Hvor køber man musik-dvd'er?
Fra : Steen Jensen

Dato : 08-12-05 18:47

Hejsa, er der specialforretninger på nettet, med stort udvalg af musik
på DVD?

Diverse 'almindelige' filmsites har kun et ret begrænset udvalg...

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 08-12-05 19:38

Steen Jensen skrev i meddelelsen <1h79lek.gzlldq9l8rp4N%steen@rudekuvert.dk>...
>Hejsa, er der specialforretninger på nettet, med stort udvalg af musik
>på DVD?
>
>Diverse 'almindelige' filmsites har kun et ret begrænset udvalg...

Måske http://www.imusic.dk ?

hvm

Fra : Steen Jensen

Dato : 08-12-05 22:34

Henrik Veber Madsen <hvm@mail.uni2.dk> wrote:

> Måske http://www.imusic.dk ?

Kendte jeg slet ikke, tak for tippet

Fra : Holst

Dato : 08-12-05 19:54

Steen Jensen wrote:

> Hejsa, er der specialforretninger på nettet, med stort udvalg af musik
> på DVD?
>
> Diverse 'almindelige' filmsites har kun et ret begrænset udvalg...

Jeg har indtryk af, at du kan finde dem på musikstederne i stedet.

Der er i hvert fald en del hos http://www.101cd.com, men om der er det,
du søger, ved jeg ikke.

Fra : Steen Jensen

Dato : 08-12-05 22:34

Holst <newsdec05@shelter.dk> wrote:

> Der er i hvert fald en del hos http://www.101cd.com, men om der er det,
> du søger, ved jeg ikke.

Der er da noget til meget rimelige priser (Rush - Live in Rio)

Fra : Holst

Dato : 08-12-05 22:44

Steen Jensen wrote:

> Der er da noget til meget rimelige priser (Rush - Live in Rio)

101cd.com er ganske gode. Bruger dem indimellem, når jeg lige skal have
en cd eller noget. De har en god kundeservice, der som regel giver et
svar inden for 24 timer.

Til gengæld er de ikke altid så hurtige til at levere varen. For
eksempel bestilte jeg for 5 dage siden en cd, hvor der står "Usually
Dispatched within 3-5 Working days", men det skal man ikke altid tro på.
Måske bliver den sendt i morgen, måske om en uge. Hvem ved. Andre gange
sker afsendelsen stort set umiddelbart efter bestillingen.

Selv med nyudgivelser kan det være meget forskelligt. Depeche Modes nye
album, som jeg godt nok bestilte i en specialudgave med dvd og cd, blev
først afsendt en uge efter udgivelsen. Den var forudbestilt i god tid.

Madonnas nyeste var også forudbestilt i god tid, og den blev afsendt tre
dage inden udgivelsesdagen, så den havde jeg vist på udgivelsesdagen
eller dagen efter. Husker det ikke lige.

Så jeg kan godt anbefale dem. Men haster det med at modtage det, skal
man måske finde en anden leverandør.

Fra : Steen Jensen

Dato : 08-12-05 23:01

Holst <newsdec05@shelter.dk> wrote:

> Så jeg kan godt anbefale dem. Men haster det med at modtage det, skal
> man måske finde en anden leverandør.

Fint med lidt input

Rush in Rio (DVD) sælges for ca. det halve af, hvad den koster
herhjemme, så jeg kan godt vente på den

Fra : Holst

Dato : 09-12-05 08:56

Steen Jensen wrote:

> Fint med lidt input
>
> Rush in Rio (DVD) sælges for ca. det halve af, hvad den koster
> herhjemme, så jeg kan godt vente på den

Jeg bestilte også for snart et godt stykke tid siden et album i en
særlig limited edition. Den er stadig i restordre, for de kan
sandsynligvis ikke skaffe den. På et eller andet tidspunkt giver de
måske op og skriver, at den ikke kan skaffes, ja, hvad ved jeg.

Så det er lidt mit indtryk, at deres katalog måske anfører lidt mere end
de egentlig kan skaffe. Men de kunne jo nok skaffe det sidst der blev
placeret en bestilling for den givne vare, og derfor er den ikke slettet
fra kataloget endnu.

Men held og lykke med det. Jeg køber alle mine cd'ere hos 101cd.com,
skønt det nu ikke er alverdens, jeg køber mere.