Waldorfsalat
Fra : schlafen

Dato : 30-12-05 08:40

Mangler en skudsikker og velafprøvet opskrift på Waldorfsalat....

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 30-12-05 10:46

> Mangler en skudsikker og velafprøvet opskrift på Waldorfsalat....

Nu skriver du ikke antal personer, og normalt plejer jeg nu heller ikke
at stå og veje dem af når jeg laver det ;)
Men nu lister jeg ingredienserne, så må du selv smage til og vurdere
mængde ;)

Flormelis og appelsinsaft vendes i mayonnaise.
Blegselleri snittet i små stykker og revet æble i.
Flødeskum vendes i inden servering.

Pynt af med bladene fra selleri, druer, valnøddebrud etc.

--
Michael

Fra : Thomas Hansen

Dato : 30-12-05 15:56

On Fri, 30 Dec 2005 08:39:38 +0100, schlafen <luft@hansa.de> wrote:

> Mangler en skudsikker og velafprøvet opskrift på Waldorfsalat....

Min opskrift er meget enkel
1 del rødeæbler hakket og stænket med citron
1 del bladselleri skæret i tynde skiver
1 del blå druer halveret og udstenet
Ikke for hårdt pisket flødeskum så det passer
pyntes med druer og valnødder.
Jeg skal selv lave til 8 personer i morgen
der bruger jeg, 1 bundt selleri, 4 æbler, 500g druer 1/2fløde, 200g
valnødder, et stænk citron saft og lidt sukker.

Jeg bruger ikke mayonaise da jeg syntes salaten bliver for fedtet.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Rikke Mors

Dato : 31-12-05 11:09

schlafen wrote:
> Mangler en skudsikker og velafprøvet opskrift på Waldorfsalat....

Jeg synes varianterne med flødeskum eller mayonnaise bliver for vamle.
Jeg laver derfor denne:

1 del æbler i tern
1 del bladselleri i tynde skiver
1 del kernefri vindruer - halverede

1 håndfuld grofthakkede valnøddekerner

Det hele vendes i cremefraiche 18% til alt er dækket. Pynt med et par
hale valnøddekerne og lidt druer.

Rikke Mors

Fra : Inger Pedersen

Dato : 31-12-05 11:09

"Rikke Mors" <rikke.mors@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes varianterne med flødeskum eller mayonnaise bliver for vamle.

Enig.
Det skal ikke være frugtsalat, så jeg kan godt undvære druerne.

> Det hele vendes i cremefraiche 18% til alt er dækket.

Jeg smager til med lidt engelsk sovs, dijonsennep, citronsaft og et lille
drys sukker (fyyh).

Hilsen Inger