Whisky-kage m/bastogne
Fra : Brian R.

Dato : 24-01-06 14:07

Hejsa,
For noget tid siden faldt jeg over en opskrift på en nem kage med større
mængder whisky i. Jeg syntes opskriften så spændende ud, så jeg klippede den
ud og gemte - troede jeg. For trods mine ihærdige eftersøgninger, så er den
endnu ikke dukket frem fra gemmerne.

Kagen bestod for størstedelen af bastogne-småkagen, whisky og fløde. Og
skulle vist laves sådan lidt lag på lag.
Kagen blev vist annonceret som en sjov gimmick til unge festglade mennesker,
dels fordi den var nem og samtidigt havde en del procenter i.

Opskriften stammer såvidt jeg husker fra en af de ugentlige reklamer fra en
af de store supermarkedskæder.
Er der nogle her i gruppen, der ligger inde med opskriften eller kan hjælpe
min stakkels hukommelse lidt på vej.

På forhånd tak.
Brian R.

Fra : ALKolsen

Dato : 24-01-06 16:39

Brian R. skrev:

> [...]
> ud og gemte - troede jeg. For trods mine ihærdige eftersøgninger, så er den

Hej Brian,

det var fra SøndagsAvisen:

1 pakke bastogne kiks
½ flaske whisky
½ liter piskefløde

Kiksene lægges i et fad med høje kanter og overhældes med whisky.
Når kiksene er våde, pisker du fløden og kommer det over kiksene.
Overdækkes med film eller folie og stilles i køleskabet 2 timer.

Jeg har IKKE selv prøvet den. Der står i opskriften at man minimum
skal bruge 1½ deciliter whisky og så bliver kiksene stadig en smule
sprøde.
En tredje version i artiklen er at lave den ala kiksekage, med et lag
skum mellem hver kiks - så skal kiksene bare ikke være for bløde.

mvh
anne

Fra : Brian og Charlotte

Dato : 24-01-06 19:52

Jamen det var da lige den.
Tusind tak for hjælpen.

Mvh,
Brian R.

Fra : Koeffe

Dato : 25-01-06 17:48

"Brian og Charlotte" skrev i en meddelelse

| Jamen det var da lige den.
| Tusind tak for hjælpen.

Jeg glæder mig til at høre hvordan den smager!

.....og om man kan bruge den til at fulde sig i... *g* ;cp

--
Koeffe