Nybegynder på mundharmonika
Fra : Jakob Griffel

Dato : 12-12-05 23:55

Hej med jer!

Jeg har købt mig en mundharmonika idag.
Det er en HOHNER Blues Harp i C (hvis det er en vigtig information).

Findes der sider et sted der beskriver spilleteknikken på sådan en
tingest, så jeg kan komme rigtigt igang?
Jeg er også interesseret i at vide mere om de forskellige modeller.
Nogle er vist mere avancerede end andre. Jeg mener at have set en med
en knap i den ene ende. Hvad bruger man den til?

Jeg prøvede lidt at spille på harmonikaen da jeg kom hjem, men noget
der lignede blues kom der altså ikke ud af den. Det lød mere af lonely
cowboy gennem prærien...
Hvordan får jeg alle de skæve toner ud af den?

Håber nogen ved lidt mere end jeg... På forhånd tak.

--
Hilsen Jakob

Fra : Esben I.

Dato : 14-12-05 00:23

Jakob Griffel (slet E90C3) wrote:

> Hej med jer!
> Hvordan får jeg alle de skæve toner ud af den?
Ved at spille en kvart lavere
Din guitarist skal spille en blues i G-dur, og du skal suge i den dybe
ende (af harmonikaen)
prøv det, og lad os høre om det virker.

> Håber nogen ved lidt mere end jeg...
en smule