Die Prinzen (hjælp til opgave)
Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 14-12-05 15:24

Jeg skal lave et lille tysk fordrag om der Prinzen, og kunne godt tænke mig
at vide om nogle kunne give mig lidt information, om hvem de var inspireret
og om deres musikgenre (som vist nok er a capella) generelt?

Små sjove historier ville jeg også være taknemmelig for.

På forhånd tak

Fra : Jakob

Dato : 14-12-05 16:54

> Jeg skal lave et lille tysk fordrag om der Prinzen, og kunne godt tænke
> mig at vide om nogle kunne give mig lidt information, om hvem de var
> inspireret og om deres musikgenre (som vist nok er a capella) generelt?

Kig på

http://www.dieprinzen.net/ (en Fan-side)

eller

http://www.laut.de/wortlaut/artists/p/prinzen/biographie/index.htm

--
Hilsen Jakob

Fra : Anders

Dato : 14-12-05 23:14

De er ihvertfald fra det gamle østtyskland - og er desuden meget sarkastiske
i deres tekster.
- Laver "sjov" med mange politiske emner osv. osv...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-12-05 22:27

> [...]
inspireret
> og om deres musikgenre (som vist nok er a capella) generelt?

SV: A capella ??? - der var nu ikke meget a capella i det nummer jeg lige
har hørt med dem. Jeg tror de er et almindeligt pop-orkester.

> Små sjove historier ville jeg også være taknemmelig for.

SV: En sjov historie kunne være at jeg så den i aften i MDR TV fra Tyskland.
De gav et nummer i et slagermusikprogram som hedder "Wunche zum fest" med
Petra Kuch Luck. Hende som havde programmet "Musikantenscheune" på ARD og
som har "Alles Gute" hver søndag på MDR.
"Die Prinzen" består så vidt jeg husker af 3 mænd og 2 kvinder. De 2
piger spillede på trompet og saxofon, ligesom om de var med i et rigtigt
slagerorkester.
Nu er gruppen vist ikke et decideret slagermusik-orkester i det daglige,
men jeg har lagt mærke til at mange tyske orkeste kører indenfor flere
genrer, alt efter hvilket slags musikshow de medvirker i. Det nummer "Die
Prinzen" gav var lidt hen i retning af slagermusik-genren, uden sån rigtigt
at være det. Men det var jo nok fordi det var et slagermusikshow de
medvirkede i. Det var pudsigt at se, at de stod rigtigt velfriseret på
scenen, ligesom om de var et rigtigt slagermusik-orkester.
Meeeennnnnn, man kan nu godt høre, at det vist ikke er det de kører med
til dagligt.

Hilsen Åge