Jul på spanden
Fra : Riverwind

Dato : 12-12-05 22:13

Hejsa

Jeg leder efter nummeret Jul På Spanden af Michael Hardinger og Jørgen
Thorup. Er det nogen der ved hvor jeg kan finde (købe, downloade, whatever)
denne genialitet af en julesang? Jeg kan se, at nogle biblioteker har den,
men mediet er noget magnetiseret jernoxid over en lang strimmel plastic, som
jeg ikke lige har nogen læser til

/Riverwind

Fra : Karina

Dato : 13-12-05 02:28

Hej!

> Jeg leder efter nummeret Jul På Spanden af Michael Hardinger og Jørgen
> Thorup. Er det nogen der ved hvor jeg kan finde (købe, downloade,
> whatever) denne genialitet af en julesang?

Sangen findes i 2 udgaver... En poppet udgave og en mere reggae-agtig
udgave. Teksterne er ikke 100% ens på de to numre, men det er tæt på.

Den første udgave af Jul på spanden blev udgivet som B-side til en single
med Lise-Lotte og pistolen i ryggen. Singlen hed "Glædelig jul". Jeg
mener,
det er reggae-udgaven, og den blev senere udgivet på et
juleopsamlingsalbum,
der hedder "Glædelig jul til alle". Den poppede udgave vist nok udgivet i
1991 og findes bl.a. på et juleopsamlingsalbum, der hedder "Dansk Jul",
men
er også oprindeligt en single - denne gang med Hardinger/Thorup og med
titlen "Jul på spanden". B-siden til denne hedder "Christmas Time".

Hvis du har brug for mere info *host-host*, så kast mig gerne en mail

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever