelig.

Det har du ret i. :) Telefon-tonen ligger dog under de 440...

> Hvis man bare sidder og spiller alene, er telefontonen rigeligt tæt
> på, til at det ikke gør nogen forskel, og spiller man til plader, er
> man alligevel ofte nødt til at stemme om efter dem.

Enig igen. Jeg synes dog, langt de fleste plader "stemmer" rigtigt.

Mvh
Ulrik

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-12-05 11:40

torben wrote:
> Hej.
> Kan jeg få et A på nettet så jeg kan stemme min guitar?

Jeg mener at der kommer et rent A ud af telefonen, eller er det blot en
skrøne?