Oplæg til diskussion: Salg af musikfiler
Fra : Steen Jensen

Dato : 13-12-05 17:24

Her er et emne, som de fleste sikkert har en mening om, salg af
mp3-filer!

Lad os sige, at A køber nogle albums som legale mp3'er.
Efter et stykke tid bliver vedkommende træt af musikken, og vil sælge
den.

Må man det - og hvorfor/hvorfor ikke?

Personligt kan jeg sagtens se problematikken, men mener det burde være
lige så lovligt, som at sælge sine brugte CD'er!

Fra : Martin

Dato : 13-12-05 18:39

"Steen Jensen" <steen@rudekuvert.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Personligt kan jeg sagtens se problematikken, men mener det burde være
> lige så lovligt, som at sælge sine brugte CD'er!

Her er et lille indlæg til debatten.
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=24364

Man må da håbe, at sådan et firma får succes...

Martin

Fra : Steen Jensen

Dato : 13-12-05 20:18

Martin <martinFJERNlykke@hotmail.com> wrote:

> Man må da håbe, at sådan et firma får succes...

Helt sikkert - det ville være et godt signal at sende

Fra : Jan Pedersen

Dato : 14-12-05 01:37

> Helt sikkert - det ville være et godt signal at sende
Well det er fuldt lovligt at grappe sine lovligt indkøbte musik cder til
f.eks. wma eller mp3 og bruge disse frit. Eller er det egentligt lovligt ?
Mindes noget om at man ikke må lave digitale kopier (men gerne analoge!)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-12-05 02:32

Den 14-12-05 01.37 skrev Jan Pedersen følgende:

> Well det er fuldt lovligt at grappe sine lovligt indkøbte musik cder til
> f.eks. wma eller mp3 og bruge disse frit. Eller er det egentligt lovligt ?

Ja, hvis det er til personlig brug, hvilket indbefatter husstanden. Det
er fx lovligt at bruge kopien i computeren, sønnens stereoanlæg eller
bilens musikanlæg. Det er dog ikke lovligt at kopiere en cd, hvis den
har en "effektiv" kopibeskyttelse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Shareware, freeware, sisterware og mange andre warer. Læs hvad de

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-12-05 02:27

Den 13-12-05 18.38 skrev Martin følgende:

> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=24364
>
> Man må da håbe, at sådan et firma får succes...

Fordi det ene lukkede format er bedre end det andet? Næh, lad os skrotte
alle DRM-tiltag, de generer alligevel kun de lovlydige kunder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : Steen Jensen

Dato : 14-12-05 09:24

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Fordi det ene lukkede format er bedre end det andet? Næh, lad os skrotte
> alle DRM-tiltag, de generer alligevel kun de lovlydige kunder.

100% enig. De forskellige kopibeskyttelser stopper sikkert ikke mange
kopister alligevel.