Når HDTV kommer, så bitches der :-)
Fra : The Nameless Dude

Dato : 24-01-06 13:35

Jeg har en lille spådom over hvad der sker når HDTV lanceres her
i landet, så bitches der over hvor grimme og smukke at skuespillerne
egentlig er når det kommer til stykket, for det afslører HDTV perfekt.
Philip Swann fra tvpredictions.com har haft sat til rette og har set
lidt HDTV og har fundet ud af hvad at det afslørede.

Se hans hårde domme her om kendisserne i HDTV:
www.tvpredictions.com/fall2005hd092605.html
En vis "desperat husmor" får ikke pæne ord med på vejen.
--
The Nameless Dude

Fra : Per Vadmand

Dato : 24-01-06 15:08

"The Nameless Dude" <nom@ial.adress> wrote in message
> [...]
> lidt HDTV og har fundet ud af hvad at det afslørede.
>
> Se hans hårde domme her om kendisserne i HDTV:

Artiklen i linket tydeligt skrevet af en drengerøv, der tror, rynker er lig
med grimhed.

Per V.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-01-06 15:55

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> writes:

> Artiklen i linket tydeligt skrevet af en drengerøv, der tror, rynker er lig
> med grimhed.

Tydeligvis. Han er vel amerikaner. Opdraget af TV til at tro sådan.

Dejligt, at der findes kønne amerikanske skuespillerinder, der ikke
hopper på den længere.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og

Fra : Christian

Dato : 24-01-06 16:26

On 24 Jan 2006 15:54:47 +0100, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Dejligt, at der findes kønne amerikanske skuespillerinder, der ikke
>hopper på den længere.

mmmh - Marg Helgenberger...

/christian

Fra : -V-

Dato : 24-01-06 16:27

"Christian" <christian@fabel.dk> wrote:
> mmmh - Marg Helgenberger...

Ahhh, subscribe.

-V-

Fra : Sune

Dato : 24-01-06 22:54

On Tue, 24 Jan 2006 16:27:00 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote:

>Ahhh, subscribe.

Unsubscribe HDTV hvis det er denne opløsning der venter os:
http://www.csiguide.com/images/marg-helgenberger-0033.jpg

Mvh
Sune

Fra : -V-

Dato : 24-01-06 23:46

"Sune" <januar2001@tdcadslx.dk> wrote:
> Unsubscribe HDTV hvis det er denne opløsning der venter os:
> http://www.csiguide.com/images/marg-helgenberger-0033.jpg

Jeg forstår ikke?

Jeg synes at hun er svedigt læxi på det billede.

-V-

Fra : John Hinge

Dato : 25-01-06 06:31

On 24 jan 2006 Sune was heard to say:

> Unsubscribe HDTV hvis det er denne opløsning der venter os:
> http://www.csiguide.com/images/marg-helgenberger-0033.jpg

Hvorfor ? Som andre har påpeget, så er hun da ganske rar
Hun er 47 år gammel, så med det in mente så holder hun sig
ganske nydeligt (eller også har hun en rigtig dygtig ansigtsguy)
Jeg synes ihvertfald at hun er ret attraktiv, og der er jeg vist
ikke alene med den mening :)
--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Martin Andersen

Dato : 27-01-06 06:14

Sune wrote:

> Unsubscribe HDTV hvis det er denne opløsning der venter os:
> http://www.csiguide.com/images/marg-helgenberger-0033.jpg
>
> Mvh
> Sune
det eneste jeg finder utiltalende ved det billede er det anstrengte smil. Hendes
udseende synes jeg ikke fejler noget. Og så synes jeg heller ikke at det
"afslører" noget som jeg ikke så på mit ganske almindelige "analoge" fjernsyn.

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-01-06 21:50

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Dejligt, at der findes kønne amerikanske skuespillerinder, der ikke
> hopper på den længere.

Hvem?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-01-06 17:57

> Artiklen i linket tydeligt skrevet af en drengerøv, der tror, rynker er
> lig med grimhed.

jeg tænkte det samme da jeg så liotta - uden hdtv er den mands fjæs 'ondt' -
så med hd bliver han om muligt endnu sejere
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 25-01-06 00:22

> jeg tænkte det samme da jeg så liotta
> - uden hdtv er den mands fjæs 'ondt'
> - så med hd bliver han om muligt endnu sejere

Ray Liotta du tænker på?

Syntes da ikke hans fjæs er specielt "ondt" / sejt.....

Ulrik Chr.
nettet@uacxx.dk ( Fjern xx efter uac )
www.uac.dk

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 25-01-06 00:10

> Artiklen i linket tydeligt skrevet af en drengerøv, der tror,
> rynker er lig med grimhed.

Rynker kan godt ha sin charme

Fra : Maria de Francis

Dato : 25-01-06 06:44

"Ulrik Chr." <nettet@uacxx.dk> skrev i en meddelelse
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Rynker kan godt ha sin charme

LOL
De der lever længe nok får rynker.

Mvh Maria

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-01-06 18:22

> Jeg har en lille spådom over hvad der sker når HDTV lanceres her
> i landet, så bitches der over hvor grimme og smukke at skuespillerne
> egentlig er når det kommer til stykket, for det afslører HDTV perfekt.

Så eksisterer det samme problem vel i en traditional biograf, som jo er
noget bedre opløsning end et normalt TV?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Christian Sparre

Dato : 24-01-06 19:47

> Så eksisterer det samme problem vel i en traditional biograf, som jo er
> noget bedre opløsning end et normalt TV?

Ja, har hørt det HDTV "argument" før, men det giver bare INGEN mening, vi
skal vel være glade for HDTV, de 1920x1080 trailere på apple.com er altså
noget ved!!

--
Sparre

Fra : Martin Andersen

Dato : 24-01-06 20:47

Christian Sparre wrote:

> Ja, har hørt det HDTV "argument" før, men det giver bare INGEN mening, vi
> skal vel være glade for HDTV, de 1920x1080 trailere på apple.com er altså
> noget ved!!

Ja det er lækkert, men har du en 1920x1080 skærm ?

Fra : Christian Sparre

Dato : 24-01-06 22:56

> Ja det er lækkert, men har du en 1920x1080 skærm ?

Nej, har en 1400x1050 skærm på min IBM R51, og den har ikke ligefrem kraft
til at trække den slags 1920x1080 video, men glæder mig til jeg bliver rig
engang

--
Sparre

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-01-06 23:09

> Ja det er lækkert, men har du en 1920x1080 skærm ?

Et eller andet sted skal man jo starte, derfor synes jeg det er godt at
Apple giver mulighed for video i den opløsning. På min 1600x1200 skærm ser
1080p materiale helt klart bedre ud end 720p, selv om jeg ikke kan udnytte
den store opløsning optimalt.
Selvom markedet ikke er så stort endnu, så er det da ikke umuligt at finde
fladskærme eller projektorer med 1920x1080 opløsning beregnet til HDTV
herhjemme.. Den her projektor ser f.eks. rimeligt lækker ud til
hjemmebiografbrug:
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4&emne=visprodukt&Gruppenr=55&ID_infoside=46056

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 25-01-06 00:32

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> beregnet til HDTV herhjemme..
> Den her projektor ser f.eks. rimeligt lækker ud til hjemmebiografbrug:

Humm, den koster jo kun et par måneders SU

Men korrekt - lækker projektor......

Fra : Martin Andersen

Dato : 25-01-06 06:30

Ulrik Chr. wrote:
> "Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Humm, den koster jo kun et par måneders SU
>
> Men korrekt - lækker projektor......

Jeg tror du har set fejl af hvad man kan "spare" og dens egentlige pris :)

Fra : Zeki

Dato : 25-01-06 10:27

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> wrote in message

> [...]
> fladskærme eller projektorer med 1920x1080 opløsning beregnet til HDTV
> herhjemme.. Den her projektor ser f.eks. rimeligt lækker ud til

Et mere økonomisk alternativ er at købe en brugt CRT projektor. Jeg købte
f.eks en Sony 1272'er fra DBA til sølle 4500 kroner og med 8000 timer
tilbage på rørerne, og nyder nu godt af alle de 1080p/i film som kan hentes
på de binære nyhedsgrupper. Den er stor og tung, men billedet slår de fleste
(og meget dyrere) DLP/LCD projektorer af banen.

Mvh
Zeki

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-01-06 17:53

> [...]
> som kan hentes på de binære nyhedsgrupper. Den er stor og tung, men
> billedet slår de fleste (og meget dyrere) DLP/LCD projektorer af

Der er heller ikke mange CRT projektorer der kan klare minimum 1920x1080
(kan din Sony vel heller ikke?), men en CRT projektor kan i det mindste vise
interlacet materiale korrekt. De-interlacet 1080i ser altid meget ringere ud
end ren 1080p, specielt ved vandrette bevægelser..

Alene pga. størrelsen tror jeg nu alligevel at jeg ville vælge en LCD/DLP
projektor frem for en CRT.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Zeki

Dato : 25-01-06 18:24

> Der er heller ikke mange CRT projektorer der kan klare minimum 1920x1080
> (kan din Sony vel heller ikke?)

Jo, det kan den snildt. Jeg kører 1080p med 60hz uden problemer.

De fleste CRT projektorer kører fint 1920x1080p. CRT projektorer bruger jo
ikke pixels som LCD/DLP, men er afhængig af RGB båndbredde.

Men det er jo smag og behag. Vil man have det fedeste billede, men bruge
mere tid på at kalibrere samt leve med et 60kg tungt monstrum i stuen, eller
vil man have en letvægter - både i forbindelse med selve vægten og det
billede den formår at fremstille.

Når 1080p DLP projektorer kan levere en kontrast på samme højde med CRT, er
til at betale, samt har pærer med en levetid på mere end 2000 timer, så vil
jeg begynde at overveje at skifte - ikke før. Jeg forventer at der går et
par år.

Mvh
Zeki

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-01-06 18:37

> Jo, det kan den snildt. Jeg kører 1080p med 60hz uden problemer.
> De fleste CRT projektorer kører fint 1920x1080p. CRT projektorer
> bruger jo ikke pixels som LCD/DLP, men er afhængig af RGB båndbredde.

Ja, men jeg var ikke klar over om den kunne synkronisere på den opløsning,
nu når specifikationerne (ud fra hvad jeg kunne finde) siger maks.
1600x1200..

> [...]
> CRT, er til at betale, samt har pærer med en levetid på mere end 2000
> timer, så vil jeg begynde at overveje at skifte - ikke før. Jeg

Ja, det gør der måske, men Sonyen ser nu ud til at være pænt deroppe af.. En
kontrast på 15.000:1 begynder at være i niveau med en CRT projektor og den
er opgivet til en pærelevetid på 2.500 timer. Men den er heller ikke
ligefrem en letvægter, når den vejer 19 kg.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Zeki

Dato : 25-01-06 20:20

> Ja, men jeg var ikke klar over om den kunne synkronisere på den opløsning,
> nu når specifikationerne (ud fra hvad jeg kunne finde) siger maks.
> 1600x1200..

Ja, ved 85 Hz eller over. Men for at se film behøver du blot 30Hz ved
interlaced NTSC, eller 50 Hz ved progressive PAL i 1080p, uanset om det er
DVD eller HDTV. Når projektoren modtager færre svingninger, betyder det at
du kan sætte selve opløsningen i vejret. Så ned med refresh raten. Det
småflimmer som en typisk CRT computermonitor ofte giver er ikke eksisterende
på en CRT projektor.

Mvh
Zeki