inspiration til kylling
Fra : Gunnar007

Dato : 13-01-06 15:51

Jeg har nogle hele kyllingebryst stykker, dem vil jeg lave til middagsmad i
morgen.

Men jeg er helt blank, hvad angår tilbehør, eller hvad jeg skal gøre med
kyllingen.

Der ligger desuden en del soltørredetomater på køl.
Mon ikke de kunne bruges også

P.s det må også gerne være sundt. ikke hysterisk, bare sundt

Hilsen G

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-01-06 16:07

On Fri, 13 Jan 2006 15:50:37 +0100
"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> wrote:

> [...]
> Mon ikke de kunne bruges også
>
> P.s det må også gerne være sundt. ikke hysterisk, bare sundt

Nogen ville måske synes at dette er synd for kyllingebrystet, men det
er altså rigtigt godt:

tag dit kyllingebryst og hak til små stykker (max 2-3mm på hver led)
til en grow fars. bland fint hakket løg, kryderurter, salt+peber, dine
soltørrede tomater (finthakket) og evt. finthakket peberfrugt (eller
lignende) i samt lidt soya. tilsæt også en stor tsk mejsstivelse og
bland det hele godt sammen.

Form så til flade bøffer og spis dem i hjemmebagte burgerboller med
diverse grønt og sjove sager (vi kan gode lide f.eks. chili, ananas,
bønnespirer, løg, salat, tomat, agurk, stegte champignoner).

Det smager drøn godt og den grove tekstur i kødet giver en langt bedre
bøf end hvis man køber det benafskrab de kalder kyllingefars i
supermarkederne.

Fra : Padre

Dato : 13-01-06 17:06

> Jeg har nogle hele kyllingebryst stykker, dem vil jeg lave til middagsmad
> morgen.

Jeg gør ofte det, at jeg simrer tomater med chili, hvidløg, salt og peber,
hvorefter jeg purerer det. Derefter tager jeg nogle kyllingebryster og
skærer en dyb lomme i hvert bryst med en lille skarp kniv. Lommen fylder jeg
med tomatmasse, hvorefter jeg lukker den med en kødnål. Derefter smider jeg
brysterne på en varm pande, så de lukker porerne, hvorefter jeg steger dem
færdig ved lav varme under låg.

--
padre

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 13-01-06 21:17

> Jeg har nogle hele kyllingebryst stykker, dem vil jeg lave til middagsmad
> i morgen.

Mos lidt hvidløg, frisk salvie, rosmarin, salt, peber og evt lidt smør
sammen i morteren (nej - ikke den til granater) Skær en stor lomme i
kyllingebrystet. Læg et stykke tørret skinke og kryddermoset ind i lommen.
Du kan eventuelt ligge lidt vellagret Havarti (ikke flødehavarti - det
skidt) eller Alter Mommark med. Steg på panden og husk en anelse salt udenpå
når du steger dem. Man kan servere med flødekartofler - men også velkrydrede
halve/kvarte ovnstegte kartofler og en tomatsalat. Lidt endevie og belle de
boscop med en dressing af stærk sennep/balsamico og fløde ville være fint.

god appetit,

/tue

Fra : Gunnar007

Dato : 15-01-06 16:58

Til inspiration til andre endte det ud med flg.

Marinade til kyllingbryst af ketchup, soya, chili, sukker, texaskrydderi,
hvidløg, peber salt.

Slotørrede tomater finthakket, tilsat frisk basilikum, vendt i fromage
frais.
Bagte kartofler med fyld af ovenstående.

Frisk salat og flute.

Yam yam

Hilsen G