Sorte Sally
Fra : Kell Petersen

Dato : 06-12-05 22:20

Hejsa Gruppe..
håber at der er nogen her, som kender en sang som omhandler en person nævnt
som "Sorte Sally"
Titlen kunne godt være den samme, men intet er sikkert
Den er Dansk og synges af en Mand...
håber nogen kender den...

--

Venlig hilsen

Kell Petersen
Frederikssund

Fra : Kell Petersen

Dato : 06-12-05 23:22

Jeg har fundet Sally solskin med Børn & Okay .. fra 1971

Men kan ikke finde tekst eller musikken.. hmmm
Svært , når man skal finde noget til en anden , som bare kan huske at
Farmand sang den for hende .
Og han nu er gået Bort (død)
Så betyder alting pludselig lidt mere end ellers...
Er der nogen gode forslag , inden jeg præsentere hende for Sally solskin..

Hun mente at det var noget med Sorte Sally.. han altid sang .
Men han kan jo også have fået teksten forkert ind i hovedet

????

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-12-05 11:23

"Kell Petersen" <shivOT@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hun mente at det var noget med Sorte Sally.. han altid sang .
> Men han kan jo også have fået teksten forkert ind i hovedet

Du' den ældste af fem, sorte Sally
og du bor i det sorte slumkvarter
du må passe de små, gi´ dem mad, klæ´ dem på
og din far, ka´ ikke hjælpe mer´
Du har aldrig set skoven og stranden
eller kørt i en børnekarussel
hvide børns glade leg, leges uden om dig
det din farve der altid sætter skæl.

Chorus:
Men du smiler endda Sally solskin
skønt du går af en mørk trælsom vej
op med næsen, hold ud Sally solskin
en dag vil lykkens sol til gengæld finde dig

Når vi ser dig, så ufortrødent kæmpe
i mod kulde og fattigdom og skarn
slår vi øjnene ned, uden ord for vi ved
at du aldrig fik lov at være barn

Chorus:

Du er kun 14 år, sorte Sally
du må slide fra morgengry til nat
livets strengeste krav, det var alt hvad det gav
og du ved, at du ikke får rabat

Chorus..

Dette er teksten, og jeg har sunget den for dig, og er færdig, så du kan
godt fjerne høreværnet.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kell Petersen

Dato : 08-12-05 22:24

Hej Benny
Det er jo noget med sorte Sally..
Ved du hvem der synger den , er det bjørn eller en helt anden...????

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-12-05 12:16

Hej Kell

Det er, som du selv er inde på, Bjørn & Okay, som indspillede den i 1971.
Dog under titlen, Sally solskin.

Jeg er dog i skrivende stund, ikke helt sikker på, om dette årstal holder,
for jeg mener ( og det er det, jeg ikke er sikker på ) at den var med på
deres første album i 1969.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-12-05 16:05

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for jeg mener ( og det er det, jeg ikke er sikker på ) at den var med på

_______

Hej alle i dansktop-fans

"Sally Solskin" er fra 1971 og er derfor ikke med på deres første album
(skråstreg) kassettebånd fra 1969, som hed "Pigen og hårbåndet". Jeg sidder
med udgivelsen her foran mig og den er ikke at se derpå. Grunden kan være at
den først blev indspillet to år senere, hehe.

Men Benny, hed den egentlig "Sally solskin" ???

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-12-05 01:07

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43999c4c$0$8820$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
at
> den først blev indspillet to år senere, hehe.
>
> Men Benny, hed den egentlig "Sally solskin" ???

Det gør den i hvert fald på min CD... Så var det nok derfor den ikke dukkede
op, mere end en gang i databasen, og der er lidt kage i vinylerne. Jeg ved
jeg har dem begge, Pigen & Hårbåndet, blev jo udgivet 2 gange. Den første,
husker jeg jo så åbenbart lidt forkert, at det var 1971, og så igen i
1981... Det første cover var på gul grundfarve, andet cover på hvid
grundfarve. Den første er midlertidigt ude af samlingen, for den var
efterhånden så ringe, at den var til skrældespanden, men der er kommet et
par erstatninger, så nu skal den bedste bare vælges, og kunne man så finde
et rigtigt flot cover, så gjorde det jo heller ikke noget... Ja jeg tror
faktisk også, jeg har dem på MC ...

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-12-05 15:43

> [...]

> og du ved, at du ikke får rabat
>
> Chorus..
>
> Dette er teksten, og jeg har sunget den for dig, og er færdig, så du kan

______________________

Hvis han har høreværn på, hvordan kan han så høre at du fortæller at du er
færdig med at synge?

Hvorfor han skulle have haft det på under sangen ved jeg ikke. Du har da en
god sangstemme. En rigtig dansktop-fløde-stemme. Den ros skal du have.

Jeg selv går godt nok også rundt med høreværn på jobbet. Jeg kalder det et
P3-støjfilter. Det har indbygget P4

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-12-05 01:00

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4399973b$0$8776$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> god sangstemme. En rigtig dansktop-fløde-stemme. Den ros skal du have.
>
> Jeg selv går godt nok også rundt med høreværn på jobbet. Jeg kalder det et

He He.... Ja nogle af dem, har visse fortrin
Det var nu heller ikke så meget ham jeg tænkte på, men resten af gruppen,
kunne jo ende med at blive musikalsk

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-12-05 16:17

> He He.... Ja nogle af dem, har visse fortrin
> Det var nu heller ikke så meget ham jeg tænkte på, men resten af gruppen,
> kunne jo ende med at blive musikalsk
>
> M.V.H.....Benny..

_______

Jaja, Det var så Bennys juleønske.

PS: Jeg har selvfølgelig også et juleønske, men det er nok lidt mere
realistisk.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-12-05 16:36

> Den er Dansk og synges af en Mand...
> håber nogen kender den...

> Venlig hilsen
>
> Kell Petersen
> Frederikssund

_____________________

SALLY SOLSKIN radio-hit i sommer

Forresten har du nok hørt den med en mand som du ikke kender. Jeg kan
fortælle dig at det er Ebbe Frank. Han genindspillede den sidste år og
fik et rimeligt radio-hit med den.
Den kom på lokalradioernes mange lokale hitlister. Derfor har den fået
denne pludselige popularitet igen her 36 år efter. Nøjagtig lige som "Bade
med og uden" som Ulla har givet ham lov at genindspille. Og Jensen og
Compagni har givet ham lov til at genindspille "Så er den der". Han er en
rigtig hit-mager. Han roder vist også noget med John Mogensen sange. Han
stort set som Kim (altså fra "Kim og drengene). En rigtig god tydelig
sangstemme.

Hilsen Åge

Fra : Kell Petersen

Dato : 10-12-05 01:39

Okay Tak for hjælpen begge to.
Jeg må ned i butikken og se om man kan få den med enten den ene eller den
anden..

Og Ja , På Bjørn og okay´s hjemmeside , kan jeg se at den er fra 1971..
Så det er en gammel svinger
HEHE

jeg fandt også et lydklip med ham gutten ebbe frank .
på en side , hvor man kunne købe musik , men det var så kort et klip , at
man ikke hørte han synge noget med Sally

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-12-05 01:11

> [...]
> på en side , hvor man kunne købe musik , men det var så kort et klip , at
> man ikke hørte han synge noget med Sally

Den er i hvert fald på 36 fuldtræffere + 2 nye....
Den er næsten med sikkerhed, også på serien 100 Go'e
4 cd'er til en hund, så ved jeg ikke, hvilken der er lettest at finde nu.

M.V.H.....Benny..