Nytårs hummer
Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 25-12-05 18:46

Mange vil gerne spise hummer nytårsaften, og helst den friske som
købes levende. Nu har mange en aversion mod "aflivningen" som består i
at smide den i kogende vand med salt, som forøvrigt giver det bedste
(eneste) resultat. En fisker og kok på de vestindiske øer var mere
human, og fortalte at han lagde de levende hummer i en gryde,
tildækket med hvidvin, hvilket bevirkede at de blev "berusede" og
derfor mere afslappede når de kom i det kogende vand, dette gav et
endnu bedre kød, da hummeren var total afslappet?Jeg har prøvet, og de
var virkelig lækre, serveret med en god majonæse (Maille)og hertil
drak vi en dejlig halvtør Cremente fra Alsace til.
Bare et forslag til nytårsmenu.
Allways look at the bright side of life
Vits Breaks

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-12-05 00:11

"Thomas Peter Bitsch (slet 8MTHQ)" <vitsbreaks@8MTHQsol.dk> skrev i en
meddelelse news:11355329820.0823146355601843@dtext.news.tele.dk

> [...]
> derfor mere afslappede når de kom i det kogende vand, dette gav et
> endnu bedre kød, da hummeren var total afslappet?

Du ta'r (endnu en gang) pis på os?

>Jeg har prøvet, og de
> var virkelig lækre, serveret med en god majonæse (Maille)

Du kunne ikke få et Knorr-produkt til formålet?

> og hertil
> drak vi en dejlig halvtør Cremente fra Alsace til

Du mener vel en Cremant?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 26-12-05 09:00

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> skrev:
>"Thomas Peter Bitsch (slet 8MTHQ)"
> [...]
Jo den er god nok, har du det ikke meget nemmere beruset, end
ædru? (Jeg formoder du ved hvad det betyder) Hvis du kendte den
dyre og meget eftertragtede Maille majonæse, ville du kunne se
hvilket firma den kommer fra.
Knorr skal bruges til stegen, den dejlige bearnaise med et tvist
af soltørrede tomater.
Men ok, hummer er nok på et for højt niveau, for dig.
Og så skal vi have Carte D`or til dessert, med Maizena Creme
Fine vanilla.Servietterne vaskes selvfølgelig i Omo, og
deodoranten er en Axe.
Velkommen til fagre nye verden.

--
Vits Breaks