Bagetid for fisk i folie
Fra : Anders P.

Dato : 25-01-06 01:13

Hej

Pludselig fik jeg en ubændig trang til fisk i folie, og efter at have
googlet lidt endte jeg med at koge 3 kartofler i skiver 5 minutter,
lægge dem på et dobbelt lag olivenoliesmurt folie, og toppe op med ½
fennikel i tynde skiver, så en langefilet, et hakket skalotteløg, en
fintsnittet gulerod og citronskiver øverst. Til sidst et godt skvæt
olivenolie, hvorefter foliepakken blev lukket tæt til.

Alle de opskrifter jeg har set er nogenlunde enige om at fisk i folie
skal have ca. 20 minutter ved ca. 200 grader, men her blev det først
spisetid efter 5 kvarter - hvad gik der galt? Hvordan gør I?

Mvh. Anders

Fra : Thomas Widmann

Dato : 25-01-06 01:24

"Anders P." <Invalid@invalind.nocom> writes:

> [...]
> skal have ca. 20 minutter ved ca. 200 grader, men her blev det først
> spisetid efter 5 kvarter - hvad gik der galt? Hvordan gør I?

Hvad var situationen efter 20 minutter?

/Thomas
--
Thomas Widmann twid@bibulus.org http://www.twid.bibulus.org
Flat 0/1, 57 Rose Street, Garnethill, Glasgow G3 6SF, Scotland, EU

Fra : Anders P.

Dato : 25-01-06 01:32

Thomas Widmann wrote:

> Hvad var situationen efter 20 minutter?

Fennikel og gulerødder var stadig rå.

Mvh. Rasmus

Fra : Hanne

Dato : 25-01-06 11:46

> Alle de opskrifter jeg har set er nogenlunde enige om at fisk i folie skal
> have ca. 20 minutter ved ca. 200 grader, men her blev det først spisetid
> efter 5 kvarter - hvad gik der galt? Hvordan gør I?

Jeg ved ikke, om der er gået noget galt, men hvis det kan trøste lidt, så
er det aldrig lykkedes mig at lave den slags pakker på de 20 min kogebøgerne
ynder at skrive! Måske passer tiden bedre, hvis man kun har et tyndt stykke
fisk i pakken og intet andet.

mvh
Hanne

Fra : kautaq

Dato : 25-01-06 21:00

Anders P. wrote:

> [...]
> fintsnittet gulerod og citronskiver øverst. Til sidst et godt skvæt
> olivenolie, hvorefter foliepakken blev lukket tæt til.

Det er en rigtig god opskrift du har fundet der. Jeg har derfor
testet den med det jeg nu havde i køleskab og fryser.

Pr. portion:

Et stk. laks i portionsstørrelse. (på tilbud i Løvbjerg)
To kartofler kogt som anvist i fem minutter som bund.
En 1/3 porre skåret i tynde skiver
En 1/2 eller en lille revet gulerod
Salt, peber og en klat smør.

Det smagte rigtig godt og er nemt og sundt.

> Alle de opskrifter jeg har set er nogenlunde enige om at fisk i folie
> skal have ca. 20 minutter ved ca. 200 grader, men her blev det først
> spisetid efter 5 kvarter - hvad gik der galt? Hvordan gør I?

Spørgsmålet har været oppe at vende før. Det var en opskrift fra
Jamie Oliver, hvor tiden i ovnen ikke passede. Men jeg ved
ikke om der forskel på at bruge varmluft eller med eller uden
rist. Jeg har et almindeligt (læs: gammelt) el-komfur, og min
intuition sagde: 50-60 minutter i forvarmet ovn.
Laksen var halvfrossen, skal jeg huske at sige.

--
D e r e r i n g e n g r u n d t i l a t g å i F o n a