Inbagte rejer
Fra : Charlotte

Dato : 25-12-05 15:17

Hejsa

Til nytår skal vi have fondue, jeg har for år tilbage haft en opskrift på
dej man kunne dyppe rejer i, men den er desværre blevet væk og det eneste
jeg kan huske der var specielt ved den, var at der kom øl i, nogen der
skulle ligge inde med den eller en anden spændende opskrift på dej til
rejer..
På forhånd tak

Charlotte

Fra : Max

Dato : 25-12-05 17:00

Hej Charlotte

> På forhånd tak

Det hedder beignetdej.

Hvad beskytter så vi andre mod dit spam ?

Mvh Max

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 25-12-05 19:48

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:
>Hej Charlotte

>Det hedder beignetdej.

>Hvad beskytter så vi andre mod dit spam ?
Ikke helt forstået? Sender du spam?
Iflg. min "kok" hedder det orly dej, men under alle
omstændigheder, vendes de bare i mel rørt op med æg, og
frituresteges

>Mvh Max

Vits Breaks

Fra : Max

Dato : 25-12-05 20:13

Hej Thomas

> Ikke helt forstået? Sender du spam?

Du behøver heller ikke forstå, det var henvendt til Charlotte.

> Iflg. min "kok" hedder det orly dej, men under alle
> omstændigheder, vendes de bare i mel rørt op med æg, og
> frituresteges

Det kan du jo så passende fortælle Charlotte. det var jo
hende der spurgte.

Mvh Max

Fra : Charlotte

Dato : 26-12-05 05:22

Jeg spurgte egentlig bare pænt efter en opskrift, men straks er det galt
at
jeg forsøger at bekæmpe spam gratis.

Fra : Max

Dato : 26-12-05 10:28

Hej Charlotte

> jeg forsøger at bekæmpe spam gratis.

Man bekæmper ikke noget ved at udsende det.

Mvh Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-12-05 22:41

"Charlotte" <CharlotteFJERN@FJERN5750.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg spurgte egentlig bare pænt efter en opskrift, men straks er det
> galt at
> jeg forsøger at bekæmpe spam gratis.

Det gør du så rigtigt, rigtigt skidt. Jeg håber ved gud, du er bedre til de
indbagte rejer.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Heidi

Dato : 26-12-05 09:38

Charlotte wrote:
> [...]
> væk og det eneste jeg kan huske der var specielt ved den, var at der
> kom øl i, nogen der skulle ligge inde med den eller en anden

Lige et andet spørgsmål mht. samme emne - er der en speciel slags rejer
der er bedst at bruge til indbagte? Vi har købt 3 bøtter på tilbud af
sådan nogle nordatlantiske koldtvandsrejer, og de er ikke så store igen.
Kan de bruges, eller bliver det bedst med nogle større rejer?

--
Heidi

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-12-05 22:48

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> Lige et andet spørgsmål mht. samme emne - er der en speciel slags
> rejer der er bedst at bruge til indbagte?

Tigerrejer. Du skal bare ikke sætte dig ind i, hvordan de produceres.

> Vi har købt 3 bøtter på
> tilbud af sådan nogle nordatlantiske koldtvandsrejer, og de er ikke
> så store igen.

Bøtter? Som i "rejer i saltlage"?

> Kan de bruges, eller bliver det bedst med nogle større
> rejer?

Hvis det er rejer i saltlage, kan du gi' dem til hunden (hvis den ikke har
opført sig pænt). Alternativt kan de afleveres på din lokale
genbrugsstation, der har et særligt område til aflevering af miljøskadelige
produkter.

Under alle omstændigheder bør du nok bruge rejer af en vis størrelse og vel
egentlig også med lidt hale, så man har noget at holde i. Kunne jeg vælge
frit på alle hylder, ville jeg vælge søkogte, ferske skaldrejer (ja, der
skal sør'me pilles) fra nordatlanten. Jeg har været heldig at finde dem én
gang i min lokale ISO, og det var de bedste rejer, jeg nogensinde har smagt
(danske forårsfjordrejer undtaget).