Gode musik-DVD'er?
Fra : Kim Jensen

Dato : 10-12-05 22:15

Hej!

Efterhånden udkommer nærmest hver eneste kunster med musik på DVD. Dog
finder jeg, at der kan være langt mellem snapsene, når man kigger på
lyd- og produktionskvalitet.

I min samling har jeg blandt andre:
Sting - "All this time"
Eagles - "Hell Freezes Over"
Sade - "Lovers live"

- som jeg alle finder rigtigt lækre, både hvad angår billedside, og ikke
mindst lydkvalitet/produktion.

Er der nogle, der kan anbefale konkrete titler, hvor specielt
lydkvaliteten er i top? Jeg er ret åben for forskellige genrer men
primært søger jeg nok noget i den jazzede og akustiske stil.

Skal måske præcisere, at det primært er live-optagelser jeg søger.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : AJC

Dato : 10-12-05 22:42

Kim Jensen <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> wrote in news:439b4550$0$78287
$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> [...]
> primært søger jeg nok noget i den jazzede og akustiske stil.
>
> Skal måske præcisere, at det primært er live-optagelser jeg søger.

The Corrs - Unplugged.

Jeg kan se og høre den igen og igen.
Men generelt er The Corrs fremragende, især live.

Fra : Kim Vestergaard

Dato : 12-12-05 10:35

"AJC" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> The Corrs - Unplugged.
>
> Jeg kan se og høre den igen og igen.
> Men generelt er The Corrs fremragende, især live.

Hej Ajc.
Jeg har en cd med The Corrs som hedder 'Live In Dublin'
Jeg købte den, da jeg ved et tilfælde downloadede et klip med The Corrs hvow
de havde Bono med på vokal.
Nummeret er fantastisk og det er koncerten også.
Det er en officiel cd som vistnok kun er udgivet i USA. Men ved du om den er
ude på DVD.???

Har søgt og søgt på nettet, men uden held.

Hilsen Kim

Fra : AJC

Dato : 13-12-05 00:32

"Kim Vestergaard" <kvn62@mail.dk> wrote in

> "AJC" <@> skrev i en meddelelse

> Hej Ajc.

Hej Kim.

> Jeg har en cd med The Corrs som hedder 'Live In Dublin'

Den er også god. Jeg købte min udgave via iTunes.
Jeg kan også anbefale deres nyeste cd 'Home'. Det er dog ikke en live cd.

> Jeg købte den, da jeg ved et tilfælde downloadede et klip med The
> Corrs hvow de havde Bono med på vokal.
> Nummeret er fantastisk og det er koncerten også.

Begge numre med Bono er gode. Af de to numre er 'Summer Wine' min favorit.
Andrea Corr har altid haft en fremragende sangstemme især live og det
beviser hun endnu engang.

> Det er en officiel cd som vistnok kun er udgivet i USA. Men ved du om
> den er ude på DVD.???

Efter hvad jeg har læst mig til på diverse fora, skulle den desværre kun
være blevet udgivet på cd.

> Har søgt og søgt på nettet, men uden held.

Jeg ved, at man kan finde og downloade en tv-optagelse af hele VH1
koncerten (minus nummeret 'Only Love Can Break Your Heart') nogle steder på
nettet, men efter hvad jeg har læst, skulle lyd- og billedkvalitet ikke
være den bedste. Hvis du er interesseret og modig, kunne du jo prøve at
søge på diverse fildelingstjenester efter den.

> Hilsen Kim

Hilsen AJC.

Fra : The Nameless Dude

Dato : 10-12-05 23:11

> [...]

> primært søger jeg nok noget i den jazzede og akustiske stil.
>
> Skal måske præcisere, at det primært er live-optagelser jeg søger.

Kylie Minogue - Show Girl, den skal man ikke gå glip af hvis man
bare kan li Kylie en smule. Skide flot billede og en faens god lyd (DTS).
www.axelmusic.dk/?SID=77ef29711ec5f640c53e84f9f3c29aba
Her er der ikke tale om snaps men en desideret Bollinger RD.

(Bollinger RD er en champagne til næsten 1700kr for 75cl)
--
The Nameless Dude

Fra : Thomas

Dato : 11-12-05 01:47

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> søger jeg nok noget i den jazzede og akustiske stil.
>
> Skal måske præcisere, at det primært er live-optagelser jeg søger.

Robbie Williams - Live at The Albert
Robbie Williams - What We Did Last Summer
Robbie Williams - The Robbie Williams Show

Alle tre kan anbefales - I ovennævnte rækkefølge...
I den jazzede og akustiske stil, kan den øverste især anbefales - Da det
er swing numre, med et fuldt symfoni orkester... KLASSE! Jeg får gåsehud
hver gang jeg ser den koncert... - Med godt skruet op for surround'en
naturligvis.

..Thomas

Fra : Peter Larsen

Dato : 11-12-05 03:05

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> wrote in message
> [...]
> søger jeg nok noget i den jazzede og akustiske stil.
>
> Skal måske præcisere, at det primært er live-optagelser jeg søger.

Nine Inch Nails: And All That Could Have Been har helt suveræn lyd.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 11-12-05 09:28

> [...]
> lydkvaliteten er i top? Jeg er ret åben for forskellige genrer men primært
> søger jeg nok noget i den jazzede og akustiske stil.

<snip>

Hej Kim.

Nu ved jo ikke, hvor jazz'et jazz er for dig men jeg synes virkelig godt
om Pat Metheny's "Speaking of Now Live":
http://www.cdskiven.dk/default.asp?view=album&albumid=96691
Jeg oplevede ham i Århus, hvor han gav en rigtig god koncert, selv for
undertegnede, som ikke er vild med al Methenys musik.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 11-12-05 10:34

Kim Jensen wrote:
> [...]
> stil.
> Skal måske præcisere, at det primært er live-optagelser jeg

Jeg har mange med Depeche Mode, bla Exiter Touren, Devotional Songs of Faith
and Devotion og 101.
Alle med lækker 5.1 lyd.

Men en jeg bestemt kan anbefale er, Eric Clapton Mtv-Unplugged DTS..!!
Der kan der fandme tales om god lyd..

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Søren

Dato : 11-12-05 11:49

> [...]
>
> Efterhånden udkommer nærmest hver eneste kunster med musik på DVD. Dog
> finder jeg, at der kan være langt mellem snapsene, når man kigger på lyd-

Dubliners 40 års jubi. Gamle gubber gi'r den gas!!
Jean Luc Ponty "In concert" Fed fusions jazz, der sparker røv!!
Santana "Supernatural"
Earth, Wind, Fire "Live at Montreaux Festival 1997" Ku godt være _lidt_ mere
funky

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-05 12:36

On Sat, 10 Dec 2005 22:14:57 +0100, Kim Jensen
> [...]

>Efterhånden udkommer nærmest hver eneste kunster med musik på DVD. Dog
>finder jeg, at der kan være langt mellem snapsene, når man kigger på

Jeg kan se at du har Eagles, så kan jeg kun anbefale deres Farewell
tour 1 som jeg allerede har set 6-7 gange. Virkelig en kanon koncert
med alle deres største hits i fremragende billede og lyd kvalitet.

mvh Falcon

Fra : aon

Dato : 11-12-05 12:43

> [...]
> søger jeg nok noget i den jazzede og akustiske stil.
>
> Skal måske præcisere, at det primært er live-optagelser jeg søger.

aon

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 11-12-05 13:00

> [...]
> søger jeg nok noget i den jazzede og akustiske stil.
>
> Skal måske præcisere, at det primært er live-optagelser jeg søger.

Santana: Supernatural

Fra : FLEMMING

Dato : 11-12-05 17:19

On Sun, 11 Dec 2005 13:00:07 +0100, "Mads Jakobsen"
<madsjakob@hotmail.com> wrote:

> [...]

Culture Club's greatest hits DVD er udmærket, måske også fordi man får
en hel live koncert med som bonus :D
--
Flemming

Fra : Henrik Madsen

Dato : 11-12-05 20:56

Kim Jensen <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> writes:

> Jeg er ret åben for forskellige genrer men
> primært søger jeg nok noget i den jazzede og akustiske stil.
>
> Skal måske præcisere, at det primært er live-optagelser jeg søger.

Så skal du prøve Sara K - No Cover. Akustiske let jazz og 24/96 PCM
lydspor.

http://www.axelmusic.dk/productDetails/090368019523

--
Højt Skum
Henrik Madsen

Fra : Kim Jensen

Dato : 17-12-05 00:01

Kim Jensen wrote:
> [...]
> lyd- og produktionskvalitet.
> Skal måske præcisere, at det primært er live-optagelser jeg søger.

Tusind tak for alle de mange gode forslag. Jeg vil gå på onlineshopping
i juledagene!

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 31-12-05 03:56

On Sat, 10 Dec 2005 22:14:57 +0100, Kim Jensen wrote:

> Er der nogle, der kan anbefale konkrete titler, hvor specielt
> lydkvaliteten er i top? Jeg er ret åben for forskellige genrer men

Jeg skal ikke kunne sige om lydkvaliteten er i top for jeg mangler anlægget
til at bedømme, men check lige Work By Director serien:

http://www.palmpictures.com/

Du kan købe dem i DK. Jeg har de tre første (Spike Jonze, Chris Cunningham
og Michel Gondry) og de er rigtig fede både musikken men skam også de
(prisbelønnede) videoer.

Fra : Kim Jensen

Dato : 31-12-05 15:52

Thomas Jespersen wrote:
> [...]
> Du kan købe dem i DK. Jeg har de tre første (Spike Jonze, Chris Cunningham
> og Michel Gondry) og de er rigtig fede både musikken men skam også de

Jep, jeg har allerede de samme tre. Og ja, de er super-fede!
Og tak i øvrig tfor lige at gøre mig opmærksom på at der nu er fire mere
at kaste penge efter

Fra : Rikke

Dato : 12-01-06 09:30

Hej

Rocket Brothers med Kashmir er altså også et kig værd! ;)

Mvh R