Digital diktafon
Fra : Flemming

Dato : 11-12-05 20:20

Hejsa,

Jeg sidder tit med guitaren og jammer...Problemet er at jeg mange gange
glemmer fede riffs/akkordgange eller specielle fingerspil nogen dage
efter...mange ting bliver lagret i hovedet som jeg ikke glemmer, men der er
desværre også nogen ting der glipper! Og det ville jeg gerne undgå! Derfor
tænkte jeg på at investere i en digital diktafon som optager så god lyd at
jeg udover at sidde med den hjemme i afslappede akustiske omgivelser også
kan tage den med ned i øvelokalet når mit band øver med høj lyd eller til at
min kæreste kan optage når vi spiller live, hvor der er meget mere
støj....En anden ting som jeg gerne ville have at den kunne er at batteriet
i den digitale diktafon er ligesom med en mobiltelefons, hvor man direkte
kan oplade batteriet uden at tage batteriet ud af den...det gør det hele
meget nemmere

Er der nogen der kan anbefale sådan et vidunder som vil gøre det meget
nemmere at lave musik og eksempelvis bygge videre på gamle riffs (som man
har optaget men skrottede den ene dag, men som lyder fedt en anden dag hvor
man tilfældigvis hører dem igen)

Den må koste i prisklassen 1500-2000 kr. !

Tak på forhånd

Flemming

Fra : Jesper Brejner

Dato : 12-12-05 16:04

Roland har lavet en Recorder. Hedder Edirol R-1. Har ikke selv prøvet den,
men har læst om den. Men du kunne jo prøve at undersøge om den opfylder dine
behov.
Prisen er så måske lidt i overkanten, men kunne jo være man kunne finde en
brugt.
Held og lykke med det.

Jesper

Fra : Ole Sørensen

Dato : 12-12-05 18:15

Flemming wrote:
> [...]
> anden dag hvor man tilfældigvis hører dem igen)
>
> Den må koste i prisklassen 1500-2000 kr. !

Tja, nu skriver du selv diktafon...
Hvis du ikke skal bruge den til seriøs lyd, så kan jeg anbefale en af
Olympus' små digitale diktafoner.
Jeg har selv http://www2.olympus.dk/consumer/2581_VN-240_PC.htm til ca. 480
kr.
Har minijack mikrofon indgang og minijack hovedtelefon udgang. Max 4 timers
optagelse. Kan redigeres på PC via usb.
Ellers kig her for nogle af de dyrere modeller:
http://www2.olympus.dk/voice/
PS: Jeg bruger den ikke til musik.
Ellers er det billigste vel bare at lade pc'en stå og optage imens du
øver...
Eller en brugt DAT bærbar?
Men det kan ved nærmere eftersyn godt se ud til, at det er noget lidt mere
seriøst udstyr du går efter end de nævnte diktafoner.

hilsen ole

Fra : Lars Holst

Dato : 13-12-05 22:34

"Flemming" <cjrocksthehouse@ofir.dk> said in

> [...]
> dag hvor man tilfældigvis hører dem igen)
>
> Den må koste i prisklassen 1500-2000 kr. !

Hvis du havde et lidt større budget kunne det her være interessant:
www.nagraaudio.com

--
Lars Holst

Fra : Flemming

Dato : 14-12-05 23:11

wow, fede musik/voice diktafoner i nævner. Især den Roland.....er der
nogen der har erfaringer med dem? eller nogen der ligner? Og hvad med
olympus, jeg har set de laver en masse diktafoner til forskelig brug....Er

Fra : Lars Holst

Dato : 18-12-05 00:08

> [...]
> med olympus, jeg har set de laver en masse diktafoner til forskelig
> brug....Er der nogend er har erfaringer med dem?

Nagra ligger altså lige et par niveauer over Både Roland og især over
Olympus.

--
Lars Holst

Fra : Flemming

Dato : 20-12-05 18:27

Hej Lars,
er der en specific nagra model du kan anbefale?
tak på forhånd
mvh flemming

Fra : Lars Holst

Dato : 21-12-05 19:43

"Flemming" <cjrocksthehouse@ofir.dk> said in news:43a83ebf$0$164
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> www.nagraaudio.com

Det kommer an på budgettet for vi taler 5-6 cifrede beløb.

--
Lars Holst