Scanpan grydesæt.
Fra : Hauge

Dato : 12-01-06 18:29

Hejsa

Jeg har for en lille måneds tid siden, købt et ret dyrt sæt gryder fra
Scanpan..

http://www.scanpan.dk/fusion5csdK.html

Jeg gav 800 kr for 3 gryder, der var sat ned fra 2100 kr., om det så passer,
det ved jeg ikke.

Men jeg har aldrig oplevet så skæve gryder før, udover de sæt med 6 gryder
for 150 kr. med låg.

Det er endnu ikke lykkedes mig at brune noget kød i tern på panden, da
panden bliver så kold, selv med 400 gram kød, at det går i kog 30 sekunder
efter det er smidt på, og panden var vitterligt varm.

Jeg tillod mig så at skrive direkte til Scanpan, og fik så et "fejen væk"
svar tilbage, at de var kede af at jeg var så uheldig, men at jeg skulle
henvende mig til forhandleren, men fik ikke svar på om det var normalt, at
de gryder er sådan..

Derudover så spurgte jeg om de kunne bruges på induktion, hvilket de svarede
tilbage at det kunne det, som der også stod i manualen..

I manualen står der:
"Solid Plate", "Ceramic", "Radiant Ring", "Gas", "Halogen" og "Ovenproof"..

Hvilket for mig at se, ikke er induktion.

Så ud fra det lort jeg fik købt, og det latterlige svar jeg fik fra Scanpan,
kan jeg kun fraråde at købe disse gryder, i hvert fald hvis det er til
keramisk komfur.

Jeg har forøvrigt lige skrevet tilbage til dem, for at fortælle hvad der
står i manualen, og om det var muligt at få et svar fra en person der vidste
hvad denne har med at gøre, fremfor en sælger.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060112172836@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-01-06 20:56

> [...]
> står i manualen, og om det var muligt at få et svar fra en person der
> vidste hvad denne har med at gøre, fremfor en sælger.

Har du hørt noget ?
Jeg købte også omtalte sæt, og vil også returnere, men mest fordi jeg dagen
efter også købte et andet sæt i Føtex for 899. Et sæt bestående af pande og
fire gryder. Mærke Scanpan......

Har ikke prøvet det endnu, men håber da ikke det er skævt.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Hauge

Dato : 13-01-06 21:14

Hej
Bjarne K. wrote:
> Har du hørt noget ?

Ja, de ringede fra Scanpan til mig i dag, og beklagede deres forkerte svar..
De er selvfølgelig kede af at gryderne er dårlige, og de beder mig om at
returnere dem til Bilka.

> Jeg købte også omtalte sæt, og vil også returnere, men mest fordi jeg
> dagen efter også købte et andet sæt i Føtex for 899. Et sæt bestående
> af pande og fire gryder. Mærke Scanpan......

Det er vel den model hvor der er sådan nogle runde plamager på undersiden?

> Har ikke prøvet det endnu, men håber da ikke det er skævt.

Det er også dem jeg vil kikke på som alternativ til det sæt jeg returnerer.

Står der noget om induktion på det sæt, for jeg tror det er det jeg vil
skifte mit keramiske komfur ud med?

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060113201353@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Max

Dato : 13-01-06 21:36

Hej Hauge

> Står der noget om induktion på det sæt, for jeg tror det er det jeg
> vil skifte mit keramiske komfur ud med?

Scanpan skriver på deres hjemmeside :

Demeyere
Søger du produkter til induktion, forhandler vi i Danmark produkter
fra den belgiske producent Demeyere. For forhandlere i Danmark
kontakt os på service@scanpan.dk
For at læse nærmere om produkterne klik her.
http://www.demeyere.be/

Så alle Scanpan produkterne ikke til induktion.

Mvh Max

Fra : Bjarne K.

Dato : 15-01-06 10:29

> Det er vel den model hvor der er sådan nogle runde plamager på undersiden?

Så vidt jeg husker, ligner det nærmest bikuber.

> [...]
> returnerer.
>
> Står der noget om induktion på det sæt, for jeg tror det er det jeg vil

Ja, der står at man kan bruge dem med Induction. De kan desuden sættes i
ovnen, og vaskes i maskine.
Man kan også bruge dem til halogen, hvad det så end er ?

Bjarne K.

Fra : Max

Dato : 16-01-06 21:32

Hej Bjarne

> Man kan også bruge dem til halogen, hvad det så end er ?

Faktisk det samme som halogenlamper, lampen sidder
bare nede under den glaskeramiske plade, og hvis du har
prøvet at stå tæt på en 1000 W halogenlampe vil du opdage
at den giver uhyggelig meget varme fra sig.

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 16-01-06 21:32

Hej Bjarne

Fra : Hauge

Dato : 14-01-06 16:14

Hejsa
Bjarne K. wrote:
> Har du hørt noget ?

Var i Bilka for at bytte det, og de sagde at de har fået en del klager over
panden i sættet, så de giver bare pengene tilbage hvis der er problemer.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060114151432@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.