Druk er YT ...
Fra : Spangkuk

Dato : 21-01-06 15:04

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=415294/

Hvor naivt

Det er ikke mere end et par år siden, at vores lokale Café
i en lille by i Nordsjælland valgte at lukke kl. 21 i weekenden
istedet for at fyre den af med bands og fest til kl. 2 om natten.

Årsag ? De solgte mindre og mindre sprut, fordi de unge, og
iflg. artiklen her, trendsetterne, tog flere og flere stoffer istedet.
Det endte altså med at blive en dårlig forretning for cafeen og
en god for pusherne

Spang

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-01-06 16:58

"Spangkuk" <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> skrev i en meddelelse

> Årsag ? De solgte mindre og mindre sprut, fordi de unge, og
> iflg. artiklen her, trendsetterne, tog flere og flere stoffer istedet.

Bull's eye. Man skal være journalist på Politiken for ikke at vide det.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-01-06 16:58

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 21-01-06 23:26

Spangkuk <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> skrev:
>http://www.bt.dk/nyheder/artikel:a id=415294/
>
>Hvor naivt

Man kan undre sig over artikler som denne. En enkelt aften i
byen i København beviser klart det modsatte. Det vrimler med
pattestive unge mennesker, efter min mening i endnu større grad
end da jeg selv var i den alder (og vi lagde nu ikke fingrene
imellem). Min datter på 16 beretter tit om fester mv. som også
modbeviser artiklen.

I øvrigt har samme avis for nogen tid siden haft en artikel om
hvor utroligt meget, de unge på 13-14 år drikker nu om stunder.

Vh. JIB

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 22-01-06 09:57

Jørn Ibsen (slet 39L1C) wrote:

> [...]
>
> I øvrigt har samme avis for nogen tid siden haft en artikel om
> hvor utroligt meget, de unge på 13-14 år drikker nu om stunder.

At B.T. tidligere har omtalt samfunds-fænomener, gør ikke at avisen ikke vil
eller skal omtale modstridende fænomener. Artiklen stammer i øvrigt fra
Politiken, der omtaler en reklamebureau-undersøgelse:

"Firstmove vurderer, at tendensen til afholdenhed vil sprede sig til
flertallet i netop den aldersgruppe inden for et år. Vurderingen bygger på
en såkaldt kvalitativ undersøgelse blandt 53 trendsettere i København og
Aalborg i alderen 20-29 år."

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 22-01-06 09:57

Jørn Ibsen (slet 39L1C) wrote:

> [...]

en såkaldt kvalitativ undersøgelse blandt 53 trendsettere i København og

[OO]
<>'

Fra : Spangkuk

Dato : 22-01-06 16:03

"3140 Bjørgheim" <pialykke@SLETget2net.dk> skrev

> [...]
> en såkaldt kvalitativ undersøgelse blandt 53 trendsettere i København og

Hehe...tja, dengang "jeg var ung", fandtes der naturligvis også
trendsettere, men de blev populært kaldt for "Generation X".

Man anede ikke hvor man havde dem, og hvad de fandt på.

Firstmove har tilsyneladende fundet den hellige Gral og via
den indfanget hele 53 af disse uforudsigelige individer, som de
mener er i stand til gentagne gange at kunne sætte trenden.

Det er fanme godt gået

Jeg mener....hvad laver nr. 27 i morgen som vi andre syntes
er cool ?

Firstmove er en flok plattenslagere....påstår jeg hermed. Og
BT faldt for den.

Men nu er vi temmelig langt væk fra Mad+Drikke, og jeg lader
den hvile her.

Hygge og Velbekommen!

Spang

Fra : Ole Christiansen

Dato : 22-01-06 09:21

> [...]
> iflg. artiklen her, trendsetterne, tog flere og flere stoffer istedet.
> Det endte altså med at blive en dårlig forretning for cafeen og

/Ole

Fra : Bo Warming

Dato : 22-01-06 10:10

"Ole Christiansen" <ofcfjernes@fjernesmail.tele.dk> wrote in message
> [...]

Ikke kun BT men også JP og Pol (så formodentlig også Berl osv)
har dette forsknignsfnidder

Alkohol har værre tømmermænd end coke

MEN

"Folk kan sige, hvad de vil om kristendommens forfald. En religion,
som har skabt grøn chartreuse, kan

egentlig aldrig dø." Hector Hugh Munro

Og Faktas 50krs newzealandske hvidvin med stikkelsbærssmag (og
skruelåg) og gul Bommerlunder er sku da livsindhold der vil noget