Fif til at bruge grill-pande ønskes
Fra : JSM

Dato : 05-01-06 00:10

Vi har fået en grillpande i julegave. Men jeg synes bare ikke den steger
særligt godt. Overfladen bliver såmænd meget pæn og får nogle flotte og
meget grill-agtige striber, men kødet skal da have utroligt lang tid inden
det er ordentligt stegt.Vi prøvede her til aften med et par
nakke-koteletter. Og selv efter ca. 20 minutter på grillpanden var de stadig
ikke helt gennemstegte. Er det fordi jeg steger kødet uden brug af fedtstof
det tager så lang tid ? (Vi fik ellers at vide at grillpanden skulle være
særdeles velgnet til "fedtfri" stegning) Har det noget at sige at det er
gasblus vi bruger ? Skal vi bare acceptere at grillpandestegning tager
laaaang tid eller har I nogle gode råd. Pfh. tak

mvh
Jesper

Fra : Max

Dato : 05-01-06 00:25

Hej

> gasblus vi bruger ? Skal vi bare acceptere at grillpandestegning tager
> laaaang tid eller har I nogle gode råd. Pfh. tak

Berøringsfladen er jo lille, så det tager nok lang tid, men husk
den skal være varm, rigtig varm når den bruges, næsten
kirsebærfarvet :).

Mvh Max

Fra : Hansen

Dato : 05-01-06 11:53

Min erfaring er også at der skal rigtigt meget varme på.
Der skal jo "Grilles", det sviner og ryger meget hvis det skal blive til
noget.
Mads

Fra : Mikkel J. Clausen

Dato : 05-01-06 12:31

> [...]
> meget grill-agtige striber, men kødet skal da have utroligt lang tid inden

Hejsa,
Hvis det er en støbejernspande f.eks. Le Creuset o.l. plejer jeg at varme
panden længe op, ved ikke alt for voldsom varme. Panden skal være gennemvarm
når du kommer kødet på, men så får du altså også noget rigtig lækkert kød ud
af det.

Hvis panden bliver for varm forsvinder mønstret og man kan ikke lave nogle
flotte bøffer.

/MJC

Fra : CBT

Dato : 08-01-06 00:13

Der skal steges med fedtsotf, ellers brænder du bare kødet, og stegetiden
tredobles, kødet optager ikke meget fedstof.
Bruget til dagligt titanium/teflon grilpander proffesionelt
CBT

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-01-06 00:25

On Sun, 8 Jan 2006 00:12:39 +0100
"CBT" <ll@ll.com> wrote:

> Der skal steges med fedtsotf, ellers brænder du bare kødet, og
> stegetiden tredobles, kødet optager ikke meget fedstof.
> Bruget til dagligt titanium/teflon grilpander proffesionelt

hvad er det du omtaler som professionelt her? Personligt ville jeg
aldrig tro på at nogen var kok hvis han påstod at han grillstegte
bøffer på en teflon belagt pande - der er bare alt for mange fornuft
faktorer der siger at det ikke er rigtigt.
Men oplys mig og fortæl i hvilket professionelt sammenhæng du gør noget
som ca ingen andre og trodser god teori omkring brug af grillpander!