"Rygende" drinks
Fra : fab

Dato : 30-12-05 11:33

Hej.

I Go' Morgen Danmark på TV2 d. 29/12 lavede de nytårsdrinks. En af drinks'ne
var ret spændende da det stod op med hvid "røg" fra den. Jeg så desværre
ikke hvordan de lavede den, men jeg tror selve drikkeglasset stod i et andet
lidt større glas hvorfra røgen kom.

Jeg er meget interesseret i nogle gode opskrifter til drinks med denne
røg-effekt.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Anders

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 30-12-05 11:49

On Fri, 30 Dec 2005 11:33:20 +0100, "fab" <nomail@nomail.no> wrote:

> [...]
>ikke hvordan de lavede den, men jeg tror selve drikkeglasset stod i et andet

det var tør-is

>Jeg er meget interesseret i nogle gode opskrifter til drinks med denne
>røg-effekt.

tilsæt tør-is til hvad som helst flydende

Fra : Max

Dato : 30-12-05 12:25

Hej

> tilsæt tør-is til hvad som helst flydende

Er det ikke noget uheldigt noget at komme til
at drikke ?

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-05 12:38

> Er det ikke noget uheldigt noget at komme til
> at drikke ?

Hehe jo.. men man kan jo drikke udenom klumpen hehe

Mvh
Morten

Fra : fab

Dato : 30-12-05 13:11

"Max" wrote

> Er det ikke noget uheldigt noget at komme til
> at drikke ?

Og tøris finder man vel heller ikke i det lokale supermarked... eller?!

'Anders

Fra : Pipeline

Dato : 30-12-05 14:01

"fab" <nomail@nomail.no> skrev i en meddelelse
> "Max" wrote

> Og tøris finder man vel heller ikke i det lokale supermarked... eller?!
>
> 'Anders
I indslaget nævnte bartenderen Hydro Gas som sin leverandør.

Fra : Brian Skaarup

Dato : 30-12-05 23:22

> I indslaget nævnte bartenderen Hydro Gas som sin leverandør.
Prøv evt. hos fiskehandleren
Men som andre har skrevet - vær varsom - det er -78 grader koldt

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 31-12-05 10:26

Fab skrev:

> Og tøris finder man vel heller ikke i det lokale supermarked...
> eller?!

Se evt. <http://ind.yara.dk/dk/products_services/dry_ice/>.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Inger Pedersen

Dato : 30-12-05 13:53

> Er det ikke noget uheldigt noget at komme til
> at drikke ?

Derfor var det også lavet i to glas: et bredt med is i - og et smallere (med
drink i), placeret i isen.

Hilsen Inger

Fra : Q

Dato : 30-12-05 15:19

> Hej

> Er det ikke noget uheldigt noget at komme til
> at drikke ?

Næh, det er jo bare CO2, men du skal nok lige sørge for at det ikke får
kontakt med huden - det er *meget* koldt...

/peter