God chokoladekage/-tærte til dessert
Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 27-12-05 21:53

Hej!

Jeg mangler en opskrift på en god chokoladekage af den slags, man spiser en
lille smule af sammen med
noget vanilleis som kronen på værket. En af dem, der ikke krummer, og hvor
der er masser af rigtig
mørk chokolade i i stedet for kakao. Det er håbløst at google efter
chokoladekage - jeg har kigget
på de første 50 opskrift uden at finde noget, jeg kunne bruge.

Har nogen her sådan en opskrift? Jeg håber også, at der er en opskrift
derude uden hakkede mandler eller
nødder, for det er ikke lige mig.

På forhånd tak!

/Anne

Fra : Max

Dato : 28-12-05 00:48

Hej

> Jeg mangler en opskrift på en god chokoladekage af den slags, man spiser
en
> lille smule af sammen med

Den slags kager hedder ofte Brownies, prøv den her, nødderne kan du udelade

http://hotstart.dk/opskrifter/ViewRecipie.aspx?id=654

Mvh Max

Fra : Karina

Dato : 28-12-05 12:31

"Anne Lindholt Ottosen" <anne@r-e-m-o-v-elindholt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på de første 50 opskrift uden at finde noget, jeg kunne bruge.
>
> Har nogen her sådan en opskrift? Jeg håber også, at der er en opskrift

Hej Anne.

Denne her er rigtig lækker. Søg på chokoladekage på Google og det er nr. 3.

www.sertmann.dk/chokoladekage.htm

Den kan spises med eller uden tilbehør.

Den skal godt nok laves på kakao, men jeg bruger Valrhona kakao og det gør
den rigtig lækker.

M.v.h. Karina

Fra : HC

Dato : 29-12-05 10:03

> Den skal godt nok laves på kakao, men jeg bruger Valrhona kakao og det gør
> den rigtig lækker.

Er kakao ikke bare pulveriseret chokolade når det kommer til stykket?

HC

Fra : Max

Dato : 29-12-05 12:05

Hej

> Er kakao ikke bare pulveriseret chokolade når det kommer til stykket?

Nej, det er noget man bruger i chokolade.

Mvh Max

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 31-12-05 13:53

Tak for hjælpen - I er altid til at regne med.